נוסעים לארה"ב? מדריך על רפורמת המס בארה"ב

בשנת 2017 חתם נשיא ארצות הברית דאז דונלד טראמפ על רפורמת מס מקיפה המשפיעה עמוקות על היבטי מיסוי שונים הן עבור חברות והן עבור יחידים. למעשה, זוהי רפורמת המס המשמעותית ביותר מאז 1986, ואם אתם אזרחי ארצות הברית, מחזיקים בגרין קארד או שיש לכם הכנסה ישירה או עקיפה בתחומי ארצות הברית יתכן ואתם מושפעים ממנה גם אם אתם לא גרים בארצות הברית. במאמר זה נסקור את עיקרי השינויים במסגרת רפורמה זו, שנכנסו לתוקף מינואר 2018.

 

מיסוי יחידים

הרפורמה כללה שורה של שינויים במיסוי יחידים:

  • ירידת שיעור המס עבור המדרגה הגבוהה ביותר מ-39.6% ל-37%, וריווח של מדרגות המס.
  • מס מדינה ומס עירוני (ארנונה) מוכרים כהוצאה המותרת עבור חישוב המס הפדראלי עד סכום של 10,000$.
  • סכום הפטור למס עזבון עבור תושבי ואזרחי ארצות הברית גדל ל-10 מיליון דולר, כאשר סכום הפטור לזרים נשאר בשיעור 60,000$.
  • ביטול הניכוי האישי ליחידים ובמקביל הכפלת הניכויים הסטנדרטיים.
  • הפחתה של סך ההכנסה החייבת במס על ידי ניכוי בשיעור 20% מההכנסות שיחולקו מישויות שקופות ליחיד במקרים מסוימים. הניכוי הוגבל ל-50% מהכנסות העבודה שהישות שילמה, או לחילופין 25% מהכנסות וכן 2.5% מהעלויות הנדל"ניות של הישות.

 

מיסוי חברות

בנוסף לשינויים במיסוי יחידים, כללה הרפורמה שינויים במערכת מיסוי החברות:

  • הפחתת שיעור מס החברות הפדרלי מ-35% ל-21%.
  • עד שנת 2022, יוגבל ניכוי הוצאות ריבית ל-30% מ-EBITDA והחל מ-2022 ההגבלה תהיה 30% מ-EBIT. הגבלה זו חלה על חברות בעלות מחזור כספים גבוה מ-25 מיליון דולר לשנה בממוצע על פני שלוש שנים.
  • ביטול המס המינימלי לחברות.
  • הוטל מס חד פעמי על רווחים צבורים של חברות זרות המוחזקות על ידי US Shareholder בשיעור של 15.5% על רווחים המיוחסים למזומן ושווה מזומן, ו-8% על רווחים המיוחסים לנכסים מסוגים אחרים.
  • דיבידנדים המתקבלים על ידי חברה המצויה בתחומי ארצות הברית ומחזיקה 10% מהמניות של חברה זרה בתנאים מסוימים לא ימוסו בארצות הברית.
  • היטל בגובה של 10% על תשלומים לחברות המאוגדות במשטרי מס שמטרתם למנוע את שחיקת המס בארצות הברית בתנאים מסוימים. ההיטל חל על חברות בעלות מחזור כספים הגבוה מ-500 מיליון דולר לשנה לפי ממוצע על פני שלוש שנים.

 

אינני תושב ארצות הברית – האם אני חייב בדיווח מס?

כל אדם בעל אזרחות ארצות הברית, מחזיק גרין קארד או בעל הכנסה ישירה או עקיפה בתחומי ארצות הברית חייב בדיווח לרשויות המס בארצות הברית. חובת דיווח מס אין משמעה חובת תשלום מס: נחתמה אמנה בין ישראל לארצות הברית למניעת כפל מס, וכן קיימת מערכת ניכויים וזיכויים כך שייתכן ואף תהיו זכאים להחזרי מס.

 

מסתבכים בביורוקרטיה? תנו לבעלי מקצוע לעשות את העבודה בשבילכם

מסאמריקה הוא משרד המתמחה במיסוי בארצות הברית ובישראל. תהליכי דיווח מס, תשלום מס והחזרי מס יכולים להיות סבוכים, ואנו ממליצים להיעזר בבעלי מקצוע כדי למצות את מלוא זכויותיכם.

 

מחשבון

אולי תאהבו גם את:

איך מתנהלים עם מס אמריקאי
איך מתנהלים עם מס אמריקאי?

ארצות הברית, ארץ ההזדמנויות הבלתי נגמרות, מושכת אנשים רבים, וביניהם ישראלים, לבצע בה השקעות, לפתח פעילות פיננסית, או להשיג כל הכנסה שמקורה בארצות הברית. לצד

קרא עוד »
מטבעות
4 יתרונות ברכישת מגרש להשקעה

לאחרונה יותר ויותר משקיעים פונים דווקא להשקעות נדל"ן, ודווקא להשקעה במגרש. ניתן לרכוש מגרש ולהשקעה המיועד לחקלאות ולהפשרה בהמשך, במקרה כזה ההשבחה היא משמעותית והמשקיע

קרא עוד »