עורך דין ירושה – כדי שלא תישארו בידיים ריקות

עורך דין ירושה הוא למעשה עו"ד לענייני משפחה עם ידע נרחב בדיני רכוש, שיש לו את הידע, הניסיון, ההיכרות וההסמכה המתאימה, כדי לטפל בעריכת צוואות ומנגד – לסייע במקרים של מחלוקת לאחר פטירה, כאשר לא הושארה צוואה, או הושארה צוואה לא תקינה, או שהצוואה הקיימת נחשבת לא חוקית, לא מקובלת על השארים וכן הלאה.

לכן, בכל נושא הקשור לעריכת צוואה, או מימוש צואה, חשוב לפנות לעו"ד ירושה, שיסייע בניהול תקין ומוצלח של המהלכים הנוגעים בדבר.

 

עורך דין ירושה לכתיבת צוואה

כתבת צוואה בישראל אינה יכולה להיעשות לאחר יד, משום שקיימים חוקים וכללים ברורים מאוד לגבי אופן הכתיבה של המסמך החשוב הזה.

זאת כדי להגן על המצווה מפני הפרה של הצוואה וכן כדי להגן על היורשים מפני מחלוקות, הונאות ועוד.

משום כך, אחד הכללים החשובים בעריכת צוואה תקינה הוא נוכחות של עורך דין ירושה, או נוטריון, אשר חתימתו על המסמך מחזקת את אמינות המסמך וכן מבטיחה כי זוג עיניים מקצועיות בחנו את המסמך כדי לוודא שאין בו פגם.

צוואה שנערכה שלא לפי הכללים, יכולה להיפסל על ידי בית המשפט ולכן חשוב מאוד לבצע את המהלך החשוב הזה באופן מסודר.

 

עורך דין ירושה לפתרון מחלוקות על ירושה

לאחר הפטירה, נותר העיזבון לחלוקה בין היורשים. אלה יכולים להיות בני משפחה, או אנשים שאינם בני משפחה, אך אם לא נותרת צוואה, החלוקה תיעשה לפי החוקים של מדינת ישראל, באמצעות רשם הירושות הארצי, באופן חוקי, אך שרירותי למדיי.

גם במקרה שנותרה צוואה ברורה ותקינה, ייתכנו מקרים רבים של תחושות קיפוח ואפליה, בעקבות חלוקה לא שווה בין אחים, נישול, או השמטה של מי מבני המשפחה, חשד להונאה ועוד.

במיוחד במקרים כאלה, כדי לפתור את המחלוקת על הצד הטוב ביותר, פניה לעורך דין ירושה היא האמצעי היעיל ביותר לטיפול בנושא.

 

מה בדיוק עושה עו"ד ירושה?

עו"ד ירושה, מלבד תפקידו החשוב בליווי, עריכה וחתימה על צוואות, כדי להבטיח צוואה חוקית ותקינה, מטפל כמובן גם במקרים של סכסוך ממוני בין יורשים, או במילים אחרות – סכסוך ירושה.

כאשר מצב זה מגיע לערכאה משפטית, עולה הצורך בהתנהלות משפטית, אשר תכלול הגשת בקשה לקיום צוואה, הגשת התנגדות לקיום צוואה, או צו ירושה, מינוי מנהל עיזבון ועוד.

עו"ד לענייני ירושה יוכל לנהל את התהליכים הללו לטובת הלקוחות שלוף לשמור על האינטרסים שלהם ולפעול בתוך הצינורות המקובלים באופן היעיל ביותר, כדי לספק ללקוחותיו את התוצאות הרצויות.

 

לסיכום

עו"ד ירושה הוא בעל מקצוע מיומן ובעל ידע בדיני ירושה ואף בדיני רכוש.

תפקידיו העיקריים כוללים סיוע בעריכה של צוואות חוקיות וכן טיפול במחלוקות משפטיות, כדי להגן על זכויות לקוחותיו ועל האינטרסים שלהם.

 

כסף ושעון

אולי תאהבו גם את: