מה עושים אם מצאו עליי סמים קלים?

ישראלים רבים הצורכים סמים קלים לא בקיאים מספיק בפרטי החוק הנוגעים לשימוש עצמי וקנייה של סמים קלים. מדובר בחומרים משני תודעה שהידוע ביותר מביניהם הוא קנאביס. שימוש נכון בידע במהלך בדיקה משטרתית יוכל לפטור אתכם מקנס ואף מעצר. כך תעשו זאת נכון.

 

האם לשוטר מותר לבצע חיפוש גופני אחרי קנאביס?

במידה וקיים חשד סביר כי אדם מחזיק חומר אסור על גופו, עומדת לזכות השוטר הסמכות לבצע חיפוש חיצוני. מדובר בחיפוש בגופו של החשוד, בבגדיו ובציוד שלו. בנוסף רשאי השוטר כחלק מהחיפוש, לקחת טביעות אצבע, דגימת שיער או בדיקת רוק.

במידה ושוטר זיהה אתכם מעשנים סמים קלים, הוא יכול לטעון כי קיים חשד סביר למציאת סמים נוספים על ידי חיפוש חיצוני. חיפוש מסוג זה מתבצע לאחר ביקוש רשות מהחשוד. במקרה של סירוב לביצוע בדיקה, לרוב יתבצע שימוש בכוח, אך סירוב כזה מהווה בסיס ראייתי כנגד החשוד. חיפוש פנימי הוא פולשני יותר וכולל בדיקת דם, בדיקת רנטגן ועוד. ניתן לבצע חיפוש מסוג זה רק במקרים בהם קיים חשד לביצוע עבירה פלילית חמורה, שהעונש עליה הוא שלוש שנות מאסר לפחות.

 

מצאו עליך סמים קלים? פנה לעורך דין פלילי

במידה ואכן בוצע עליכם חיפוש ונמצאו חומרים אסורים, ייתכן וייפתח נגדכם הליך חקירה. הסיבה לכך היא שגם אם מדובר בכמות סמים נמוכה ואף כמות לצריכה עצמית, קיים סיכוי כי דרככם החוקרים ינסו להגיע למוכרים ולסוחרים של הסם במטרה לשבור את שרשרת הסחר. במידה ואכן תזומנו לחקירה עליכם לוודא כי אתם מודעים לכל הזכויות המגיעות לכם לאורכה, ולאלו שאלות אתם לא מחויבים לענות. במידה והחוקרים ימצאו ראיות לכך שאופן השימוש או הקנייה של הסם והחזקתו מהווים עבירה פלילית, תוכלו למצוא את עצמכם עומדים למשפט ואף מובאים למאסר. על מנת לעבור את הליכי החקירה בצורה המהירה והבטוחה ביותר, עליכם לפנות לעורך דין לצורך ייעוץ לפני חקירה.

 

מהי כמות קנאביס הנחשבת ל"שימוש עצמי"?

מדובר בכמות קנאביס אשר העונש על החזקתה הוא קנס, ללא כתב אישום פלילי. הכמות היא 15 גרם והקנס על החזקת כמות זו הוא 500 ₪ במידה והשימוש לא בוצע במקום ציבורי. במידה והשימוש נעשה במקום ציבורי, הקנס יעמוד על 1000 ₪.  תקנה זו אושרה בשנת 2022 ושינתה מקצה לקצה את התפיסה של קנאביס וסמים קלים בעיני הציבור.

 

קיבלתי זימון לחקירה במשטרה, כיצד ניתן להתכונן?

ככלל, אין דרך לשנות פשע שכבר בוצע אך הטיפ הטוב ביותר הוא לשמור על קור רוח ככל הניתן. אין ספק שחקירה משטרתית היא חוויה מלחיצה ולא נעימה שיש להימנע ממנה, אך הבעת לחץ ובלבול עלולה להתפרש בעיני החוקרים כראייה לכך שהחשוד מסתיר מידע מסוים וכי הוא אכן אשם בביצוע עבירה חמורה.

 

סיכום

ככל שחולף הזמן, השימוש בסמים קלים הופך לנפוץ יותר ויותר, מה ששם חלקים גדולים מהציבור בסכנה להיתפסות בביצוע עבירה. במידה ומצאו עליכם סמים קלים, חשוב מאוד ליצור קשר עם עורך דין פלילי במהירות האפשרית על מנת לקבל ייעוץ חיוני ועצה מבעל מקצוע מתחום המשפטים.

המדריך הפרקטי

אולי תאהבו גם את:

נוֹטָרִיוֹן
איך בוחרים נוטריון?

בחירת נוטריון היא צעד קריטי בעסקאות משפטיות רבות בישראל. בין אם אתם מעורבים בעסקאות נדל"ן, בענייני ירושה או חוזים עסקיים, נוטריון מוסמך ואמין חיוני על

קרא עוד »