באיזה מקרים ניתן לקחת משכנתא בלון?

לרוב כשאנו חושבים על משכנתא סטנדרטית אנו חושבים על הלוואות מהבנק, שבמידה ואנו מקבלים אותן עלינו להחזיק אותם בתשלומים של מספר שנים רב, עם הסכם החזרה וריביות קבועות. משכנתת בלון לעומת זאת היא מעט שונה וניתנת רק ל5 שנים בלבד. בנוסף, בעוד ובמסלול משכנתא רגיל אנו מחזירים את ההלוואה כל חודש, במשכנתת בלון נחזיר את הסכום במלואו לאחר שנגמרת תקופת המשכנתא, באופן חד פעמי עם כל הריביות שסוכמו. מדובר במשכנתא מיוחדת ושונה שלא מתאימה לכל אחד. לפניכם הכל על באיזה מקרים ניתן לקחת משכנתא בלון?

 

מה היא בדיוק משכנתא בלון ואיך היא שונה ממסלולי המשכנתא הסטנדרטיים?

משכנתא בלון שונה לגמרי ממסלולי המשכנתא הסטנדרטיים והמוכרים, ונבדלת בעיקר בטווח הזמן שלה ובמסלול ההחזרה שלה. לעומת המשכנתאות הסטנדרטיות שמוכוונות לעשרות שנים עד לסיומן, משכנתא בלון מוכוונת לעד 5 שנים בלבד.

מעבר לכך, בעוד ובמסלולי המשכנתא הסטנדרטיים יש להחזיר בכל חודש סכום מסוים מן החוב וההלוואה – במשכנתא בלון, ההחזר של סכום ההלוואה, יהיה רק בסוף התקופה. לגבי החזרת הריביות במשכנתא בלון – ניתן לבחור אם להחזיר אותן באופן שוטף כל חודש או גם כן, בסוף העסקה עם כל הסכום שנלווה ביחד.

מדובר במשכנתא שמתאימה בעיקר לאנשים שעומדים להכניס סכום כסף רב, למשל שיודעים שבשנים הקרובות נפתחת להם קופת חיסכון, או שהם עומדים למכור את הנדל"ן שלהם וכך הם יודעים בוודאות שיוכלו להחזיר עוד 5 שנים את מלוא הסכום בפעימה אחת, ומעדיפים לעשות כן במקום להחזיר בכל חודש משכנתא ארוכת טווח.

 

מתי משכנתא בלון תהיה מתאימה עבורכם?

משכנתא בלון לא מתאימה לכל אחד, היא תתאים בעיקר לכל מי שמעוניין באותו הרגע בסכום כסף גדול או ברכישת דירה או נכס, ויודע וסמוך שעומד להיכנס לו סכום כסף רב בשנים הקרובות.

במקרים בהם אתם יודעים וסמוכים שכסף גדול עומד להיכנס לכם לחשבון, כל הכנסה גדולה ובטוחה שאתם יודעים שעומדת להיכנס בשנים הקרובות – במקרים כאלה, רבים מעדיפים לקחת משכנתא בלון ולא להתעסק עם מסלולי החזרה וריביות גבוהות והרבה החזרים, כי במשכנתא כזו תוכלו לעשות החזרה אחת וחד פעמית בלבד ולא להתעסק עם מסלול החזרה מסועף וממושך מדי. לפניכם מצבים שכיחים בגינם נוהגים לקחת משכנתא בלון:

  • מוכרים דירה או נכס, והכסף מהם ייכנס רק בהמשך
  • עומדת להיפרע לכם קרן או חיסכון עם כסף רב
  • אתם עומדים לקבל מענק גדול בשנים הקרובות

 

חשוב לא לקחת סיכום עם משכנתא הבלון ולא להתחייב לעסקה שאתם לוקחים בה סיכון – בחרו במשכנתא בלון רק כשאתם יודעים בוודאות ויש לכם מסמך חתום ביד שהכסף אכן ייכנס ושאין פה בכלל הימור. כי במידה ותסתבכו להשיג את הכסף בהמשך – מדובר בריביות ועיקולים ובכל נוגע לכסף שלכם, אסור לקחת סיכונים גדולים מדי.

 

מפתחות על דלת של בית

אולי תאהבו גם את:

איך מתנהלים עם מס אמריקאי
איך מתנהלים עם מס אמריקאי?

ארצות הברית, ארץ ההזדמנויות הבלתי נגמרות, מושכת אנשים רבים, וביניהם ישראלים, לבצע בה השקעות, לפתח פעילות פיננסית, או להשיג כל הכנסה שמקורה בארצות הברית. לצד

קרא עוד »
מטבעות
4 יתרונות ברכישת מגרש להשקעה

לאחרונה יותר ויותר משקיעים פונים דווקא להשקעות נדל"ן, ודווקא להשקעה במגרש. ניתן לרכוש מגרש ולהשקעה המיועד לחקלאות ולהפשרה בהמשך, במקרה כזה ההשבחה היא משמעותית והמשקיע

קרא עוד »