תביעות כתוצאה ממתח נפשי בשירות הצבאי

חובת השירות הצבאי, מתחילה לרוב עם סיום הלימודים התיכוניים ומסמלת את סוף תקופת הנערות והכניסה אל מסגרת צבאית נוקשה. מעבר מהיר זה, יחד עם אופי השירות הצבאי, המאופיין באירועים ומקרים שונים, טראומתיים ומעוררי לחץ, עלולים יחדיו לגרום למתח נפשי רב, היכול להתבטא בפגיעה בבריאותנו הגופנית והנפשית

 

מתח נפשי בשירות הצבאי

חובת השירות בצה"ל קיימת עבור כל אזרח מגיל 18, אשר עם סיום הלימודים התיכוניים נדרש להתבגר באחת ולהתרגל למסגרת צבאית נוקשה ומוקפדת. בנוסף על כך, השירות הצבאי מאופיין בחשיפתם של החיילים, בעיקר קרביים אך גם עורפיים, לאירועים טראומתיים ומעוררי לחץ, אשר יוצרים יחדיו מתח נפשי רב.

מתח נפשי עלול לגרום לתופעות פסיכוטיות שונות, כמו פוסט טראומה (הלם קרב) ומחלות נפש שונות, דוגמת סכיזופרניה ודיכאון, כאשר בחלק מהמקרים אף ייתכנו גם פגיעות פיזיות. ביטויים נפשיים או גופניים אלו למתח הרב, אינם חייבים להופיע דווקא במהלך השירות הצבאי, כאשר פעמים רבות הם מופיעים באופן הדרגתי ומתמשך.

 

תביעות כתוצאה ממתח נפשי

חשוב לדעת, כי במקרים בהם התפרצה מחלה נפשית כתוצאה מהמתח הנפשי, ניתן בהחלט לתבוע את מערכת הביטחון, תביעה שתוביל בסופו של דבר להכרה בנכות שנגרמה במהלך השירות הצבאי, על כל הזכויות והפיצויים המשתמעים מכך.

בניגוד לתביעה בגין חבלה פיזית, תביעה להכרה בנכות נפשית היא תביעה מורכבת יותר, הנבחנת תחת זכוכית מגדלת בוועדות הרפואיות השונות ולצערנו גם נדחית פעמים רבות בשל אופן הגשה לא נכון, אי הכרת דרכי ההתנהלות, חוסר מודעות לזכויות שלכם ומקרים נוספים, אותם ניתן פעמים רבות למנוע, באמצעות סיוע של עו"ד תביעות נגד הצבא.

 

הקשר הסיבתי

אחד האתגרים המהותיים העומדים בתהליך התביעה וההכרה בנכות הנפשית כתוצאה ממתח נפשי שנגרם במהלך השירות הצבאי, הוא הוכחת הקשר הסיבתי בין הנכות הנפשית לבין האירועים אשר נטען כי גרמו להתפרצות התופעה.

כך, אירועים טראומתיים כמו סדרת אימונים מפרכת או השתתפות בלחימה, נחשבים לקשר סיבתי די ברור וקל להוכחה, כאשר מקרים דוגמת יחס קשוח של מפקדים והתעללות מילולית שהובילו לנכות נפשית, יהיו מקרים קשים יותר להוכחת הקשר הסיבתי.

 

עורך דין תביעות נגד הצבא

תביעה נגד הצבא מתנהלת במישור המשפטי לכל דבר ועניין ובהתאם לכך, חשוב להיוועץ בעורך דין מקצועי ומנוסה, המכיר את דרכי ההתנהלות, לשון החוק על סעיפיו ומקרי עבר דומים, שיביאו יחדיו להצלחת התיק.

חשיבות הסיוע של עו"ד תביעות נגד הצבא מקבלת משנה חשיבות גם לאור המורכבות הרבה של תביעת להכרה בנכות כתוצאה משירות צבאי, ובמיוחד נכות נפשית, אשר במקרים מסוימים נחשבת קשה להוכחה.

 

חוויתם מתח נפשי בשירות הצבאי? אל תהססו לתבוע את המגיע לכם

לסיכום, הגיל הצעיר בו חלה חובת הגיוס, בשילוב עם מאפייני השירות הצבאי, עלולים לגרום יחדיו למתח נפשי רב, היכול להתבטא במחלות נפשיות, אשר בגינן ניתן לתבוע את מערכת הביטחון. היות ומדובר בתהליך משפטי לכל דבר, ובתביעה מורכבת, בעיקר בשל הצורך להוכיח את הקשר הסיבתי, חשוב לפנות עם תחילת תהליך התביעה לעו"ד מקצועי ומנוסה.

לחץ נפשי

 

 

 

אולי תאהבו גם את: