אמסטרדם או ברצלונה?

אמסטרדם וברצלונה הן שתיהן ערים פופולריות מאוד, על אף שהן אינן ערי בירה, הן הערים המרכזיות והידועות ביותר במדינה בה הן שוכנות.

שתיהן מושכות מיליוני מבקרים לאורך כל ימות השנה ונחשבות לשניים מן היעדים המועדפים לטיולים באירופה, ואף בעולם כולו.

מטיילים ונופשים רבים נוהגים לחזור לאמסטרדם וברצלונה שוב ושוב, זה כנראה כי אף פעם לא משעמם בהן.

האוירה בברצלונה ובאמסטרדם קסומה וכיפית, בשתיהן יש אינספור אטרקציות, מראות יפים, אוכל טוב ומקומות לשופינג, בנוסף ליתרונות הייחודיים של כל עיר.

בכתבה זאת נערוך סקירה קצרה אודות שתי המעצמות התיירותיות.

 

מה מייחד כל עיר?

ברצלונה היא אחת הערים הגדולות ביותר באירופה והיא לב ליבה של מדינת קטלוניה. מקובל לחשוב כי קטלוניה היא חלק בלתי נפרד מספרד, אך למעשה היא נושאת בגאווה עצמאות משלה ושואפת להיפרד מהמדינה, דבר שמעורר ויכוח עז במדינת ספרד. עד כדי כך שלמעשה, השפה הרשמית בברצלונה היא קטלונית ויש לה דגל משלה. ברצלונה היא שם נרדף לעיר קלאסית, שיקית ואטרקטיבית, יש בה הרבה אופנה וארכיטקטורה שנראית כאילו נלקחה מסיפורי אגדות. זאת לצד אינספור נקודות עניין תיירותיות, מסעדות, בתי קפה, חנויות ושווקים מעוררי חושים.

אחד מן הדברים המיוחדים שברצלונה מציעה למבקריה הוא חופי הים היפים שלה. אלו מלאים באווירה אנרגטית ושמחה, נופים מרהיבים והמוני תיירים ותושבים מקומיים שמגיעים לבלות בכל שעות היום.

אמסטרדם בעיני רבים היא מילה נרדפת לכיף ובילויים. היא כנראה העיר הכי ליברלית ביבשת ויש לה אופי ייחודי משלה, שאין בשום מקום אחר בעולם. כמה מסמליה הידועים הם הקופי שופס ורובע החלונות האדומים, שניהם מעט שנויים במחלוקת ואינם חוקיים במרבית המדינות בעולם, אך זה גם חלק מהקסם של העיר ומה שמושך אליה כל כך הרבה מבקרים נלהבים.

בנוסף לכך, אמסטרדם ידועה ביתרונות יותר קונפורמיסטיים ומקובלים כמו חיי לילה מוצלחים, תרבות מפותחת של רכיבה על אופניים, פארקים מוריקים, שלל מוזיאונים מן השורה הראשונה בעולם ורשת תעלות שמשדרגת את הנוף של העיר והופכת אותו לפוטוגני במיוחד.

 

ידידותיות ונגישות לתיירים

שדה התעופה המרכזי של ברצלונה נמצא במרחק של 17 קילומטרים ממרכז העיר ויש קו רכבת תדיר ונוח המקשר בין שני היעדים הללו. בנוסף לכך, ישנן חברות תעופה קטנות שמציעות טיסות זולות במיוחד לשדות תעופה מרוחקים יותר מן העיר- Barcelona-Reus שנמצא במרחק של 110 קילומטרים מדרום לברצלונה ו-Barcelona-Giorna שנמצא 90 קילומטרים צפונית אליה.

מרבית האטרקציות של ברצלונה מרוכזות סביב כיכר הרמבלה המפורסמת. בין היתר השוק הגדול, המסעדות הטובות, רשתות הענק וחנויות הבוטיק האהובות של העיר. אמצעי התחבורה הנוח ביותר בעיר הוא המטרו המפותחת והנגישה שלה. יש כמה קווים בצבעים שונים והתחנות משולטות ואינפורמטיביות מאוד כך שסביר שלא תלכו לאיבוד. מלבד כך מבקרים רבים בוחרים לעלות על אוטובוסי ה-HOP-OFF-ON-HOP, שעוצרים בכל האטרקציות העיקריות בעיר ומקובלים במרבית הערים המתויירות של אירופה.

שדה התעופה הקרוב ביותר לאמסטרדם הוא Schipol. ממנו הדרך הכי פשוטה ונוחה להגיע למרכז העיר היא בתחבורה ציבורית- רכבת (בעלות של 5.5 אירו) או אוטובוס (בעלות של 5 אירו). נסיעה כזאת אורכת 20-30 דקות ותיקח אתכם קרוב מאוד לכיכר דאם וכל האטרקציות, המלונות והמסעדות הפופולריות של העיר.

שתי הערים נחשבות לכל הדעות לקלות להתמצאות, בטוחות יחסית ומונגשות בצורה טובה גם לאלו שלא דוברים את השפה המקומית.

 

לינה ואירוח

מבחינת לינה בברצלונה, יש מגוון גדול של מקומות אירוח, בטווח רחב של תנאים ותקציבים. עם זאת, לרוב ההיצע נמוך מן הביקוש ויש עומס על אותם מקומות. בהתאם המחירים גבוהים יחסית, במיוחד אם תרצו לשהות בלב העניינים. כדי לחסוך בסכומי השהייה ניתן להזמין מקום מראש ועדיף שזה יהיה כמה שיותר זמן לפני שאתם מגיעים.

בדומה לברצלונה, אמסטרדם נחשבת גם לעיר לא זולה (גם באופן יחסי לשאר הערים במדינה). מכיוון שהיא מתויירת מאוד לאורך כל השנה, גם כאן כדאי להזמין מקום לשהייה מראש. מלונות כמו מלון אמבסדור או מלון רנסנס אמסטרדם נחשבים לטובים מאוד, אולם לא זולים. הדרך הכי טובה לסקור את העיר היא באופניים, שייט תעלות או הליכה ברגל. בנוסף, העיר מרושתת בצורה נגישה מאוד בתחבורה ציבורית- טראם, אוטובוסים, רכבות ומעבורות שייקחו אתכם לכל מקום מהר ובמחירים זולים.

 

איך כדאי להעביר 48 שעות בכל עיר?

ללא ספק לא ניתן למצות את ברצלונה בזמן קצר. מדובר בעיר ענקית בשטחה, עם הרבה אטרקציות ובעיקר, עם אווירה כה כיפית שלא תרצו לעזוב כל כך מהר. אם תרצו לספוג כמה שיותר מן העיר הנהדרת, כדאי לכם להתחיל באזור התיירותי המרכזי והתוסס- La Rambla. מאותה כיכר מסתעפים רחובות רבים הגדושים בחנויות שוות, מקומות טובים לאכול ולשתות בהם, מופעי רחוב ואווירה שמחה של המוני תיירים. משם תוכלו להמשיך למקום קלאסי יותר- הרובע הגותי. שם תמצאו את הקתדרלה המפורסמת ומוזיאון המוקדש כולו לגאווה לאומית- הצייר פיקאסו.

ביקור בברצלונה אינו שלם בלי לטעום קצת מן הארכיטקטורה המיוחדת של גאודי. צאו לטיול בסגרדה פמיליה- בזיליקה ענקית שהיא מן המרשימות בעולם. אטרקציה נוספת ומאוד מומלצת היא הרכבל שבאזור Montjui. כשתשבו בתוך הקרון ותסיירו בעיר ממעוף הציפור תוכלו להבין עד כמה העיר יפה ומיוחדת. הבילוי הלילי שאסור לפספס בברצלונה הוא כמובן מופע המזרקות המוארות, שנמצא בקרבת מקום להרפתקת רכבל.

אם נשאר לכם קצת זמן אחרי שסימנתם וי על היעדים העיקריים, אל תפספסו ביקור בנמל ובלפחות אחד מחופי הרחצה של ברצלונה. ללילה של ריקודים, ארוחת ערב מול השקיעה או גם סתם להתרווח תחת קרני השמש המלטפות אם הגעתם בחודשי הקיץ. הקיץ הספרדי קצת מזכיר את המזרח התיכון עם שמש נעימה וחום של ממש באוגוסט. עם זאת, זו בכל זאת לא דובאי, והחום בהחלט נסבל, בטח למי שמגיע ממדינה חמה כמו ישראל.

כל טיול באמסטרדם מתחיל בכיכר דאם. זהו ליבה של אמסטרדם ושם ממוקמת התחנה המרכזית ותחנת הרכבת הגדולה. משם תוכלו לסקור את האטרקציות סביב (במרחק הליכה)- הארמון המלכותי, רובע החלונות האדומים וכמובן בית אנה פרנק. אלו נקודות העניין הכי חשובות, שפשוט אסור להחמיץ.

כמובן שאין ביקור באמסטרדם בלי ביקור בתחום ההתמחות שלה- המוזיאונים. ברובע המוזיאונים תוכלו לבחור בין מגוון עצום של מוזיאונים מעניינים, מרשימים ולעיתים אף מצחיקים. במוזיאון הרייקס תוכלו לצפות ביצירות ידועות של הצייר ההולנדי הדגול רמברנדט. במוזיאון ואן-גוך תוכלו ללמוד אודות האומן רב האשכולות ששינה את ההיסטוריה. במוזיאון Stedelijk תתרשמו מציורים, פסלים ותצלומים של שמות גדולים כמו וורהול ופיקאסו.

שעות אחר הצוהריים באמסטרדם הם הזמן המושלם לשוטט באזור Jordaan. השכונה הקסומה היא ביתם של חנויות בוטיק מסוגננות, בתים ישנים וצבעוניים ותעלות מרהיבות ביופיין. אופציה אחרת ולא פחות מומלצת לשעות בין ערביים היא פיקניק בפארק וונדל הפסטורלי או שייט תעלות רגוע, שיראה לכם את העיר בצורה קצת אחרת. לטובת בילוי לילי מוצלח בעיר כדאי להתקדם לכיוון Rembrandtplein או Leidseplein, שם תוכלו לשבת בקופי שופ, באר מגניב או לרקוד במסיבה עד אור הבוקר.

 

גלגל ענק

אולי תאהבו גם את:

בריכה
דבר ראשון

מה אתם עושים דבר ראשון, אחרי שהזמנתם כרטיסי טיסה וסגרתם בית מלון? אנחנו מוכנים להתערב שהשלב הבא, הוא להתחיל לבדוק את האטרקציות הזמינות לכם ביעדכם.

קרא עוד »
חדר שינה
אי המסיבות

תאילנד היא יעד מושלם לכל סוג חופשה שאתם חולמים עליו, בכל הרכב, בכל תקציב ולאורך השנה כולה. אין זה משנה אם אתם תרמילאים המטיילים בגפכם

קרא עוד »