האם אני יכול לקבל החזר מס ללא עזרה של רואה חשבון?

אנו עובדים קשה כדי להרוויח את לחמנו, או, את הכסף שלנו. חוסכים שקל אחר שקל, כדי לספק את צרכנו ולפנק את עצמנו בעוד משהו קטן. אנו משלמים מיסים לגופים ממשלתיים שונים, כגון: מס הכנסה וביטוח לאומי. אך רובנו לא מודעים לאפשרויות של החזר מס.

כשאנו מודעים לכך, לרוב איננו בטוחים אם יש ביכולתנו לקבל החזר ממשי ואם כדאי לפנות לבקשת החזר, ובשל סרבול במידע ובניירת פעמים רבות נוותר על זכותנו לקבלת החזר מס, שיכול להיות מגולם במאות שקלים. רואה חשבון יכול לעזור בעניין זה, אולם התשלום עבור השירות יכול להיות גבוה, בנוסף להתעסקות נוספת ואף מיותרת. האם ניתן לקבל החזר מס ללא עזרה של רואה חשבון? מדריך זה ידון ויסקור את המידע לשאלה זו.

 

מהו החזר מס?

מס הוא למעשה תשלום הנגבה מכל אזרח או תושב המדינה. מדובר על סכום חודשי המופרש מתוך ההכנסה של האזרח לטובת המדינה. המטרה היא שהתשלום יוחזר לתושב בצורה של שירותים שונים הניתנים על ידי מוסדות המדינה. המס נגבה לפי פקודת מס הכנסה, שנחקקה בשנת תשכ"א, 1961 על ידי המדינה.

עם זאת, ישנם מקרים בהם משלם המיסים זכאי להחזר מסוים על המס השנתי אותו שילם, זאת בשל תחשיב שגוי או הקלות מסוימות שניתנו באותה שנה, או במקרה של תיאום מס בשל מספר עבודות. התשלום ניתן באופן רטרואקטיבי עבור השנה החולפת, ויכול להינתן בתחשיב של עד שש שנים אחורה!

 

האם אני יכול לקבל החזר מס ללא עזרה של רואה חשבון?

התשובה היא חיובית- אני יכול לקבל החזר מס ללא עזרה של רואה חשבון, בפנייה עצמאית אל מס הכנסה ואל הביטוח הלאומי. זכותו של כל משלם מיסים, שכיר או עצמאי, לעשות זאת בכל שנה.

 

כיצד אדע אם אני זכאי להחזר מס?

עקב שאלה זו, רבים מאיתנו יבקשו לפנות לרואה חשבון לשם בדיקת זכאות להחזר מס ולשם בדיקת גובהו. חשוב שתדעו שאין חובת פניה לרואה חשבון וניתן לבצע את החישוב באופן עצמאי. קיימים כיום מחשבונים להחזר מס לשכירים.

כך למשל תוכלו למצוא מחשבון כזה באתר: https://taxes-refund.co.il.

המחשבון יעזור לכם להתמצא בזכותכם לקבל החזר ואת גובהו, בהתאם לתנאים הנבדקים, כגון: מצב משפחתי, הכנסות ונכסים העומדים לרשותכם. כמו כן, כדאי לקרוא על תנאי הזכאות דרך האתר, שיפשט עבורכם את המידע.

 

החזר מס- חסכו את השקלים

כל אחד יכול להגיש בקשה להחזר מס, וזאת ללא היוועצות ברואה חשבון. סביר להניח שרובכם תהיו זכאים לקבת החזר. אם אינכם בטוחים בזכויותיכם או בגובה ההחזר, תוכלו לבדוק את המידע באתר. לרשותכם ונוחיותכם עומד מחשבון אונליין שיעזור לכם לחשב בקלות את גובה החזר המס לשכירים העומד לרשותכם. בהצלחה!

מחשבון

אולי תאהבו גם את:

איך מתנהלים עם מס אמריקאי
איך מתנהלים עם מס אמריקאי?

ארצות הברית, ארץ ההזדמנויות הבלתי נגמרות, מושכת אנשים רבים, וביניהם ישראלים, לבצע בה השקעות, לפתח פעילות פיננסית, או להשיג כל הכנסה שמקורה בארצות הברית. לצד

קרא עוד »
מטבעות
4 יתרונות ברכישת מגרש להשקעה

לאחרונה יותר ויותר משקיעים פונים דווקא להשקעות נדל"ן, ודווקא להשקעה במגרש. ניתן לרכוש מגרש ולהשקעה המיועד לחקלאות ולהפשרה בהמשך, במקרה כזה ההשבחה היא משמעותית והמשקיע

קרא עוד »