מתי החייאה עשויה להיעשות באופן רשלני?

פעולת ההחייאה נועדה להציל את חייו של האדם במקרים של דום נשימה או דום לב. ביצוע פעולת ההחייאה בצורה לא מקצועית או רשלנית, עלול להשיג את התוצאה ההפוכה ולעלות בחייו של המטופל. אז באילו מקרים החייאה עשויה להיעשות באופן רשלני?

 

מטרתה של פעולת ההחייאה

פעולת ההחייאה היא פעולה חירום רפואית שנועדה להציל את חייו של האדם והיא מתרחשת בעיקר במקרים בהם האדם חווה דום לב או דום נשימה, באופן שהביא לכשל מערכתי בגופו ולאובדן הכרה. פעולת ההחייאה נועדה לסייע בהזרמת חמצן ודם אל הגוף ובמיוחד אל הלב והמוח והיא מהווה פעולה ראשונה וקריטית עד לקבלת טיפול רפואי מקצועי.

 

למה יכולה לגרום פעולת החייאה לא תקינה?

החשיבות של פעולת ההחייאה מחייבת את מבצע הפעולה לבצע את ההחייאה בצורה מקצועית ויעילה, אחרת, היא יכולה להיחשב כמקרה של רשלנות רפואית בהחייאה באופן העלול להגיע לכדי נזקים משמעותיים ואף לעלות בחייו של המטופל.

 

כיצד מתבצעת פעולת ההחייאה?

פעולת החייאה תקינה יכולה להתבצע באמצעות אחת מ – 3 האפשרויות הבאות:

 

החייאה בסיסית

פעולת החייאה זו נשענת בעיקר על פתיחת נתיבי האוויר של המטופל והיא מבוצעת ללא ציוד ומכשירי החייאה ייעודיים.

 

החייאה באמצעות מכשירים

פעולת החייאה זו מסתמכת על מכשירים בסיסיים שונים, כמו בלון חמצן, מנתב אוויר וכדומה והיא נעשית לרוב באמצעות שני אנשים לפחות, אשר אחד מהם נדרש להיות בעל הכשרה מתאימה.

 

החייאה מתקדמת

בקטגוריה זו, פעולת ההחייאה תתבצע באמצעות מכשירי החייאה מתקדמים והיא נחשבת לפעולה מאסיבית ואינטנסיבית, המבוצעת בעיקר על ידי פרמדיקים שעברו הכשרה מתאימה.

 

רשלנות רפואית בהחייאה

רשלנות רפואית בפעולת החייאה עלולה להיחשב ככזאת במידה ומבצע ההחייאה חרג מנורמות הטיפול הסבירות והמקובלות באותה סיטואציה. בין פעולות הרשלנות הרפואית הנפוצות בפעולת ההחייאה ניתן למנות את: ביצוע פעולת החייאה בפרקטיקה רפואית לא מקובלת, מתן תרופות לא מתאימות, חוסר בציוד רפואי, שימוש לא נכון בציוד רפואי ועוד.

 

כיצד ניתן להוכיח רשלנות רפואית בהחייאה?

הוכחת רשלנות רפואית בפעולת החייאה נחשבת למשימה מאתגרת למדי, הן בשל ההגדרה המעורפלת של מקרה הרשלנות הרפואית והן בשל הקושי להוכיח את הקשר הסיבתי שבין מקרה הרשלנות לנזק שנגרם.

לפיכך, אחת הדרכים המומלצות להוכיח את קיומה של רשלנות רפואית בפעולת ההחייאה היא באמצעות פנייה לגורם רפואי מקצועי ומנוסה בתחום, אשר יכתוב עבורכם חוות דעת מתאימה, שתאשש ותבסס את טענותיכם ואת עילת תביעת הרשלנות הרפואי.

 

לסיכום

פעולת ההחייאה נועדה להציל חיים במצבים של דום לב או דום נשימה, אך ביצוע הפעולה בצורה החורגת מנורמות הטיפול הסבירות, עלולה להיחשב כמקרה של רשלנות רפואית, כמו גם מקרים בהם נעשה שימוש לא נכון בציוד רפואי, מתן תרופות באופן שגוי ועוד, כאשר את מקרה הרשלנות הרפואית מקובל להוכיח באמצעות חוות דעת רפואית מגורם מומחה.

רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את: