איך מסלקים מזיקים מהבית?

במסגרת תחזוקת הבית אנו נאלצים לעיתים קרובות להתמודד עם מזיקים שונים ומשונים. מזיקים מסוגים שונים זקוקים לשיטות הדברה שונות בכדי להיפטר מהם, ולעיתים יש צורך לפנות למדביר מקצועי בכדי להיפטר ממזיק עקשן או מזיק במיוחד. במאמר זה ריכזנו מספר שיטות פשוטות להדברה והרחקה של כמה מהמזיקים הנפוצים ביותר. 

 

מתי פונים למקצוענים?

חשוב להתחיל ולדון על נקודה מרכזית בכל הנושא של סילוק מזיקים מהבית. לעיתים, במקרים בהם המזיקים בבית גורמים לכם עוגמת נפש רבה מאוד, מסבים נזקים כלכליים או נזקים בריאותיים שונים, וכאשר הדברה באמצעים ביתיים אינה פותרת את הבעיה – יש צורך להזמין איש מקצוע בכדי להיפטר מהמזיקים במהירות האפשרית.

מחיר הזמנה של איש מקצוע לטיפול בבעיה הוא נמוך מאוד אל מול הנזקים העלולים להיגרם כתוצאה מהמזיקים הללו. סילוק מזיקים עם הדברות הסביבה יכול להיות פתרון טוב בעבורכם.

 

מזיקים נפוצים ופתרונות

במידה והמזיקים בביתכם לא גורמים לנזקים מיידיים או לעוגמת נפש ברמות מטרידות, ניתן לנסות להרחיק אותם באמצעיים ביתיים. להלן 3 סוגים של מזיקים נפוצים במיוחד ואמצעים לסילוקם שאפשר למצוא בכל בית או חנות מכולת.

 

איך מסלקים נמלים מהבית?

נמלים הן מהמזיקים הנפוצים ביותר במרחב הביתי. למרות שהנזק הנגרם מנמלים בדרך כלל אינו חמור במיוחד, לעיתים ריכוזים גדולים שלהן עלולים להיות בעיתיים מאוד. השיטה הטובה ביותר לטיפול במזיקים אלו באמצעיים ביתיים היא שימוש בג'ל נמלים.

פשוט מניחים את טיפות הג'ל במסלולי הליכתן של הנמלים בכמה נקודות נסתרות ברחבי הבית, הנמלים יאספו את חומר ההדברה אל הקן המרכזי שלהן ושם הוא יתחיל לעבוד, בתקווה שיעזור לכם להיפטר ממטרד זה.

 

תיקנים וג'וקים – איך מדבירים

ריבוי של תיקנים וג'וקים במרחב הביתי הוא בדרך כלל אינדיקטור לכך שבקרבת הבית (בתוכו או בחוץ) ישנם קינים של מזיקים אחרים. לעיתים קרובות הרחקה של התיקנים תיעשה אך ורק באמצעות השמדת קינים אלו. למרות זאת ישנם מקרים בהם שימוש באמצעיים ביתיים יכול לעבוד.

גם במקרה הזה חומר מסוג ג'ל הוא הפתרון הטוב ביותר. הניחו את טיפות ג'ל התיקנים במספר מקומות שונים ונסתרים ברחבי הבית, התיקנים יאספו אותו אל הקן שלהם ואז החומר אמור לפעול ולפתור את הבעיה.

 

כנימות או לא להיות

כנימות בדרך כלל מופיעות על עלים של צמחים שונים הן בגינת הבית והן בתוך הבית עצמו. הנזק העיקרי של מזיקים מסוג זה הוא הרס הצמחים בבתיכם, ואף במקרה הזה לעיתים יהיה צורך בשימוש באמצעיים מקצועיים ואף בהזמנה של איש מקצוע.

אם ברצונכם לנסות לפתור את הבעיה בכוחות עצמכם, שימוש במעט סבון וחומץ יכולים לטפל בנושא. פשוט ערבבו מעט מים עם סבון כלים וחומץ, מלאו שפריצר ורססו את הנוזל ישירות על העלים בכל ערב עד לפתרון הבעיה.

להסיר מזיקים

אולי תאהבו גם את: