תביעה לפינוי מושכר – איך ניגשים לזה?

תביעה לפינוי מושכר תוגש על ידי משכיר דירה בסיטואציה בה שוכר הדירה ביצע הפרה יסודית של חוזה השכירות עליו חתומים שני הצדדים. תביעתו של המשכיר לפינוי המושכר מהווה אפשרות לקבלת סעד מהיר לפינוי הדירה מהשוכר מבצע ההפרה, ובאמצעות ניהולו המהיר של ההליך המשפטי אשר יכול להסתיים גם בתוך 60 יום מיום הגשת התביעה.

 

באלו מקרים ניתן להגיש תביעה?

ישנם מקרים רבים בהם משכיר הדירה יאלץ להגיש תביעה לבית המשפט על מנת שזה יורה על פינויו של שוכר הדירה אשר עומד בסירובו להתפנות. לדוגמא: סירוב להתפנות מהדירה במועד סיום החוזה, הפסקת תשלומי דמי השכירות, פגיעה והזנחתה של הדירה, ביצוע פעולות בנכס המנוגדות למוסכם בחוזה השכירות ועוד.

 

איך ניתן להגיש את התביעה?

ישנם כמה הליכי חוק באמצעותם ניתן להגיש את התביעה:

  • הליך מזורז לפינוי המושכר- לפי הוראות תקנות סדר הדין האזרחי, באפשרות המשכיר להגיש בהליך מזורז תביעה לפינויו של המושכר. במסגרת הליך זה פסק דין יכול להינתן בתוך כ- 60 יום ממועד הגשת כתב התביעה. יש לציין כי הליך זה כולל בתוכו סעד לפינוי השוכר מהדירה בלבד. במידה וישנם סעדים נוספים המבוקשים כנגד השוכר יש להגישם בהליך נפרד. בנוסף, הליך זה לא יחול על דיירים מוגנים או על שוכר ומשכיר עליהם חל חוק הגנת הדייר.
  • תביעה בסדר דין מקוצר- במסגרת הליך זה ניתן להגיש תביעה בה המשכיר יכול לתבוע רק חלק מן הסעדים הכספיים להם הוא זכאי בנוסף לפינויה של הדירה.
  • תביעה בסדר דין רגיל- הליך זה לא נפוץ במיוחד, אולם ניתן להגיש תביעה לסילוק השוכר גם במסגרת הליך רגיל. במסגרת הליך זה באפשרות המשכיר לתבוע את כלל הסעדים המבוקשים בגין מעשי השוכר בנוסף לפינויו מהדירה.

יש לציין כי לבית המשפט נתונה הסמכות להעביר תביעה שהוגשה אליו בהליך מזורז להליך רגיל מסיבות שונות. בין היתר, במידה וישנן ראיות או עובדות מורכבות בתיק, במידה והשאלה המשפטית מורכבת, קיימים מספר רב של בעלי דין, יש להגיש הודעה לצד שלישי ועוד.

 

מאפייני תביעה לפינוי מושכר

המאפיין הברור ביותר של תביעה זו הוא המהירות בה מתנהל ההליך והאפשרות לקבלת פסק דין בעזרתו ניתן לפנות את השוכר באופן מהיר. הנתונים מראים כי בממוצע ייקח כ- 90 יום לקבל פסק דין, זהו נתון שיא להליכים מקבילים בבית משפט השלום. כתב התביעה אותו ניתן להגיש בסיוע עורך דין המתמחה בנדל"ן,  https://yonilevy.co.il/עורך-דין-נדלן/תביעה-לפינוי-מושכר. כתב התביעה יכלול את כל הפרטים הרלוונטיים להבאת פינויו של השוכר, בין היתר אסמכתאות, תצהירי עדות ראשית, חוות דעת מומחים במידה וישנם ועוד. בהמשך יוגש כתב הגנה באמצעות השוכר כאשר בית המשפט יכריע את התיק ברוב המקרים בדיון אחד.

 

פסיקה משפטית

אולי תאהבו גם את: