תוך כמה זמן (הכי מהר) ניתן לקבל כספי פיצויים?

מעבר לאי הנעימות, ולעיתים אף הכאב והסבל, הכרוכים בתאונה ו/או בנזקי הגוף שעברנו, הרי שמגיעים לנו כספי פיצויים, בזכות ולא בחסד.

בין אם מדובר בתאונת עבודה או נזקי גוף אחרים ובין אם מדובר בתביעה מול המוסד לביטוח לאומי או חברת הביטוח, חשוב לנו לקבל את כספי הפיצויים

במהירות האפשרית

 

תאונות, נזקי גוף ופיצויים

רובנו המוחלט עובד בעבודות כאלו ואחרות ומנהלים חיים שגרתיים למדי. בין אם אנחנו עובדים בעבודות המוגדרות כיותר מסוכנות מבחינה בטיחותית ובין אם בעבודה נוחה ומשרדית, המשותף לכולנו הוא שכולנו בני אדם היכולים להיפגע, הן במקום העבודה והן מחוצה לה.

תאונות ופציעות אלו הן די שכיחות, כך, אנחנו יכולים לעיתים ליפול, להחליק או להיות מעורבים בתאונת דרכים. כאשר אנו חווים מקרים מעין אלו, לא אחת אנחנו מושבתים לתקופה ארוכה, מצב הגורם לנו להיות לעול על המשפחה והסביבה הקרובה אלינו, כמו גם להוצאות כלכליות מרובות.

 

מול מי מתנהלת התביעה?

כאשר מדובר בתביעת נזיקין עקב פגיעה פיזית, נפשית או קניינית, במידה וידועה לכם זהות הפוגע, הרי שתהליך מיצוי הדין עמו, יתנהל במסגרת הדין האזרחי. בכדי להיות זכאים לפיצויים, יהיה עליכם לדאוג להוכחות רלוונטיות בכדי להוכיח את קיומו של הנזק שנגרם לכם.

במקרה של תאונת עבודה, תהליך קבלת כספי הפיצויים יתבצע לרוב מול המוסד לביטוח לאומי. כאשר יהיה עליכם לדאוג למילוי הטפסים הרלוונטיים והגשתם בזמן. ככל והפציעה נמשכת מעל 90 ימים, בכדי לקבל פיצויים יהיה עליכם לקבל אחוזי נכות. אחוזי הנכות, וכתוצאה מכך התגמולים המגיעים לכם, ייקבעו בוועדות הרפואיות מטעם המוסד לביטוח לאומי.

ישנן תאונות ונזקי גוף שונים, דוגמת מעורבות בתאונת דרכים ופוליסות סיעוד למיניהם, אשר כספי הפיצויים מגיעים דרך חברות הביטוח. בכדי לבדוק את זכאותכם, עליכם לדעת את התנאים המדויקים והחריגים הקיימים, באמצעות עיון בפוליסת הביטוח שרכשתם.

 

כיצד נקבל את כספי הפיצויים במהירות האפשרית?

ראינו אם כן, שקבלת כספי הפיצויים תלויה בגופים מולם אנו מנהלים את התביעה למיצוי זכויותינו. בחלק מהמקרים קבע המחוקק מספר ימים מקסימלי לתשלום כספי הפיצויים לאחר הוכחת מקרה הנזק, אך בחלק גדול מהמקרים תהליך פתיחת התביעה עד לקבלת כספי הפיצויים הינו תהליך ארוך ולעיתים אף מתסכל.

מכורח הנסיבות, כשאנחנו נתונים במצב שלא מאפשר לנו לעבוד, ולעיתים אף מאתגר את הפעולות השגרתיות והפשוטות של חיי היום- יום, חשוב לנו לקבל את כספי הפיצויים במהירות האפשרית, בכדי להשתקם ולחזור לחיים נורמטיביים כראוי. כדי לקבל את כספי הפיצויים במהירות האפשרית, רצוי להגיש את טפסי התביעה מהר ככל האפשר ולא להתמהמה איתם. ככלל, מומלץ לאסוף תיעוד מפורט ככל האפשר, בכדי להוכיח מעל לכל ספק את הנזק שנגרם לכם.

בסופו של דבר, יש להכיר היטב את דרכי הפעולה מול הגופים הגדולים האמורים לשלם לכם את הפיצויים, המגיעים לכם, ולכן, כדי לזרז תהליכים, מומלץ להיעזר בעורך דין מומחה לנזקי גוף.

רוצים לדעת עוד? בקרו באתר – https://pitzuim.co.il וקבלו יותר מידע על תחום הפיצויים.

 

דולרים

אולי תאהבו גם את: