לכמה שנים ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בישראל

פטור ממס הכנסה בישראל הוא אחד הפטורים שכל אחד היה רוצה לעצמו. כולנו נדהמים כמעט בכל פעם שאנחנו עוברים על התלוש שלנו כמה כסף יורד לנו בעקבות מס הכנסה. עם זאת, חשוב להבין שפטור ממס הכנסה מגיע בדרך כלל מסיבות לא פשוטות שאף אחד לא מאחל לעצמו. אם אתם זכאים לפטור ממס הכנסה בואו להבין לכמה שנים ניתן לקבל אותו.

 

מי פטור ממס הכנסה

לפני שנצלול לעומק הנושא, בואו נדבר על מי פטור ממס הכנסה. כמו שאמרנו, רובנו היינו מייחלים להיות פטורים אך לא היינו רוצים שיקרה לנו חלילה שום דבר על מנת שנהיה זכאים לפטור. הזכאים לפטור ממס הכנסה הוא כל ישראל, מעל גיל שמונה עשרה, שנקבעו לו על ידי ועדה רפואית מעל 90 אחוזי נכות לצמיתות או באופן זמני החל ממאה שמונים וחמש יום והלאה. הועדה הרפואית מבצעת שקלול של כל הלקויות שיש לאדם ועל פי זה קובעת את אחוזי הנכות.

 

איך תהליך קבלת הפטור מתבצע

אדם שמעוניין לקבל פטור במס הכנסה יגיש לפקיד השומה באזורו את כל המסמכים המבוקשים – טופס לבקשה לפטור ממס הכנסה, תשלום האגרה וכל המסמכים הרפואיים שאותם אתה מעוניין שהועדה הרפואית תיקח בחשבון כאשר היא משקללת את הליקויים שלך וקובעת את אחוזי הנכות. פקיד השומה מעביר את כל המסמכים לביטוח לאומי ולאחר מכן ביטוח לאומי מזמנים את האדם שהחל את הבקשה לוועדה רפואית. לפני הוועדה הרופאים יעברו על המסמכים ובזמן הבדיקה יבצעו בדיקות גופניות במידה הצורך, והאדם שהגיש את הבקשה יציג את תלונתו ויחתום על אישור שמציג את תלונתו ואת אישורו להיבדק. לאחר מכן, הרופא יעבד את הדברים ויקבל את החלטתו. ההחלטה תועבר חזרה לפקיד השומה והוא יעביר את התשובה לאדם שהגיש את הבקשה. חשוב לדעת כי מי שהגיש את הבקשה וגם מס הכנסה יכולים לערער על ההחלטה.

 

לכמה שנים מתקבל הפטור

ובכן, כמות השנים שאליה תקבלו את הפטור, תלויה מאוד בהחלטת הוועדה הרפואית. במידה והוועדה מצאה כי הנכות שלכם היא זמנית ולאחר זמן מסוים היא אמורה לעבור או לפחות לרדת בדרגת החומרה שלה וכך אחוזי הנכות שלכם ירדו וכבר לא תהיו זכאים לפטור, ולכן יתנו לכם את הפטור לפרק זמן מוגבל.

 

קבלת הפטור רטרואקטיבית

עוד דבר שחשוב לדעת הוא שניתן לקבל את הפטור ולהשתמש גם רטרואקטיבית עד שבע שנים אחורה. כלומר, מהיום שקיבלתם את הפטור הוא יהיה תקף לזמן שנקבע לכם בועדה או לצמיתות, אך גם תוכלו לקבל החזרי מס על שנים קודמות בהם גם הייתם זכאים לקבל את הפטור אך הוא לא היה בידכם. החזרים אלו משמעותיים מאוד ויכולים להגיע לסכומים מכובדים ביותר ולכן חשוב לא לשכוח זאת כאשר מקבלים את הפטור.

מיסים

אולי תאהבו גם את:

איך מתנהלים עם מס אמריקאי
איך מתנהלים עם מס אמריקאי?

ארצות הברית, ארץ ההזדמנויות הבלתי נגמרות, מושכת אנשים רבים, וביניהם ישראלים, לבצע בה השקעות, לפתח פעילות פיננסית, או להשיג כל הכנסה שמקורה בארצות הברית. לצד

קרא עוד »
מטבעות
4 יתרונות ברכישת מגרש להשקעה

לאחרונה יותר ויותר משקיעים פונים דווקא להשקעות נדל"ן, ודווקא להשקעה במגרש. ניתן לרכוש מגרש ולהשקעה המיועד לחקלאות ולהפשרה בהמשך, במקרה כזה ההשבחה היא משמעותית והמשקיע

קרא עוד »