תואר בחינוך – חנכו את דור העתיד של ישראל

אם את לקראת בחירת מקצוע ומחפשת כיוון, או שנמאס לך מהעבודה שלך ואת מחפשת שינוי מקצועי ועבודה מספקת, כדאי לך לשקול לימודי תואר בחינוך. התואר יאפשר לך להכיר תחום מרתק ומגוון, ולהשתלב באפשרויות תעסוקה שונות.

אם תמיד ידעת שיש לך גישה לילדים או לבני נוער, תמיד אהבת ללמד או להדריך ואת יודעת שהקריירה שנכונה לך היא איפשהו בתחום החינוך –  תואר בחינוך הוא אפשרות מעולה לתואר ראשון מעניין, מהנה ופותח אופקים, בדרך לעבודה מלאת סיפוק מקצועי ואישי ולכיווני התמחות מגוונים, בחינוך הרגיל, המיוחד, הפורמלי והבלתי פורמלי.

 

מה מיוחד בתואר ראשון בחינוך?

לימודי בוגר בתחום החינוך הם תואר תיאורטי בעיקרו, שממוקד בכל ההיבטים השונים שיכולים להיות לשדה החינוך ולמעשה החינוכי. ניתן להתבלבל ולחשוב שאין הבדל בין תעודת הוראה ותואר ראשון בחינוך, אך למעשה זה לא נכון.

מכיוון שהמעשה החינוכי מתרחש גם מחוץ לבית הספר, ולמעשה הוא קורה בכל מקום, הרי שגם התואר הראשון בחינוך כולל תכנים שממוקדים גם בסוגיות שלא קשורות לבתי ספר, כמו תיאוריות התפתחותיות או תיאוריות על למידה וזיכרון, גישות פילוסופיות לחינוך, היסטוריה של מערכות חינוך ציבוריות ושל מדיניות כלפי אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים וכמובן ממשקים בין חינוך וסוציולוגיה כמו למשל מגדר וגלובליזציה.

יש לציין כי במכללות רבות, וכן באוניברסיטאות השונות, מסלולי תארי בוגר בחינוך, ותוכן המסלול משתנה בהתאם למוסד האקדמי ולמרצים שלו.

 

מהי מטרת תואר ראשון בחינוך?

ככל תואר תיאורטי אחר, מטרתו של תואר ראשון בחינוך היא הענקת ידע וכלים לחשיבה ולניתוח. במסגרת התואר נכיר לעומק תיאוריות פסיכולוגיות וסוציולוגיות שונות, ונלמד לנתח באמצעותן תיאורי מקרה הלקוחים מהשדה החינוכי. מטרה נוספת של התואר היא פיתוח חשיבה ביקורתית והבנה מעמיקה של תהליכים חינוכיים בקרב הסטודנטים והבוגרים, על מנת להוציא לשטח אנשי חינוך מודעים עם בסיס ידע רחב, מעמיק ועדכני.

 

מהן אפשרויות התעסוקה לאחר תואר ראשון בחינוך?

ראשית, כמו כל תואר אחר, תואר ראשון בחינוך הוא תואר ראשון קביל המאפשר קבלה למשרות הדורשות השכלה אקדמית – דרישת סף במשרות רבות במגזר הציבורי ואף הפרטי. בנוסף, ניתן להשתלב בעבודה במסגרות חינוך לא פורמליות.

למתאימות ולמתאימים, ניתן כמובן להמשיך לאחד ממגוון מסלולי תואר שני מעניינים, דרכם ניתן להתמחות ולרכוש מקצוע בתחום החינוך, כמו מומחיות בלקויות למידה או ייעוץ חינוכי. שימו לב שהתואר אינו כולל תעודת הוראה.

 

האם התואר כולל התנסות מעשית?

מסלולי התואר משתנים בין המוסדות האקדמיים ולכן כדאי לבדוק את הסילבוסים ואת מבנה הלימודים בהתאם למקומות אליהם תשקלי להירשם. יחד עם זאת, גם במקומות שבהם אין קורסים הכוללים התנסות מעשית, פעמים רבות התואר יכלול קורסים הכוללים סיור מעשי בבתי ספר או בגן ילדים, כמצע לדיון וללמידת שיטות מחקר שונות.

לחנך את דור העתיד

אולי תאהבו גם את:

מעמד
הכירו את ערן שני

בימים האחרונים אנו רואים פוסטים וכתבות שונות שנושאים את שמו של ערן שני. לאחר שמבדיקה שלנו עולה כי הוא הנחה סדנאות באונ' בן גוריון, אונ'

קרא עוד »