רשלנות רפואית בניתוח – מה עליי לעשות? למי כדאי לפנות?

בסיטואציות של רשלנות רפואית בגין ניתוח כושל שהשלכותיו פוגעות במנותח, יש לטפל באופן ממוקד ומקצועי.

המאמר יפרט מה יש לעשות ולמי כדאי לפנות.

 

באילו ניתוחים עלולה להיות רשלנות רפואית ומדוע?

אדם שניגש לפרוצדורה ניתוחית בשל בעיה אורתופדית, עמוד שידרה, לב, כלי דם, כבד, כליות, מוח, פלסטיקה, ניתוח קיסרי ועוד, חייב לגלות ערנות בכל הקשור למצבו אם באבחון הרפואי ואם כתוצאה מהניתוח. הסיבה לכך נעוצה באבחון או טיפול כושל הנובע מאי עדכון של הצוות הרפואי את הרופא המנתח בכל הקשור לרקע הרפואי של המטופל, מצבו או פרוצדורה שהייתה צריכה להיעשות לפני הניתוח. ישנם אף סיטואציות בהן נותר גוף זר בגופו של המנותח שעלול להזיק לו באופן שאינו משתמע לשתי פנים. דוגמאות אחרות יכולות לבוא לידי ביטוי בתפירה לא ראויה במקום הניתוח או במקרה של הסרת גידול אשר מוסר בחלקו ולא בשלמותו.

כאשר המנותח מקבל מידע מפורט על ההליך הניתוחי ומוסברות לו כל הסכנות הכרוכות בניתוח או אפשרויות טיפול אחרות ובכל זאת הוא מסכים להתנתח והתוצאות יהיו שליליות, אין מקום לעילת תביעה. לעומת זאת, כאשר ניגשים לניתוח אצל רופא שאינו בקי בתחום והוא חסר מיומנות או אינו נוקט ביתר זהירות כפי שהוא אמור לנקוט או שהשיקולים שלו אינם מתבססים על הידע הרפואי המקובל ולפיכך הוא מנתח את המטופל ברשלנות, יש עילה לתביעה.

 

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית

אדם שיש בידיו הוכחות, עדים, הקלטות ומסמכים המעידים על רשלנות רפואית וכתוצאה מכך על נזק בלתי הפיך שעלול לגרום למוות או לנכות צמיתה, אובדן כושר עבודה וכד', חייב להתייעץ עם משרד עורכי דין המתמחים בהגשת תביעה לרשלנות רפואית. על מנת לקרוא עוד בנושא, כנסו לאתר כמו https://www.df-law.co.il. לקראת התביעה, תוכלו לקבוע פגישת ייעוץ ולברר אם אכן קרתה לכם רשלנות רפואית והאם יש עילה לתביעה. עורך הדין המומחה יעיין במסמכים ויקשיב למקרה האישי שלכם. הוא גם יבקש חוות דעת מרופאים מומחים איתם הוא עובד כדי לוודא שאכן תוצאות הניתוח נובעות מרשלנות רפואית ואז יגיש בשמכם תביעה לבית המשפט. התביעה תוגש גם במקרה בו לא קיבלתם הסבר מפורט על הניתוח עם ההשלכות הרפואיות שלו, גם אם ההסכמה שלכם הייתה טכנית בלבד.

 

מה עושה עורך הדין בפגישה הראשונה עם הלקוח?

לפני שעורך הדין קובע האם יש עילה לתביעה עליו לבדוק את התאריך בו התבצע הניתוח בשל חוק ההתיישנות. במידה ויש עילה הוא יסביר לתובע את הזמן הצפוי לניהול התביעה, הנזק שעליו חלה הרשלנות הרפואית, ההוצאות המשפטיות הכרוכות בהגשת התביעה וצפי עבור הפיצוי הכספי אותו יקבל התובע כתוצאה מהתביעה. לאחר שהלקוח מביע הסכמה וחותם על כל המסמכים הדרושים, ניתן להגיש את התביעה.

 

פטיש

אולי תאהבו גם את: