אילו דברים ניתן לקבל כאשר עושים בטוח נסיעות לחו"ל

החוק אמנם אינו מחייב לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל, אך בכל זאת מומלץ בחום לעשות זאת.

כמובן שבמקרה של ביטוח אנחנו תמיד מקווים שלא נצטרך להשתמש בו, אך אוי ואבוי אם נצטרך ביטוח ולא עשינו.

זה מאוד לא נעים להזדקק לשירות רפואי בחו"ל מבלי לקבל את הסיוע של חברת הביטוח וכמובן מבלי שהיא תשלם את ההוצאות.

אלו הכיסויים החשובים שיש לכלול בפוליסה שלכם.

 

כיסויים בסיסיים

ביטוח נסיעות לחו"ל בסיסי כולל את שלושת הכיסויים הבאים:

  1. ביטוח בריאות

מדובר בכיסוי המבטיח החזר כספי או תשלום במידה ותצטרכו לעבור טיפול רפואי בחו"ל. חשוב לדעת כי מחירם של טיפולים רפואיים הוא גבוה מאוד ללא ביטוח ויכולים להגיע לעשרות ומאות אלפי שקלים ואתם ממש לא רוצים לשלם אותם לבדכם. במקרים מסוימים כגון פציעות מספורט אתגרי ביטוח זה לא יספיק – נגיע לכך בהמשך.

 

  1. איתור וחילוץ

כיסוי המכסה שירותי איתור וחילוץ במידה ואבד עימכם הקשר. הוצאות איתור וחילוץ הן גבוהות מאוד ולכן מדובר בכיסוי חשוב מאוד. חברות הביטוח מאפשרות להוריד כיסוי איתור וחילוץ, אך במידה ואתם מטיילים בטבע גם אם זה ליום אחד חשוב מאוד לא להסתכן ולקחת הרחבה זו.

 

  1. חבות כלפי צד ג'

כיסוי המכסה כל פגיעה שגרמתם לאדם אחר או לרכושו. גם במקרה זה חברות הביטוח מאפשרות לא להרחיב לכיסוי זה, אך שוב אנחנו ממליצים לא להסתכן שכן נזקים שאתם עלולים לעשות בטעות, כגון נזק לחדר המלון או הדירה בה אתם שוהים עלולים להגיע לסכומים גבוהים מאוד.

 

כיסויים והרחבות נוספות

מלבד הכיסויים הבסיסיים שפירטנו, חברות הביטוח מציעות כיסויים נוספים. במידה וכיסויים אלו רלוונטיים לטיול שלכם מומלץ לשקול להרחיב:

  1. כיסוי לביטול או קיצור הנסיעה

ביטלתם או קיצרתם את הנסיעה מסיבה רפואית? כיסוי זה יספוג את ההוצאות הכספיות שנגרמו לכם, כגון הפרש ההחזר הכספי במידה וקיבלתם החזר חלקי מהמלון או מחברת הטיסה. מומלץ לדאוג לכיסוי זה כמה שיותר מוקדם כדי שהוא אכן יעזור לכם אם תבטלו. שימו לב שלא תמיד כיסוי זה כולל הוצאות שנגרמו בשל חשיפה לנגיף הקורונה או הידבקות, ולכן יש לוודא שהכיסוי כן נכלל או לרכוש אותו בנפרד.

 

  1. כיסוי לכבודה

למרבה הצער זה לא נדיר שמזוודות הולכות לאיבוד בשדה. הרחבה זו מכסה אובדן של כבודה ומאפשרת לכם לרכוש כבודה חלופית בהקדם האפשרי.

 

  1. כיסויים למחשב נייד / טלפון סלולרי / טאבלט

כיסויים המכסים אובדן או גניבה של מחשב נייד / טלפון סלולרי / טבלט בהתאם לכיסוי שרכשתם.

 

  1. כיסוי לספורט אתגרי / ספורט חורף

כיסוי המכסה פציעות הנגרמו כתוצאה מספורט אתגרי או ספורט חורף (סקי) בהתאם להרחבה שרכשתם. שימו לב שחברות ביטוח מגדירות באופן נרחב ספורט אתגרי ולפעמים גם רכיבה על אופניים או שיט בסירה ייחשבו לספורט אתגרי.

איש הולך על חוט

 

אולי תאהבו גם את: