רשלנות רפואית של רוקח – מתי זה קורה?

צמד המילים "רשלנות רפואית" גורם לנו לחשוב בעיקר על מקרים רפואיים מורכבים, כמו ניתוחים כושלים שפוגעים במטופל או אבחנות מסובכות שמתבררות כלא נכונות. למרות זאת, מקרי רשלנות רפואיים יכולים להיות גם הרבה יותר טריוויאליים ממה שניתן לחשוב. לא רק רופאים יכולים לבצע רשלנות רפואית, אלא גם אנשי מקצוע אחרים מתחום הרפואה, כמו רוקחים. מתי רשלנות כזו יכולה לקרות ומה ניתן לעשות? תשובות במאמר שלפניכם. 

 

רשלנות רפואית ואנשי צוות שונים

רשלנות רפואית מעוררת בנו אסוציאציות שונות בעיקר לרופאים, כמו רופאים מנתחים או רופאים מרדימים. לא רבים יודעים זאת, אבל רשלנות רפואית יכולה להתבצע גם על ידי אנשי צוות שונים בתחום הרפואה וגם על ידי בעלי מקצוע שונים בענף הרפואה, כמו רוקחים. רשלנות יכולה להיגרם על ידי בעלי המקצוע האלו מכיוון שיש להם ממשק ישיר עם המטופל בהליכי הרפואה השונים.

רשלנות רפואית מוגדרת בחוק כנזק שנגרם למטופל על ידי טעות של גורם רפואי כלשהו, בהנחה שהגורם הרפואי לא נקט באמצעי הבטיחות השונים או בנורמות שנהוגות במקצוע שלו. למעשה, החוק לא קובע שרשלנות רפואית היא דבר שבהכרח מבוצע על ידי רופא, כפי שניתן לראות. למידע על רשלנות רפואית כנסו לאתר.

 

מתן תרופה שגויה

האינטראקציה שלנו עם הרוקח היא די מצומצמת, אם משווים אותה למשל אל האינטראקציה שלנו עם רופא או אחות, אבל גם בזמן הקצר בו אנו מתקשרים איתו אנחנו יכולים לחוות אירוע של רשלנות רפואית, שעשוי להסב נזק משמעותי.

אחד האירועים הללו הוא מתן של תרופה שגויה. במהלך הביקור אצל הרופא, אנחנו יכולים לקבל ממנו מרשם לתרופה שאמורה להקל על תסמינים מסוימים או לסייע בהבראה ממחלה. המרשם מועבר אל הרוקח, שצריך לזהות את התרופה ולתת לנו אותה. במידה ואנחנו מקבלים את התרופה הלא נכונה מהרוקח, גם המקרה האישי שלנו לא יטופל ואנחנו גם חשופים לנזקים. לכן, במקרים הללו ייתכן ומדובר ברשלנות חמורה.

 

עלון לצרכן

לכל תרופה יש עלון לצרכן. בעלון הזה ניתן לראות פרטים שונים וחשובים על התרופה, כמו תופעות לוואי שעשויות להתרחש, באילו מקרים צריך לפנות אל הרופא, מהם המינונים הנדרשים לגילאים השונים ואילו חומרים יכולים לעורר תגובות אלרגיה.

לפי החוק, הרוקח הוא מי שמחויב לצרף את העלון הזה ולוודא את הימצאותו בקופסה בה מגיעה התרופה. במידה ואין עלון כזה, המטופל עשוי להינזק כתוצאה משימוש לא נכון או לא מותאם.

 

מה ניתן לעשות?

נגרם לכם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית של רוקח? אתם לא צריכים להתמודד לבד עם הנזק. החוק מאפשר להגיש תביעת רשלנות רפואית לקבלת פיצויים גם נגד רוקחים שהתרשלו בעת ביצוע התפקיד שלהם, ובכך הסבו נזק למטופל. ניתן להגיש תביעות כאלו עם עורך דין תביעות רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית

 

אולי תאהבו גם את: