האם אפשר להשתמש באשראי בחול?

ישראלים רבים נוסעים לחו"ל הן עבור מטרות עסקיות והן עבור בילוי בלבד. בשנים האחרונות מחירי הטיסות הוזלו וכיום טיסה לחו"ל היא הוצאה זולה יחסית שרבים מאיתנו יכולים לממן. עבור רבים, טיסות לחו"ל מהוות הזדמנות חד פעמית לקניות של בגדים, מכשירי אלקטרוניקה וחפצים חדשים. לכן, אחת השאלות הראשונות שעולות כאשר נוסעים לחו"ל היא: "האם אפשר להשתמש באשראי בחו"ל?".

במאמר זה תוכלו לקבל מידע על השימוש בכרטיס אשראי בחו"ל שיסייע לכם לבצע תשלומים בחו"ל בקלות.

 

כיצד ניתן להשתמש באשראי בחו"ל?

ניתן להשתמש בכרטיס האשראי בחו"ל בדיוק כמו שמשתמשים בו בארץ, אך חברת כרטיסי האשראי תגבה מכם עמלה של שניים עד שלושה אחוזים ממחיר הרכישה. העמלה משתנה בכל סוג כרטיס אשראי ובכל סוג מטבע שבו משתמשים במדינה. על מנת לדעת מהו גודל העמלה במדויק עליכם לשוחח עם חברת האשראי שלכם.

לעיתים, עסקאות גדולות או חריגות בחו"ל לא עוברות באופן אוטומטי אלא רק לאחר שחברת האשראי תשלח לכם SMS שבו תאשרו את החיוב. לפיכך, מומלץ לבצע עסקאות כאלו כאשר בטלפון שלכם מכיל את מספר הטלפון הרגיל שלכם וכך לקבל את ה- SMS ולאשר את העסקה בקלות ובמהירות.

שימו לב, מקומות מסוימים מאפשרים ללקוחותיהם לשלם את החשבון בשקלים. כאשר אתם מבצעים רכישות כאלו, חברת האשראי שלכם לא תגבה מכם עמלת המרה.

 

אז מה עדיף – מזומן או אשראי?

עקב עמלת ההמרה שחברות האשראי גובות מאנשים שמשלמים באשראי על רכישות בחו"ל, השימוש במזומן זול יותר מהשימוש באשראי בחו"ל. אך, גם לשימוש במזומן יש חסרונות. השימוש במזומן פחות נוח, במיוחד כאשר אינכם מכירים את המטבע המקומי. מכיוון שאינכם מנוסים בשימוש במטבע זה, יהיה קל יותר להונות אתכם ולגרום לכם לשלם יותר כסף מהדרוש.

בנוסף, כאשר אתם משתמשים במזומן יש חשש מגניבה ולעומת זאת אם יגנבו לכם את כרטיס האשראי תוכלו לבטל אותו באמצעות לחיצת כפתור בלבד. בסופו של דבר, ההחלטה האם להשתמש במזומן או באשראי בחו"ל היא אינדיבידואלית לכל אחד ותלויה במשתנים רבים כגון: גודל העמלה שחברת האשראי גובה, סכום הכסף המיועד לבזבוז בנסיעה ועוד.

גם אם בחרתם להשתמש בכסף מזומן, חשוב להביא אתכם אשראי על כל מקרה שלא יבוא ולמנוע בכך עוגמת נפש רבה וסיטואציה לא נעימה שעלולות להתעורר אם ייגנב או יאבד לכם הכסף המזומן.

 

לסיכומו של דבר

ניתן להשתמש באשראי בחו"ל, אך אם תשתמשו בו חברת כרטיסי האשראי תגבה מכם עמלה של שניים עד שלושה אחוזים מעלות הרכישה. כאשר אתם טסים לחו"ל עליכם להחליט האם אתם מעוניינים להשתמש בכסף מזומן או באשראי תוך התחשבות בצרכים ובהעדפות שלכם. אם בחרתם להשתמש במזומן, אל תשכחו להחליף את השקלים הישראלים לכסף מקומי שיספיק לכם לזמן השהייה בחו"ל.

נסיעה נעימה!

 

אמצעי תשלום

אולי תאהבו גם את:

בריכה
דבר ראשון

מה אתם עושים דבר ראשון, אחרי שהזמנתם כרטיסי טיסה וסגרתם בית מלון? אנחנו מוכנים להתערב שהשלב הבא, הוא להתחיל לבדוק את האטרקציות הזמינות לכם ביעדכם.

קרא עוד »
חדר שינה
אי המסיבות

תאילנד היא יעד מושלם לכל סוג חופשה שאתם חולמים עליו, בכל הרכב, בכל תקציב ולאורך השנה כולה. אין זה משנה אם אתם תרמילאים המטיילים בגפכם

קרא עוד »
כלי טייס
אמסטרדם או ברצלונה?

אמסטרדם וברצלונה הן שתיהן ערים פופולריות מאוד, על אף שהן אינן ערי בירה, הן הערים המרכזיות והידועות ביותר במדינה בה הן שוכנות. שתיהן מושכות מיליוני

קרא עוד »