איך מתנהלים עם מס אמריקאי?

ארצות הברית, ארץ ההזדמנויות הבלתי נגמרות, מושכת אנשים רבים, וביניהם ישראלים, לבצע בה השקעות, לפתח פעילות פיננסית, או להשיג כל הכנסה שמקורה בארצות הברית. לצד זאת, חוקי המס בארצות הברית ידועים לשמצה כמסובכים להבנה ודיווח. לכן במאמר זה ניגע בנקודות החשובות שיש לדעת לגבי התנהלות מול רשויות המס האמריקאיות.

 

 רשויות המס בארצות הברית

בארצות הברית ישנן שלוש רשויות מס עיקריות:

  1. הרשות הפדרלית – הרשות הפדרלית, כלומר ארצות הברית כמדינה, גובה את המס מאזרחיה באמצעות רשות המיסים האמריקאיתIRS . המס העיקרי שהיא עוסקת בו הוא מס ההכנסה האמריקאי (עליו נרחיב בהמשך). בנוסף, הרשות הפדרלית גובה מיסים גם על השקעות ורווחים, אך אלו נגבים קודם על ידי המדינה שבה העסק פועל.

 

  1. המדינה – המדינה רשאית לגבות מיסים שונים ישירים ועקיפים כגון מס על נדל"ן, מס על רווחים שנעשו במדינה ועוד, כאשר לכל מדינה יש קודקס חוקי מיסים משלה, המשתנים ממדינה למדינה. שונות זאת מהווה לא פעם שיקול לגבי רישום החברה ומקום הפעילות שלה. בנוסף, ישנן מדינות בארצות הברית שגובות מס הכנסה אך הוא נמוך באופן ניכר ממס ההכנסה הפדרלי.

 

  1. מיסים עירוניים – בארצות הברית יש ערים ומחוזות שגם הם יכולים לגבות מיסים משלהם. לרוב מיסים אלו נגבים מתוך הנטו על הרווח של עסק הפועל משטחן.

 

להעמקת המידע בנושא היכנסו אל https://masamerica.co.il/ .

 

המס החשוב מכולם

המס המורכב והחשוב מכולם כאשר נוגעים במערכת המיסוי האמריקאית הוא מס ההכנסה הפדרלי. הינה כמה דברים חשובים שיש לדעת לגביו:

  1. מס פרוגרסיבי – מס ההכנסה בארצות הברית הוא פרוגרסיבי, כלומר ככול שהנישום מציג רווח גדול יותר, כך שיעור המס הולך וגדל. דבר זה נעשה במטרה לייצר איזון חברתי גדול יותר. בארצות הברית ישנן שבע מדרגות מס החל מ-10% ועד 37%.

 

  1. מצב אישי – בארצות הברית, המצב האישי – רווק, אלמן, נשוי ומספר ילדים – משפיע על גובה מס ההכנסה שהרשויות יגבו מהנישום. כך למשל, רווקים משלמים שיעור מס גבוה יותר מאשר נשואים עם ילדים בעלי אותה הכנסה, וזאת מתוך הכרה כי לבעל משק בית ומשפחה יש הוצאות גבוהות יותר.

 

  1. אופן הדיווח – אזרחים אמריקאים צריכים למלא את טופס ה- 1040 הידוע לשמצה. דו"ח זה נדרש מעצמאיים אך גם משכירים (בעלי הכנסה מסוימת). הוא כולל בתוכו את כל ההכנסות החייבות במס, אך גם מאפשר להצהיר על הוצאות שונות שמקזזות את מס הכנסה או מזכות בקבלת החזר מס. בנוסף, לבעלי אזרחות זרה שמקיימים פעילות פיננסית בארצות הברית יש חובת דיווח דרך טופס 1040NR  המיועד לזרים.

 

קבלת עזרה בדיווח

לסיכום, במאמר זה נגענו באופן ממצה בחובת המס העיקרית כלפי הממשל האמריקאי. בגלל שמס זה מורכב למדי, אך מאידך מאפשר תכנון מוקדם שלו המוביל לגביית מיסים אפקטיבית, כדאי להתייעץ במומחים לרשויות המס האמריקאיות, שגם יביאו לתכנון מס מקדים ואופטימלי, וגם יסייעו בדיווח לרשויות באופן שיקטין את גובה המיסים שהמדינה או הממשל הפדרלי ייגבו.

 רשויות המס בארצות הברית

אולי תאהבו גם את:

מטבעות
4 יתרונות ברכישת מגרש להשקעה

לאחרונה יותר ויותר משקיעים פונים דווקא להשקעות נדל"ן, ודווקא להשקעה במגרש. ניתן לרכוש מגרש ולהשקעה המיועד לחקלאות ולהפשרה בהמשך, במקרה כזה ההשבחה היא משמעותית והמשקיע

קרא עוד »