איך למלא מצברים בחופשה בצורה הנכונה?

ייתכן כי רובכם תרגישו הזדהות לא קטנה עם המקרה הבא – אתם עמוסים בחיי היום היום השגרתיים ומלאי המשימות, וכל כך מצפים לחופשה הקרובה שבדרך, בתקווה שתביא איתה הרבה שקט, ניקוי מחשבות וצבירת כוחות לתקופת השגרה שתבוא לאחריה. אך החיים כמו החיים, קורים בקצב גבוה שרק מגביר את עצמו, ולפעמים קורה כי כבר יומיים לאחר החזרה מהחופשה אתם מרגישים שוב כי אתם זקוקים לחופשה נוספת, ולא זוכרים כל כך מה אכלת לארוחת בוקר בחופשה או איך נראו מי הים הכחולים והצלולים. בכתבה הבאה נפרט עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם למלא מצברים בצורה נכונה בחופשה, שיישארו גם לזמן מספק לאחריה.

 

השתדלו בחופשה לשחרר שליטה

אם גם אתם מסוג האנשים שמצפים כל כך למאורע מרגש, אך כשהוא מגיע אינכם מצליחים ליהנות במאת האחוזים ממנו, הגעתם בדיוק לכתבה הנכונה. לאלו מאיתנו הרגילים להיות בשליטה כל העת קשה לשחרר ולתת למישהו אחר לשרת אותנו או לעשות עבורנו את העבודה. אך בחופשה, חלק מהעניין הוא פשוט להרפות שרירים, הן בגוף והן במוח, וליהנות מהאפשרות פשוט לנוח. אם בחיי היום יום אתם רגילים לנהוג הרבה, לעמוד בפקקים או לנסוע הרבה בתחבורה ציבורית – בחופשה, תנו לעצמכם הזדמנות ליהנות מנהגי מוניות המסיעים אתכם ברכב פרטי או מחוויית נסיעה ייחודית ברכב איכותי.

אם אתם מגיעים לחופשה בה תוכלו לנהוג בעצמכם, כלומר אם תרצו לבצע באירופה השכרת רכב או אם אתם בעד כניסה לסיני עם רכב – השתדלו גם כאן להוריד הילוך, ליהנות מנהיגה איטית לצד הנופים של היעד שבחרתם לכם, לשמוע מוזיקה שאתם אוהבים ולשוחח עם שותפי הטיול שלכם. למרות זאת חיפוש קל של איך מגיעים מאילת לשארם בגוגל יספק לכם שלל פתרונות שיהפכו את הנהיגה למיותרת.

כמו כן, אם בשגרה היומיומית שלכם אתם צמודים למטבח ונוהגים לבשל כמה שעות ביום – נצלו את ההזדמנות לרגיעה בחופשה, וחפשו בית מלון שיספק אוכל המתאים לצרכים שלכם שיכין זאת עבורכם. לדוגמא, אם אתם נוסעים לחופשה בסיני, דאגו ללון בבית מלון בשארם או בכל אתר נופש אחר שיספק לכם אוכל כשר.

 

נסו לנקות את הראש ממחשבות שאינן רלוונטיות לחיי היום של החופשה

אנו בני אדם, וקשה לנו לשלוט על המחשבות שצצות לנו לראש בדרך כלל, אך אם תתאמצו תגלו שהדבר אפשרי ואפילו יטיב איתכם בצורה משמעותית. נצלו את החופשה לחשוב על דברים הרלוונטיים לתקופת החופשה כמו לתכנן את היום של מחר, או להחליף חוויות על הטיול של יום האתמול, וגם נסו לבלות את הזמן השקט שלכם בחופשה במחשבה על הרגלים שתרצו לאמץ ליום שאחרי החופשה או לחשבון נפש משמעותי. בכל פעם שעולות לכם מחשבות הנוגעות לחשבון הבנק, לרשימות הסופר, או לרישום הדחוף של הילדים לבתי הספר – קחו נשימה עמוקה וזכרו כי כל אחד מאלו יוכל לחכות ליום שתחזרו הביתה לאחר החופשה.

 

נסו ליהנות מהרגעים הקטנים והפשוטים של החופשה

כמו בתחומים רבים בחיים, גם בחופשה – לא תמיד הכל יילך חלק כמו שציפינו, תכניות עלולות להשתבש ודברים בלתי צפויים יכולים לצוץ. למרות כל זאת, נסו לשחרר וליהנות מהדברים הקטנים של החופשה. גם אם ציפיתם למנוחה על חוף הים במשך רוב שעות היום, אך לצערכם גשם חזק הגיע בהפתעה, נסו לזכור בהנאה ובחיוב את שעה הקסומה שהייתה לכם לפני כן על חוף הים, עם הספר שחיכיתם לקרוא כל כך הרבה זמן, עם שייק פירות מרענן ביד. יתר על כך, כאשר אתם מתכננים חופשה וצצות לכם ציפיות גדולות בראש בנוגע אליה, נסו לחשוב גם על הרגעים הקטנים בחופשה שאתם מייחלים להם, שכנראה לא יקרו בחיי היום יום. לדוגמא, לקום אחרי 8 בבוקר, ליהנות מ- 3 ארוחות ביום המוגשות אליכם לשולחן, מחדר נקי ומסודר שלא אתם דאגתם לסידורו, וכן הלאה.

 

הקפידו לנצור את החוויות הטובות, שייתנו לכם כוח לאחר מכן

לסיכום, ישנן דרכים רבות לנצל את החופשה לצבירת כוחות ואנרגיה מחודשים בצורה מיטבית, אך הגדולה שבהן היא לנצור רגעים. כאשר אתם חווים רגע נפלא בחופשה בסיני (או בכל מקום אחר), השתדלו לנסח אותו במילים ולכתוב לעצמכם על פתק או אפילו בפלאפון, או הוציאו את הטלפון הנייד וצלמו תמונה של הנוף או שלכם עם בן הזוג, כך שתהיה לכם מזכרת מאותה חוויה נפלאה. כך, שתגיעו הביתה בתום החופשה ותנסו להיזכר מה בדיוק היה שם שהיה כל כך קסום ומשמעותי – תוכלו מעט להיזכר בחוויה זו ולקבל טעם של עוד, עד החופשה הבאה…

חוף ים

 

אולי תאהבו גם את:

בריכה
דבר ראשון

מה אתם עושים דבר ראשון, אחרי שהזמנתם כרטיסי טיסה וסגרתם בית מלון? אנחנו מוכנים להתערב שהשלב הבא, הוא להתחיל לבדוק את האטרקציות הזמינות לכם ביעדכם.

קרא עוד »
חדר שינה
אי המסיבות

תאילנד היא יעד מושלם לכל סוג חופשה שאתם חולמים עליו, בכל הרכב, בכל תקציב ולאורך השנה כולה. אין זה משנה אם אתם תרמילאים המטיילים בגפכם

קרא עוד »
כלי טייס
אמסטרדם או ברצלונה?

אמסטרדם וברצלונה הן שתיהן ערים פופולריות מאוד, על אף שהן אינן ערי בירה, הן הערים המרכזיות והידועות ביותר במדינה בה הן שוכנות. שתיהן מושכות מיליוני

קרא עוד »