תקלות נפוצות בדודי שמש

אין כמעט אדם שלא מכיר את החוויה: זהו יום קר וחורפי וכל מה שרוצים זה מקלחת חמה אז מדליקים את הדוד למשך הרבה זמן אבל פשוט אין מים חמים. סיטואציה כזו משמעה שככל הנראה יש לכם בעיה בדוד. בעוד בעיות מסוימות יוכלו להיפתר על ידי הזמנת טכנאי שיתקן את הדוד שלכם, בעיות אחרות יאלצו אתכם להחליף לדוד חדש. במדריך זה נעבור על כל התקלות בדודי שמש ודודי חשמל והדרכים להתמודד איתן.

 

לפני שמזמינים טכנאי – נקו את קולטי השמש

עצה זו רלוונטית אם הדוד שלכם הוא דוד שמש. במקרים רבים, קורה ולכלוך רב ואבק הנצבר על גבי קולט השמש מונע מהדוד להתחמם וכך המים לא חמים כראוי. אם הדוד שלכם לא ממוקם במקום שמסוכן להגיע אליו, עלו אליו ונקו אותו באמצעות מים וסמרטוט או ספוג. לאחר הניקוי תבדקו אם חל שיפור בתפקוד הדוד. במידה ולא חל שיפור, הזמינו טכנאי שיאבחן את הבעיה.

 

מתי נצטרך לקרוא לטכנאי?

כפי שנאמר, ישנן תקלות בדוד שמצריכות קריאה לטכנאי אך לאו דווקא החלפה של הדוד. שתי בעיות נפוצות כאלה לדוגמא:

  • קצר בחימום: קצר בחימום עלול להיווצר בשל הצטברות אבנית בדוד. טכנאי יכול לפתור בעיה זו על ידי החלפת המסנן או ניקוי שלו באופן יסודי. זוהי בעיה שלא תוכלו לפתור בעצמם ותאלץ אתכם להזמין טכנאי, אך לאו דווקא תצטרכו להחליף דוד.
  • נזילות מים: נזילות מים עלולות להתרחש בשל איטום לוקה בחסר של מתקן המערכת החשמלית. אם יש לכם נזילה, כדאי להזמין את טכנאי הדודים במהירות האפשרית שכן נזילה עלולה ליצור בעיות נוספות שיצריכו מכם מאמץ רב לתיקון.

 

מתי נאלץ להחליף את הדוד?

לפעמים הבעיה בדוד חמורה עד כדי כך שהדוד חסר תקנה ויש להחליפו. להלן הבעיות הנפוצות המאלצות החלפת דוד:

  • נזקים בגוף הדוד: סדקים בגוף הדוד או פיצוץ שלו יאלצו אתכם להחליף לדוד חדש.
  • דוד שמש ישן: אם דוד השמש שלכם עבר הרבה ובן שנים רבות וכבר לא מתפקד כמו שצריך, יתכן שפשוט הגיע הזמן להחליף אותו לדוד חדש שיפעל טוב יותר.
  • נפח דוד שאינו תואם את מספר הנפשות בבית: ההתאמה בין נפח הדוד למספר האנשים החיים בבית היא קריטית. דוד אשר נפחו קטן מדי ביחס למספר האנשים בבית לא יספיק לכמות המים הנדרשת לכולם. מצד שני, דוד שנפחו גדול מדי עלול להתחמם לאט. מסיבה זו חובה להתאים את נפח הדוד למספר האנשים החיים בבית.

היכן ניתן למצוא טכנאי דודים מומלץ?

אם קרתה לכם תקלה בדוד, תוכלו למצוא את טכנאי הדודים המתאים לכם באתר מים חמים – טכנאי דודים. האתר מרכז טכנאי דודים מכל חלקי הארץ המתמחים במגוון השירותים הקשורים בדודים, כולל התקנת דוד חדש, תיקון דודים ועוד.

מים חמים

אולי תאהבו גם את:

לקבוע מי מנצח בפוקר
איך קובעים מי מנצח בפוקר?

פוקר הוא משחק קלפים פופולרי מאוד שכבש מיליוני שחקנים ברחבי העולם. מרכז המשיכה של המשחק הוא הריגוש שבתחרות, קבלת ההחלטות האסטרטגית והאתגר של קריאת יריבים.

קרא עוד »
אמן חושים
מה זה אמן חושים בעצם?

ברוב המקרים, כשחושבים על אמן חושים עולה בדמיון דמות מסתורית שיכולה לקרוא מחשבות ולהפנט את כל מי שהיא נתקלת בו. המציאות מן הסתם, מעט יותר

קרא עוד »