שיפור האסתטיקה של הבית ללא שיפוץ

לעיתים, אתם עשויים למצוא את עצמכם חולמים על מראה מעוצב של ביתכם ואף מדמיינים את השיפוץ אותו הייתם מעוניינים לעשות באזורים שונים של הבית.

אולם, לא כולם מעוניינים להיכנס לתהליך של שיפוץ, שכרוך בדרך כלל בבלאגן, לכלוך ואי נוחות.

בנוסף, גם לעניין הכספי יש משקל רב, בכל הקשור לשיפוץ הבית.  

מה ניתן בכל זאת לעשות כדי לממש את השאיפה לשדרג את הבית ולהוסיף בו אלמנטים חדשים, מבלי להיכנס לתהליך של שיפוץ? תשובות לכך ניתן למצוא בהמשך.

 

אלמנטים לעיצוב הבית

אם אינם מעוניינים להיכנס לתהליך של שיפוץ הבית, בכדי לשדרג את מראהו, תוכלו להשתמש בכמה אלמנטים פרקטיים מאוד, שיכולים להעניק לחלל הבית מראה מעוצב ויפה:

  1. טפטים – השימוש בהם הפך לנפוץ מאוד, בכל הקשור לעיצוב הבית. הם קיימים במבחר סגנונות וצבעים אשר יכולים להעניק לכל קיר בבית מראה רענן ואף צעיר. עולם הטפטים הולך ומשתדרג והמראה המתקבל בעזרתם, מצליח להיראות כמעט כמו חומר גלם אמיתי, כגון: עץ או לבנים. מבחינת עלויות של הטפים – מדובר בד"כ במחיר זול, שלא מצריך מכם להיכנס להוצאות גדולות.
  2. צביעת ריהוט – אם יש לכם ארונות מטבח או ארונות בגדים ישנים אך אינכם מעוניינים להחליפם, תוכלו להשתמש בצבע המיועד לעץ, על מנת לצבוע את חזיתות הארונות ובכך ליצור מראה עדכני ורענן.
  3. שימוש בפרקט במקום החלפת הריצוף הקיים. פרקטיקה זו מונעת מכם להחליף את בלטות הריצוף (פעולה שעשויה לגרום להרבה לכלוך בבית) ובמקומה, ישנה אופציה חלופית – להדביק פרקט על הבלטות הקיימות, שיתרום למראה מעוצב וחדש.
  4. צביעת הקירות בגוונים מיוחדים. במקום הגוון הלבן הסטנדרטי, כדאי לצבוע קירות שונים בבית בצבעים אחרים, כגון: כחול או חום, אשר עשויים להקנות לחללים השונים שבבית -מראה דרמטי ומרשים.
  5. יצירת אשליה אופטית באמצעות וילון. אם יש לכם חלונות קטנים מדי או חלונות לא אסתטיים, אותם אתם מעוניינים להסתיר, תוכלו להשתמש בווילון אלגנטי שיכול להסתיר את החלונות ובכך ליצור מראה מושקע ומעוצב.
  6. החלפת ריהוט ישן – לעיתים, מספיק להכניס רהיט מיוחד לאחד החללים בבית, בכדי לשפר את מראהו משמעותית. הוספה של כורסא מיוחדת לחלל הסלון, מסוגלת להקנות לו מראה עיצובי ולהכניס בו חיות. החלפה של פינת אוכל ישנה באחת חדשה, מדוגמת יותר, עשויה לחולל פלאים לחלל בבית בו היא ממוקמת.

 

לסיכום

כשמדברים על שדרוג הבית, קיימת נטייה לחשוב על שיפוץ אינטנסיבי, אשר כרוך בבלאגן ולכלוך ובעלויות לא מעטות. אולם, מראה מעוצב לחללים שונים בבית עשוי להתקבל באמצעות שימוש באלמנטים שונים ולא יקרים, שיכולים להעניק לאזורים שונים בבית מראה רענן ומשודרג. כיום, קיימים טרנדים מגוונים אשר מהווים חלק בלתי נפרד מעולם עיצוב הפנים ויכולים לשמש כל אחד אשר מבקש לשנות את מראה ביתו וליצור בו מראה מעוצב ואטרקטיבי.

 

לוח

אולי תאהבו גם את: