החזרי מס לעצמאים – 5 טיפים להחזר מס מקצועי יותר בזמן קורונה

תקופת הקורונה הביאה איתה שינויים רבים בשוק התעסוקה, וכתוצאה מכך גם לשינויים במדיניות תשלומי המס ובנקודות הזיכוי למס. בשל השינויים הללו, עצמאים רבים עלולים להרגיש כי הם מסתבכים בהגשות סיכומי מס שנתיים ובקשות להחזרי מס, וכך מפספסים כספים שמגיעים להם. על מנת להקל עליכם בקבלת החזרי מס באופן מקצועי יותר בזמן הקורונה ריכזנו כמה טיפים שיעזרו לכם, החל מהסתייעות באיש מקצוע ועד לכמות הזמן שתוכלו לבקש רטרואקטיבית.

 

1 – היעזרו ביועץ מס מקצועי

הדרך המקצועית והטובה ביותר לקבל החזרי מס לעצמאים היא להיעזר ביועץ מס מקצועי. יועצי מס ורואי חשבון ידעו לעזור לכם להבין האם אתם זכאים להחזרי מס ואילו החזרי מס תהיו זכאים אליהם. כמו כן, הם ידעו לעזור לכם במילוי כלל הטפסים והגשתם למס הכנסה. היעזרות באיש מקצוע תסייע לכם לקבל את מלוא ההחזרים שמגיעים לכם ובזמן מהיר יותר.

 

2 – רכזו ותעדו באופן מסודר את התנהלותכם הכלכלית

על מנת שלא תסתבכו בעת הגשתם בקשה להחזרי מס, כדאי שתדאגו מראש לתעד באופן מסודר את כלל ההתנהלות הכלכלית שלכם. רכזו לכם את הקבלות שאתם מוציאים, את תזרים המזומנים וההוצאות שלכם, הכנסות מכלל המקורות שלכם גם אם זה לא מהעסק ועוד. ככל שהכול יהיה מסודר לכם באופן מרוכז, כך תצליחו להגיש בקשה להחזרי מס באופן מקצועי יותר.

 

3 – אל תשכחו לכלול גם הוצאות

החזרי מס מגיעים לכם העצמאים לא רק אם שילמתם יותר מס ממה שהייתם צריכים לשלם, אלא גם על הוצאות הקשורות בעסק שלכם. כל הוצאה שהיא לשם העסק והעבודה שלכם, תהיה הוצאה מוכרת במס הכנסה עליה תוכלו לקבל החזרי מס. לכן חשוב שתרכזו קבלות מס על שמכם על כל הוצאה הקשורה בעבודה שלכם.

 

4 – כדאי לדעת – תוכלו לבקש החזרים רטרואקטיביים

טיפ חשוב שכדאי שתדעו על החזרי מס, הוא שתוכלו לבקש את ההחזרים לא רק על השנה הנוכחית. תוכלו לבקש החזרי מס עד שש שנים אחורה משנת המס בהם אתם מגישים את הבקשה. כך שכמובן לא כדאי לחכות יותר מידי שלא תפספסו את מה שמגיע לכם, אבל כן כדאי שתדעו שאם פספסתם יש לכם שש שנים לתקן.

 

5 – נקודות מס – אל תפספסו אותם בטפסי הבקשה

חשוב שתדעו שלעיתים יגיע לכם החזרי מס על נקודות מס שלא חושבו בתשלום המס השנתי שלכם. על כן, אם אתם רוצים להגיש בקשה להחזרי מס באופן מקצועי, ודאו שיש לכם את כל האישורים הרלוונטיים אשר מזכים אתכם בנקודות מס.

 

לסיכום – איך תקבלו החזרי מס?

לסיכום קבלת החזרי מס הינו תהליך ארוך וסבוך ולכן מומלץ להיעזר באיש מקצוע. ודאו שיש לכם את כל המסמכים הנדרשים, בררו החזרים שש שנים אחורה ואל תשכחו לכלול הוצאות.

מַס

אולי תאהבו גם את:

איך מתנהלים עם מס אמריקאי
איך מתנהלים עם מס אמריקאי?

ארצות הברית, ארץ ההזדמנויות הבלתי נגמרות, מושכת אנשים רבים, וביניהם ישראלים, לבצע בה השקעות, לפתח פעילות פיננסית, או להשיג כל הכנסה שמקורה בארצות הברית. לצד

קרא עוד »
מטבעות
4 יתרונות ברכישת מגרש להשקעה

לאחרונה יותר ויותר משקיעים פונים דווקא להשקעות נדל"ן, ודווקא להשקעה במגרש. ניתן לרכוש מגרש ולהשקעה המיועד לחקלאות ולהפשרה בהמשך, במקרה כזה ההשבחה היא משמעותית והמשקיע

קרא עוד »