מה כוללת החבילה של ביטוח מחלות קשות

פוליסת ביטוח מחלות קשות הינה פוליסה שהמטרה שלה לבטח את מי שרוכש אותה, במקרה של מחלה קשה, חס וחלילה. אף שכל אחד מאיתנו מעוניין להיות בריא ולרוב לא מעוניין לחשוב על מצב אפשרי אחר, הרי שהמצב לאשורו הוא שאנשים רבים חולים במחלות קשות, ומגלים אותן לרוב בשלב שבו יש קושי משמעותי לטפל בהן. ביטוח מחלות קשות אמור לכסות מגוון מחלות קשות ובעייתיות, ולהעניק פיצוי לחולה. זאת, במטרה למנוע ממנו להיכנס להוצאות גדולות מאד ולסחרור פיננסי שעלול להשפיע לרעה על כל המשפחה. מהו ביטוח מחלות קשות? האם כל אזרח בישראל מבוטח בביטוח כזה? מה היתרון של פוליסת ביטוח מחלות קשות מעבר לביטוח הרפואי באמצעות קופת חולים?

 

ביטוח מחלות קשות וביטוח רפואי

ביטוח מחלות קשות הוא ביטוח שמטרתו לכסות את העלויות של טיפולים רפואיים, תרופות ושירותים אחרים, הניתנים למי שמתברר כחולה במחלות קשות. אבל בניגוד למה שמקובל לחשוב, הביטוח הזה איננו דומה בכלל לביטוח  הרפואי הרגיל, או לביטוחי הבריאות הפרטיים. אלה האחרונים, מעניקים פיצוי או שיפוי עבור מחלות כאלה ואחרות, הכלולות בביטוח. בניגוד אליהן, ביטוח מחלות קשות מעניק למבוטח סכום כסף מוגדר מראש, אם וכאשר מתגלית חלילה אצל המבוטח אחת המחלות הכלולות בהסדר הביטוח. כל מה שנדרש הוא הוכחת קיומה של המחלה ולא יותר.

כל אזרח ישראלי מבוטח במסגרת ביטוח בריאות ממלכתי. במסגרת הביטוח עושה המדינה ככל שביכולתה להעניק למבוטחים את הטיפולים הנדרשים והתרופות הנחוצות. יש המבטחים את עצמם בביטוחים רפואיים, המשלימים את הביטוחי הממלכתי. ואולם ביטוח מחלות קשות  חורג מכלל הביטוחים הן בהתייחסות שלו והן באופן הפעולה לאחר שמבוטח התגלה כחולה במחלה קשה הכלולה בהסדר הביטוח.

 

כדורים

 

מה כלול בחבילת ביטוח המחלות הקשות

כמו בכל תחום שיש בו תחרות בין ספקים שונים, כך גם בתחום ביטוח המחלות הקשות. חברות שונות המוכרות פוליסות ביטוח מהסוג הזה, מציעות ביטוחים עבור מגוון מחלות, כשכל חברה מתמקדת בסוגיות בריאותיות אחרות. עם זאת, ישנה הגדרה בסיסית של המפקח על הביטוח, המורה לכל החברות העוסקות בתחום לכלול בפוליסה שלהן לכל הפחות את המחלות הקשות הבאות: סרטן, שבץ מוחי, טרשת נפוצה, התקף לב, ניתוחי מסתמי לב או מעקפי לב, ניתוח אבי העורקים וכן קרדיומיופטיה, שהיא בבסיסה ליקוי בשריר הלב שיש לה השפעה מרחיקת לכת על התפקוד של הסובל ממנו.

ואולם מעבר למחלות המצוינות כאן, רשאית כל חברת ביטוח לכלול בפוליסת ביטוח המחלות הקשות שהיא מספקת, מחלות שונות מאלה המתוארות לעיל. היתרון הגדול של ביטוח מחלות קשות לסוגיו טמון, כאמור לעיל, בעובדה שהפיצוי עבור המחלה משולם כבר בשלבים הראשונים שלה, ואמור לסייע לחולה ולבני משפחתו להתמודד עם ההשלכות החמורות של המחלה. למרות שהביטוח הרפואי בישראל הוא משופר יחסית למרבית המדינות בעולם, ביטוח מחלות קשות הוא תוספת מבורכת, שסייעה בעבר ותסייע גם בעתיד לחולים במחלות קשות ובני משפחותיהם.

אולי תאהבו גם את: