איך להחזיק נדל"ן בארה"ב באמצעות תאגיד מקומי?

במידה ובחרתם להחזיק בנדל"ן בארה"ב עומדות בפניכם מספר החלטות לא פשוטות כלל. מיקום הנכס, גובה ההשקעה, הבדלי המיסוי, כל אלו ועוד מהווים שיקולים מרכזיים הנוגעים להחלטה הגדולה. יחד עם זאת, יש שיקול נוסף שנוטים להזניח באופן לא מוצדק – דרך ההחזקה. ישנן מספר אפשרויות להחזקת נדל"ן בארה"ב, בניהן תאגידים מקומיים, כדאי להכיר ולהבין מה המשמעויות של החזקה מסוג זה. 

 

למה להחזיק נדל"ן דווקא בארה"ב?

ובכן, ישראלים רבים נמשכים לשוק הנדל"ן האמריקאי, השוק הזה מהווה אופציה לתשואה טובה ועם השקעה ראשונית די קטנה ביחס להשקעה בנדל"ן בארץ. האטרקטיביות של שוק הנדל"ן האמריקאי נובעת ממשבר הסאב – פריים שהתחולל בשנת 2008 והשפיע באופן גורף על כל העולם.

ההשלכות על שוק הנדל"ן האמריקאי מקורן בעובדה לאחר המשבר הבנקים בארה"ב נמנעו ממתן משכנתאות וכך עלה הביקוש בשוק השכירות, במקביל משקיעי חוץ החלו להתעניין בשוק האמריקאי עקב העלייה בביקוש לשכירות וכך נוצר שוק אטרקטיבי ופורה.

יחד עם זאת, עבר זמן מאז המשבר והמצב השתפר כך שהאפשרות לרווח קל הפכה למאתגרת יותר. ישנם משתנים רבים, לרבות מדינות המס האמריקאית שמוכרחים לשים אליהם לב, תוכלו לקבל פרטים באתר מס אמריקה וכך לקבל החלטה מושכלת יותר.

 

צורות החזקת נדל"ן נפוצות בארה"ב

כאמור, יחד עם שיקולים רבים ונוספים עומד השיקול של האופן בו תחזיקו בנדל"ן בארה"ב. קיימות אפשרויות רבות לאופן החזקת נדל"ן בארה"ב: החזקה עצמאית, שרשרת החזקה, חברה בעירבון מוגבל, החזקה באמצעות חברה זרה והחזקה באמצעות תאגיד מקומי. כל אלו אפשרויות החזקה אשר לבחירה בכל אחת מהן יהיו משמעויות רבות בהיבט של אופי ההחזקה והרווחים האפשריים.

 

החזקת נדל"ן בארה"ב באמצעות תאגיד מקומי – דברים שכדאי לדעת

ניגע כעת במספר נקודות שמאפיינות החזקת נדל"ן בארה"ב באמצעות תאגיד מקומי.

  • דרך ההשקעה – בניגוד להשקעה עצמאית, השקעה דרך תאגיד מקומי אינה ישירה והיא מתבצעת באופן עקיף באמצעות תאגיד מקומי שנועד להשקעות מסוג זה.
  • מיסוי פדראלי – המס נקבע על סמך שיעור מס חברות על ההכנסות, בהמשך ומידה וקיימים, ישנו מיסוי על דיבידנדים.
  • מיסוי ריווחי הון – ריווחי ההון יחושבו באמצעות ההפרש בין מחיר המכירה למחיר הקנייה. עבור הסכום הזה יגבה מס חברה בשיעור של 21% .
  • אחריות המשקיע – האחריות של המשקיע מוגבלת אך ורק לסכום בו השקיע. מכאן, שהמשקיע אינו חשוף לתביעות כאלו או אחרות הנוגעות לתאגיד המקומי כולו.

 

אז כדאי להחזיק נדל"ן באמצעות תאגיד מקומי?

ובכן, זאת שאלה שאין לה תשובה חד משמעית. ישנם משתנים רבים אשר יקבעו אם האפשרות של החזקה באמצעות תאגיד מקומי עדיפה על פניי האפשרויות האחרות, מידת ההשקעה והזמן אשר תוכלו להעניק לעניין גם הם מהווים שיקול מרכזי. בכל אופן כדאי להתייעץ עם גורמים מקצועיים אשר מתעסקים בתחום, כך תוכלו לקבל החלטה טובה ומושכלת, בהצלחה!

מקרקעין משלו

אולי תאהבו גם את:

עִסקָה
השלבים של עסקת מקרקעין

השקעה בנדל"ן יכולה להיות מאמץ משתלם ורווחי, אך חיוני להבין את השלבים הכרוכים בעסקת נדל"ן. בין אם אתה רוכש בפעם הראשונה או משקיע ותיק, לדעת

קרא עוד »