סוגים נפוצים של מקרי רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מוגדרת כמצב בו אדם נפגע בעקבות טיפול רפואי לא הולם, כתוצאה מרשלנות או חוסר במידת זהירות סבירה מטעם הגורם המטפל. למרבה הצער, רשלנות רפואית היא תופעה נפוצה למדי, ועשויה להביא לתוצאות הרסניות עבור המטופל. אם נגרם לכם נזק בעקבות טיפול רפואי, תוכלו לקרוא כאן על הסוגים הנפוצים ביותר של רשלנות רפואית, ויתכן שתוכלו להגיש תביעה ולקבל פיצויים.

 

רשלנות רפואית בתחום ההיריון והלידה

טיפול רפואי טרום לידתי וטיפול במהלך הלידה הם קריטיים לרווחת האישה ההרה והתינוק. רשלנות רפואית בהיריון עשויה לגרום להשלכות ארוכות טווח עבור התינוק, האם וחיי המשפחה. דוגמאות לרשלנות רפואית בתחום זה כוללות אי אבחון מחלות גנטיות ומומים בהיריון, היעדר טיפול למניעת לידה מוקדמת, היעדר איתור של בעיות היריון אופייניות ועוד מקרים רבים אחרים. כשלים מסוג זה עשויים לפגוע באופן בלתי הפיך ב האם והתינוק.

 

רשלנות במתן תרופות

רשלנות רפואית בטיפול רפואי יכולה לגרום לנזקים קשים עבור המטופל. רשלנות מסוג זה יכולה להיגרם עקב טעות של הרוקח, הנחיות לא נכונות מטעם הרופא, רישום של תרופות הגורמות לתופעות לוואי בשילוב תרופות אחרות ועוד. כאשר אתם מקבלים מרשם, חשוב לדרוש מידע מקיף בנוגע לתרופה ולמינון שניתן לכם.

 

רשלנות רפואית של רופאים מרדימים

כשלים בהרדמה יכולים להיגרם עקב מינון לא נכון של התרופה, שימוש בחומר הרדמה לא מתאים או כאשר הצוות הרפואי אינו מוודא שהמטופל צם במשך מספיק זמן לפני הניתוח. כשלים שכאלה עשויים לגרום לפגיעות מוחיות או לטראומה עקב תחושת הכאב בזמן הניתוח ללא יכולת להגיב.

 

פגמים בכלים ובמכשור רפואי

תחזוקה לקויה של מכשירים רפואיים ושימוש בציוד מזוהם או פגום עשויים לגרום לנזקים חמורים. ביניהם פציעות, זיהומים, ואף סכנת חיים. הדבר יכול לנבוע מרשלנות של היצרן או של הצוות הרפואי במידה והם מודעים, או היו צריכים לדעת שהציוד פגום.

 

אבחון שגוי או מאוחר

אבחון לא נכון יכול להתרחש כאשר הרופא אינו עומד בסטנדרט הרפואי הנדרש, כמו במקרים בהם הבדיקות אינן מבוצעות כהלכה, או כשהרופא מפרש את התוצאות באופן שגוי. הדבר עשוי לגרום לכך שהמטופל יקבל טיפול מיותר או לא יקבל טיפול כלל. כאשר מדובר בבעיה שדורשת טיפול מהיר, התוצאות לכך יכולות להיות קטלניות. האחריות היא בידי הרופא, אך תמיד מומלץ לקבל חוות דעת מרופאים נוספים ליתר ביטחון.

 

סיכום

כמו בכל מקום אחר, גם במוסדות רפואיים עשויות להתרחש טעויות. עם זאת, ישנן טעויות שניתן למנוע באמצעות נקיטת זהירות ושמירה על הפרוטוקולים הרפואיים הנדרשים. אם נגרם לכם נזק כתוצאה מטיפול רפואי, חלון הזמן להגשת תביעה הוא מוגבל. לכן, עליכם לפנות לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית בהקדם האפשרי ולבדוק לעומק האם יש לכם עילה מספקת לתביעה בגין רשלנות רפואית.

רשלנות בהליך רפואי

אולי תאהבו גם את:

האם אני בדיכאון?

רבים מאיתנו חשים לעיתים עצבות ודכדכוך סביב תקופה מורכבת או אירוע קשה שאירע לנו. לעיתים התחושות נשארות לתקופה ארוכה ועולה לנו השאלה, האם יתכן שאנחנו

קרא עוד »