5 טיפים להתמודדות מול תביעה על מהירות מופרזת

כיום, קיימות שיטות שונות ומגוונות של משטרת ישראל לשם אכיפת עבירות תנועה ותעבורה. עם התפתחות הטכנולוגיה, התרחבו אפשרויות האכיפה והניטור של משטרת ישראל. בזכות טכנולוגיות מפותחות אלו, משטרת ישראל יכולה לאכוף ולנטר את מצב הנהגים על הכבישים, אפילו מבלי להיות פיזית במקום העבירה.

 

אל תאמינו לכל תביעה

כמו כל המכשירים הטכנולוגיים, גם במכשירים אלו, יכולות להיות שגיאות וטעויות אשר נעשות בשל נסיבות טכנולוגיות. משמע, ייתכנו טעויות בעת חלוקת הדוחות, והענקת קנסות על עבירות שונות כמו נהיגה במהירות מופרזת, מעבר בין נתיבים ללא איתות, ועוד. קיבלתם דוח תעבורה מוטעה? הכנו לכם את חמשת הטיפים הטובים ביותר להתמודדות מול תביעה על מהירות מופרזת.

 

בדיקת סטטוס

הרבה נהגים חדשים לא יודעים זאת, אך אם נהג חדש נתפס בגין עבירת תנועה מסוג מהירות מופרזת, נשלל לו רישיון הנהיגה. בנוסף, יוכל הנהג לחדש את רישיון הנהיגה רק כשנתיים לאחר שלילתו, זאת בתנאי שעבר מבחן תיאוריה נוסף. לכן, אם הנכם נהג חדש, אין ברשותכם את האפשרות לערער, ולכן כל החשיבה הלאה אינה רלוונטית עבורכם.

 

בירור העונש הצפוי לכם

עבירות תנועה לרוב נאכפות על ידי מתן דוחות. עם זאת, חשוב שתדעו כי מעבר לקנס המצוין בדוח, יש "ענישה" נוספת לנהגים. דרך ענישה זו מנוטרת על ידי משרד הרישוי, בה בגין כל עבירה צוברים נקודות. על כן, לפני שאתם מתחילים בתהליך ערעור הקנסות, חשוב שתבדקו מה מצב הנקודות שלכם, על מנת להבטיח את התוצאה הטובה ביותר עבורכם.

 

עשו את הבחירה הנכונה

קיימת בידכם גם האפשרות, בה תוכלו פשוט לשלם הקנס, ובכך להודות בביצוע העבירה. עם זאת, אזרחים רבים לא מוכנים לקבל את גזר הדין ללא בירור נוסף, במיוחד אם הם חשים כי קיבלו דו"ח לא מוצדק. יתרה מכך, במקרה של מהירות גבוהה במיוחד אי אפשר להסתפק בתשלום קנס, אלא יש להתייצב בבית הדין לתעבורה כדי שייקבע העונש המתאים. לכן, על הכתפיים שלכם מונחת החלטה חשובה וכדאי שתשקיעו בה מחשבה.

 

העסיקו עורך דין תעבורה טוב

עורך דין תעבורה טוב ומקצועי, אשר נמצא בתחום מספיק זמן, אמור להכיר היטב את החוקים והנהלים, והפסיקה המתחדשת בתחום הנהיגה במהירות מופרזת. לכן, ידע עורך הדין לבחון בצורה הטובה ביותר את הראיות שהיוו את בסיס האישום, וכך יוכל לסייע ולפעול למען זיכוי או לפחות, להפחתת העונש.

 

אספו את כל המידע שתוכלו

בין אם בחרתם בערעור על הדו"ח, ובין אם החלטתם להגיע לדיון בבית הדין לתעבורה, הכנה מוקדמת, יכולה להיות זו שתכריע את הכף. חשוב מאוד לאסוף פרטים רבים ככל האפשר, אודות הרגע המדובר. פרטים כמו מזג האוויר, השעה, מספר הניידת ומיקום המצלמה, תנאי הכביש ואפילו תנאי הבדיקה. ייתכן כי הפרטים הללו הם אלו שיסייעו לכם להתמודד עם ההאשמה.

5 טיפים להתמודדות מול תביעה על מהירות מופרזת

אולי תאהבו גם את: