עורך דין דיני עבודה – למה צריך אותו?

מקום העבודה הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בחיינו. זוהי הדרך שלנו להרוויח כסף על מנת לחיות ברמת חיים טובה, זוהי דרך ליצירת קשרים ואינטראקציות עם אנשים אחרים, ובאופן כללי אנו מבלים את מרבית שעות היום שלנו במקום העבודה. בדיוק בשל חשיבותו של מקום העבודה לחיינו, יש גם חשיבות גבוהה לעורך דין לדיני עבודה – שתפקידו לדאוג לכל הזכויות שלנו במקום העבודה.

 

מדוע אנו זקוקים לעורך דין לדיני עבודה?

בסופו של דבר, המטרה העיקרית של מקום העבודה הוא לספק לנו הכנסה קבועה. כחלק ממטרה זו, ישנם מספר משתנים שלעיתים אנו לא שמים לב אליהם במהלך השגרה היום יומית, אך אלו דברים שחשובים לא פחות מהסכום שבסופו של דבר מרוויחים.

 

זכויות עובד

בראש הדברים האלו עומדים, כמובן, זכויות העובד. מקום העבודה לא אמור רק לספק לכם פרנסה נטו, אלא לעשות זאת תוך שהוא מעניק לכם מגוון של זכויות עובד שקבועות בחוק. בין זכויות אלו ניתן למצוא את התנאים הסוציאליים של העובד – שכוללים דמי הבראה, ימי מחלה, ימי חופשה, תשלום על שעות נוספות ועוד.

 

סכסוך עבודה

בנוסף, לעיתים פורץ סכסוך עבודה בין העובד למעביד. במצב כזה, מטבע הדברים המעביד נמצא בעמדת כוח גבוהה יותר ביחס לעובד, והוא עלול לנקוט צעדים שלא כשורה ואף בניגוד לחוק.

עורך דין לענייני עבודה יעמוד לצידכם בכל הנושאים האלו, ויוודא שאתם מקבלים את כל הזכויות שמגיעות לכם לפי חוק. גם אם המעסיק מבקש לפטר אתכם, ישנו נוהל פיטורים שיש לעבור לפי החוק (שימוע מספיק זמן לפני כן, פיצויי פיטורים ועוד). חשוב שיהיה במצבים אלו עורך דין מקצועי ומיומן, שידע להילחם על כל זכות וכל סכום כספי שמגיע לכם.

 

כיצד תוכלו לבחור את עורך הדין המתאים לכם ביותר?

תחום ההתמחות ושנות הניסיון

כשאתם ניגשים לבחור את עורך הדין שייצג אתכם, חשוב לבחור בעורך דין שתחום ההתמחות העיקרי שלו הוא דיני עבודה. לתחום דיני העבודה קיים בית משפט נפרד מבית המשפט הכללי (בית הדין לענייני עבודה), ולכן נדרשת היכרות עמוקה עם המערכת המשפטית המיוחדת הזו והמאפיינים הייחודיים שלה. בנוסף, יש לבדוק גם את מספר שנות הניסיון שיש לעורך הדין בתחום דיני העבודה.

 

המלצות מלקוחות קודמים

לפני בחירת עורך הדין, ניתן להיכנס לפורומים והקבוצות השונות ברחבי הרשת, ולחפש המלצות מלקוחות קודמים אותם עורך הדין ייצג בעבר.

על מנת להיות בטוחים שאתם פונים לעורך דין המקצועי והמיומן ביותר, תוכלו לפנות לאיתי אדרת – עו"ד דיני עבודה, שמתמחה בין היתר בנושאי זכויות עובדים, שכר עבודה והתמודדות מול ביטוח לאומי. לעורך הדין אדרת יש מעל 20 שנות ניסיון בתחום, ומספר רב של לקוחות מרוצים שאותם הוא ליווה וייצג.

 

ייעוץ משפטי

אולי תאהבו גם את: