החזר מס בגין פיטורין – כל מה שלא ידעתם

מדינת ישראל מעניקה זכויות סוציאליות רבות לעובדיה השכירים – ביטוח לאומי, פנסיה, תשלום על שעות נוספות, ימי חופש וימי מחלה. למרות זאת, שכיר עלול למצוא את עצמו מפוטר במידה ולמעסיק שלו יש סיבה טובה לכך. גם אם חוויתם פיטורין במהלך השנה, תוכלו להפיק מכך את המקסימום. מהו החזר מס בגין פיטורין? הנה כל מה שלא ידעתם.

 

מהם בכלל החזרי מס?

אזרחי המדינה השונים משלמים מס למדינה בצורות שונות ובדרכים מגוונות. תשלום המס משתנה לפי השכר ולפי המעמד של האזרח, בתור שכיר או עצמאי. בכל אופן, בין אם הדבר מבוצע בכל סוף שנה או בכל חודש, עובדים משלמים מס באופן קבוע למס הכנסה.

ישנם מקרים מהם מס ההכנסה מבצע טעויות מסוימות, הנוגעות למעמדו של העובד, חישוב המס שהעובד היה צריך לשלם והכנסתו של העובד. במידה ומס הכנסה ביצע טעות בחישוב המס שלכם, ייתכן ומגיע לכם כסף. את הכסף ניתן לקבל ממס הכנסה בחזרה, כך שיתקבל ההפרש בין המס שנגבה לבין המס שהיה אמור להגבות.

 

החזרי מס בעקבות פיטורין

שכיר שפוטר יכול לקבל החזר מס בעקבות פיטורין. עובד שכיר בעבודה מסוימת מרוויח שכר מסוים, כך שהמס שיורד לו מהמשכורת בסוף כל חודש אמור להיות קבוע. בסוף השנה, כאשר רשות המיסים מבצעת חישובים ועוברת על דו"חות, היא תראה כמה מס אותו עובד היה אמור לשלם.

עובד שפוטר במהלך השנה ממקום עבודתו וכבר לא מקבל את אותה המשכורת, יצטרך לשלם מס בצורה מופחתת יותר כל עוד הוא לא עובד, או אם הוא מצא עבודה במשכורת נמוכה יותר. ייתכן מצב בו רשות המיסים תמשיך לחשב את המס שאותו עובד צריך לשלם לפי עבודתו הקודמת, מה שיאפשר לו לקבל החזר מס עקב פיטוריו.

 

כיצד ניתן לקבל את החזר המס?

אם אתם מעוניינים לקבל החזר מס בעקבות פיטורין, תצטרכו להגיש דו"ח מפורט למס הכנסה. מטרת הגשת הדו"ח היא להראות למס ההכנסה שבוצעה טעות בחישובים השונים. מס הכנסה יבדוק את הדו"ח שהתקבל, יצליב אותו עם המידע שנמצא כבר בידו ובמידה ואכן נגבה ממכם יותר מס ממה שהיה צריך, תקבלו החזר מס בהתאם, ישירות לחשבון הבנק.

 

ממי ניתן לקבל סיוע

מכיוון ששכירים לא נוטים לרוב להגיש דו"חות למס הכנסה, ניתן לפנות אל אנשי מקצוע שונים על מנת להיעזר בהם לקבלת החזרי מס. בין אנשי המקצוע הללו, ניתן למנות רואי חשבון או חברות המתמחות בהחזרי מס.

 

אל תתפשרו על הכסף שלכם

חושבים שנעשתה טעות בחישוב המס שלכם? ייתכן ובאמת מגיע לכם החזר מס בעקבות פיטורין. החזר מס בסופו של דבר הוא כסף שאמור היה להיות שלכם, שנגבה בטעות או שלא כחוק ממכם. הגשת בקשה להחזר מס תוכל להשיב לכם את הכסף שלכם בחזרה.

החזר מס

אולי תאהבו גם את:

איך מתנהלים עם מס אמריקאי
איך מתנהלים עם מס אמריקאי?

ארצות הברית, ארץ ההזדמנויות הבלתי נגמרות, מושכת אנשים רבים, וביניהם ישראלים, לבצע בה השקעות, לפתח פעילות פיננסית, או להשיג כל הכנסה שמקורה בארצות הברית. לצד

קרא עוד »
מטבעות
4 יתרונות ברכישת מגרש להשקעה

לאחרונה יותר ויותר משקיעים פונים דווקא להשקעות נדל"ן, ודווקא להשקעה במגרש. ניתן לרכוש מגרש ולהשקעה המיועד לחקלאות ולהפשרה בהמשך, במקרה כזה ההשבחה היא משמעותית והמשקיע

קרא עוד »