קורס החייאה בבית – כיצד זה יכול לעזור לך במצבים מסכני חיים?

הידע לביצוע החייאה הוא ידע הכרחי לכל אדם. הצורך בביצוע פעולה זו עשוי להידרש בכל רגע נתון. בדרך כלל, כטבעם של אסונות ואירועים שליליים, אותו הרגע יתרחש בדיוק בנקודת הזמן הכי פחות צפויה.לפיכך, הצורך בביצוע ההחייאה גובר כאשר מדובר באירוע חירום המתרחש בבית. לכן, בפסקאות הקרובות נבחן באילו מצבים הידע של ביצוע החייאה עשוי להועיל לכם.

 

החייאה – מה זה?

קודם כל, החייאה היא קיצור של החייאת לב ריאה. ברמה הבסיסית, מדובר פה בשילוב של טכניקות לחיצת חזה והנשמה שנועדו לעזור לנפגע שאינו מגיב או אינו נושם. באמצעות שימוש נכון בטכניקות מצילות חיים אלו, אתה יכול לעזור לאדם אחר להימנע מנזק קבוע למוח ואפילו ממוות.

ביצוע החייאה בזמן מהיר הוא עניין חיוני כל כך לשיפור סיכויי ההישרדות וההחלמה של הנפגע במקרה שבו אספקת הדם והחמצן בגוף אינה כשורה. אתר המרכז לרפואת חרום מלמד כי אחוז גבוה מאוד של הקורבנות של אירועים לבביים מתים עוד לפני שהגיעו לבית חולים או שצוותי החרום הגיעו לטפל בהם.

 

מתי צריך להשתמש בהחייאה

כאשר אדם הוא קורבן לטראומה כלשהי הגורמת לדום לב או לחוסר יכולת להזרים דם עשיר בחמצן למוח, ללב או לאיברים חיוניים אחרים, החייאה יכולה לעזור בהצלת חייהם. דוגמא בולטת למצב כזה הוא מצב של פגיעה ממתח חשמלי גבוה. פגיעות חשמליות מתרחשות כאשר אדם בא במגע עם אנרגיה חשמלית במתח גבוה.

כאשר אדם נחשף לכזה מתח חשמלי הדבר יכול לגרום להתכווצויות קשות ואלימות של השרירים, לכוויות קשות (או נזק אחר לרקמות) ואף לדום לב. לכן, במקרים רבים של התחשמלות יהיה צורך בהגשת עזרה מיידית ללא כל עיכוב.

 

שריפות

נהוג לחשוב כי החשש העיקרי בעת שריפה הוא מהאש עצמה. עם זאת, מחקרים מראים כי הנזק העיקרי הנגרם למי שמצויים בסמיכות לאירוע שריפה הוא דווקא מהעשן ולא מהאש. בבית אירועים כאלה עשויים להיגרם מנרות דולקים, מוצרי עישון, רדיאטורים, תנורים או אמצעי חימום אחרים או כתוצאה ברשלנות בעת בישול בבית.

בעת שחרור עשן בתוך הבית משתחררים חלקים רעילים, אדים וגזים כמו פחמן דו חמצני המדללת את החמצן באוויר. רמות החמצן יורדות למטה ואדם מתחיל לחוות כאבי ראש, סחרחורות ובשלב מתקדם גם דום לב. לכן, היות שאירועים כאלה שכיחים בתוך הבית, יש לדעת כיצד יש לטפל במי שנפגעו כתוצאה מהתרחשותם.

 

טביעה

טביעה מתרחשת כאשר אדם שוקע במים בלי יכולת להיחלץ מהם. זה יכול לקרות בבריכה ביתית או אפילו במהלך רחצה באמבטיה במידה ונחבלים ומאבדים הכרה. כתוצאה מטביעה מתרחשת ירידה ברמות החמצן בזרם הדם.

המחסור בחמצן וגורמים אחרים כמו מים הנכנסים לריאות עלולים לגרום לדום לב ואף למוות. לכן, אם אדם טובע בסביבה הביתית, אין ספק שידע בנוגע לביצוע החייאה הוא הכרחי ביותר.

החייאה ביתית

אולי תאהבו גם את:

מעמד
הכירו את ערן שני

בימים האחרונים אנו רואים פוסטים וכתבות שונות שנושאים את שמו של ערן שני. לאחר שמבדיקה שלנו עולה כי הוא הנחה סדנאות באונ' בן גוריון, אונ'

קרא עוד »