מה ההבדל בין אמן חושים לקוסם?

קוסמים, אמני חושים ומנטליסטים הם כולם אמני במה, שמציגים תרגילים וטריקים שנראים בלתי אפשריים בכדי לבדר ולרתק את הקהל שלהם. מכיוון שכך, הם פועלים במקרים רבים בצורה דומה, ואנשים רבים לא מצליחים להבין את ההבדל ביניהם. ממש לשם כך כתבנו את הכתבה הבאה, בה נסביר על ההבדלים בין קוסם לאמן חושים. 

 

קוסמים ומופעי קסמים בעבר והיום

מופעי קוסמות היו נפוצים באירופה עוד במאה ה-15. לפני כן קוסמים, מאגים ומכשפי נחשים היו נחשבים כאנשים שיש להם יכולות על טבעיות. משהתחילו מופעי הקסמים להשתרש בתרבות האירופאית כהופעת בידור לכל דבר, הפכו הקוסמים בעצם לאמני במה שמבצעים תרגילים, וכבר לא נחשבו יותר לבעלי כוחות על טבעיים.

כיום, הופעות של קוסמים בדרך כלל נחשבות לכאלה שמתאימות יותר לילדים בגיל צעיר ופחות למתבגרים ומבוגרים. למרות זאת ישנם גם מופעי קוסמים שמותאמים לקבל המבוגר ובהם מוצגים קסמים מורכבים יותר.

 

אמני חושים ומנטליסטים, פריחתה של הפרפסיכולוגיה

אמני חושים ומנטליסטים כדוגמת מנטליסט – רון גליקסמן הם מקצועות שהפכו להיות פופולאריים יותר בעשרים שנה האחרונות. תחום זה התחיל להתבסס בעולם בשנות ה-30 של המאה העשרים. אמני במה אלה עושים שימוש בפרפסיכולוגיה בכדי לבצע תרגילי מחשבה שונים.

פרפסיכולוגיה הוא ענף לימוד לא מחקרי ומדעי של הפסיכולוגיה. אמנים מסוג זה מתבססים על שפת גוף ותרגילים פסיכולוגים בכדי להציג לקהל קריאת מחשבות, חיזוי של העתיד, ועוד יכולות שנראות בלתי אפשריות לאדם נטול כוחות מיוחדים.

 

אז מה ההבדלים ביניהם בעצם?

ההבדל העיקרי בין קוסמים לאמני חושים הוא בכך, שהקוסם בדרך כלל מסתמך על זריזות ידיים ואביזרי קסם שונים בכדי להציג את הקסמים שהוא מבצע. לעומתו אמן החושים מסתמך על זריזות המחשבה ועל מניפולציות פסיכולוגיות ומחשבתיות, בכדי להציג את האומנות שלו לקהל. כמובן שקיימים אמני חושים שמציגים בהופעות שלהם גם קסמים שמתבססים על זריזות ידיים, וקוסמים שמשתמשים בכלים של אמני חושים בכדי לשפר את ההופעה שלהם.

 

מה היתרונות של אמן חושים על פני קוסם?

היתרונות של אמן החושים מול הקוסם קשורים בעיקר לקהל מולו הם מופיעים. כפי שצוין לעיל, הופעה של קוסם בדרך כלל מתאימה לילדים קטנים יותר, בעוד הופעה של אמני חושים בדרך כלל מתאימה לקהל בוגר יותר. חשוב להבין שהופעה של בדרן מסוג זה או אחר, תהיה מוצלחת במרבית המקרים אם לאמן יש את הכריזמה הנדרשת בכדי לסחוף את הקהל, ופחות תימדד לפי סוג הקסמים או הטריקים שיוצגו בה.

 

ההבדלים בין אמן חושים לקוסם – סיכום

קוסמים הם אמני בידור ותיקים מאוד. כבר במאה ה-15 היו באירופה הצגות קסמים שנחשבו כבידור לכל דבר ועניין. לעומתם אמני חושים הם צעירים יחסית. תחום זה התחיל להתבסס לפני קצת פחות ממאה שנה. ההבדלים בין קוסמים לבין אמני חושים, קשורים בדרך כלל לסוג הכישרון שהם מפגינים על הבמה.

קוֹסֵם

אולי תאהבו גם את:

אמן חושים בירושלים

הזמנת אמן חושים לאירועים, היא אטרקציה מעולה ומדהימה שתרתק את הקהל ותגרום לאירוע בלתי נשכח, בין אם מדובר בהזמנתו ליום הולדת, מסיבת כיתה, אירוע של

קרא עוד »
אמן חושים שולף קלף
אמן חושים מומלץ לאירוע

יש לכם אירוע חשוב בקרוב? אתם מנסים לבחור איש מקצוע מומחה שיוכל להגיע ולהופיע בפני הקהל כדי להוסיף לאירוע עוד ערך ועוד עניין? אם כך,

קרא עוד »