כל ההשלכות והסיכונים של נהיגה תחת השפעת אלכוהול

נהיגה תחת השפעת אלכוהול היא עבירה פלילית בישראל, שהעונש המינימלי בגינה הוא שנתיים של פסילת רישיון. המחוקק לא הגביל את העונש המרבי בגינה, אבל הוא יכול להגיע לשנים של ישיבה בכלא במקרים מסוימים. נהיגה תחת השפעה של אלכוהול מוגדרת כאשר בדם הנהג נמצאו יותר מ-50% מיליגרם של אלכוהול על כל 100 מיליליטר דם.  

 

סיכון מוגבר לתאונת דרכים קטלנית

נהיגה תחת השפעת אלכוהול עלולה להעלות את הסיכון של היארעות תאונת דרכים, לרבות מעורבות בתאונת דרכים קטלנית. שתייה של אלכוהול פוגעת במספר תפקודים שחשובים לנהיגה כמו יכולת קבלת החלטות ויכולת תגובה מהירה. כתוצאה מכך, הנהג שעולה על הרכב לאחר ששתה כמות רבה של אלכוהול, עלול בקלות רבה להיות אחראי לפציעתם או למותם של אנשים אחרים, ביניהם הוא עצמו.

בשנים האחרונות, למרות מאמצים רבים של גופים שונים כמו משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מספר תאונות הדרכים הקטלניות שאחד הנהגים בהם נהג בשכרות, עלה בעשרות אחוזים ,ובחלק מהשנים אף ביותר מכך.

 

כתב אישום על נהיגה בשכרות או תחת השפעה

במידה ונעצרתם על ידי שוטר או שהייתם מעורבים בתאונת דרכים, תתבקשו לבצע בדיקה של רמת האלכוהול בגופכם באמצעות נשיפה, או בבדיקת דם. אם נמצא שבגופכם יש אחוז אלכוהול גבוה מהמותר בחוק, יוגש נגדכם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות. כתב אישום משמעותו שנפתח נגדכם משפט פלילי בגין עבירה שעברתם.

יהיה עליכם להצטייד בעורך דין ולחכות לפסק דינו של השופט שיקבע מה יהיה עונשכם. ליווי של עורך דין הינו חשוב מאוד בשלב זה, וכדאי שיהיה זה עורך דין טוב ומקצועי, כזה שיש לו ניסיון של שנים בתחום וקהל רחב של לקוחות מרוצים.

 

עונשים שמוטלים על נהגים שנהגו בשכרות או תחת השפעה

העונשים המוטלים על נהגים שנהגו בשכרות משתנים לפי נסיבות ביצוע העבירה. אם אדם נמצא אשם בנהיגה בשכרות, העונש המינימלי שיוטל עליו יהיה שנתיים שלילת רישיון. במידה וכתב האישום יופחת לנהיגה תחת השפעת אלכוהול, העונש יכול להיות מקל בהרבה.

במקרים של נהיגה בשכרות שגרמה לפציעה או למוות של אדם, וגם במקרים שמדובר על עבירות חוזרות ונשנות – העבריין עלול להיענש בישיבה של שנים ארוכות בבית הכלא. גם בנושא העונש, עורך דין לענייני תעבורה יכול לעזור לכם להקל בו, ואפילו להפחית את כתב האישום לנהיגה תחת השפעה.

 

סיכונים והשלכות של נהיגה בשכרות – סיכום

בעת שאדם נוהג כשהוא שיכור, הוא מסכן את עצמו ואת כל מי שקרוב אליו בשעה שהוא נוהג. שתייה של אלכוהול גורמת ליכולת לנהוג בצורה בטוחה לרדת בצורה דרמטית, ומעלה משמעותית את הסיכוי של הנהג להיות שותף בתאונה קטלנית. בהתאם לכך, קיימים בחוק עונשים חמורים על עבירה זאת.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול

אולי תאהבו גם את:

נוֹטָרִיוֹן
איך בוחרים נוטריון?

בחירת נוטריון היא צעד קריטי בעסקאות משפטיות רבות בישראל. בין אם אתם מעורבים בעסקאות נדל"ן, בענייני ירושה או חוזים עסקיים, נוטריון מוסמך ואמין חיוני על

קרא עוד »