מה זה אמן חושים בעצם?

ברוב המקרים, כשחושבים על אמן חושים עולה בדמיון דמות מסתורית שיכולה לקרוא מחשבות ולהפנט את כל מי שהיא נתקלת בו. המציאות מן הסתם, מעט יותר מורכבת מכך. אז מה היא אומנות החושים? האם אמן חושים הוא בעצם קוסם? כל אחד יכול להיות אמן חושים? כל התשובות בהמשך. 

 

אמן חושים – קווים לדמותו

אמן חושים, כשמו כן הוא, אמן שתחום המומחיות שלו הוא החושים. מטרתו העליונה של אמן החושים הוא להצליח לזרוע אשליות בקרב אלו שצופים בו , ולגרום להם לתפוס את המציאות בצורה אחרת.

כמו כן, אמני חושים מתמחים בקריאת שפת הגוף של הקהל שלהם, כך שבאמצעות טכניקות משויפות הם מסוגלים לייצר חוויה ייחודית ומפעימה. כמו כן, אמן חושים מיומן כמו ירון מינד הוא אמן חושים שיודע להרים מופע מדוקדק וליצור את החוויה השלמה שתשאיר את הצופים בו חסרי מילים.

 

אמן חושים הוא בעצם קוסם?

אמנם אמני חושים וקוסמים שניהם עוסקים בעולם הבידור והאמנות, אך מדובר בשני תחומים שונים בתכלית. בעוד שקוסמים מבססים את המופעים שלהם על אשליות וקסמים בעלי רובד פיזי, לדוגמה ניסור אברי גוף, או העלמת חפצים, כלי העבודה של אמן החושים הוא – החושים. אמני חושים נוטים לפעול באמצעות השפעה על הקהל שלהם, כך שהם נותנים לקהל את התחושה שיש להם חופש בחירה אך למעשה הם יודעים מראש במה הקהל יבחר.

 

כולם יכולים להיות אמני חושים?

בחלקים לא קטנים מהציבור הרחב, קיימת נטייה לחשוב כי אמני חושים הם אנשים יוצאי דופן בעלי יכולות קוסמיות. למען האמת, המציאות קצת אחרת. אמני חושים טובים הם אכן אנשי מקצוע בעלי כשרון מיוחד למקצוע ובעלי חושים מחודדים, אך בלי למידה מעמיקה וניסיון בשטח כל הכישרון לא שווה דבר. למעשה, כל אחד ואחת יכולים ללמוד כיצד להיות אמני חושים, אך כדי להתברג כאומני חושים מהשורה נדרשת עבודה קשה ומשמעת עצמית.

 

איפה אפשר להיחשף לאמן חושים בפעולה?

בעבר, ניתן היה למצוא אמני חושים מקצועיים רק בבמות הגדולות ובתוכניות הטלוויזיה המוכרות. בימינו, במצב שונה בתכלית. העניין הרב של הציבור באומני חושים הביא ליצירת שוק פורה של אומני חושים, כך שניתן להזמין אותם לאירועים ולצפות בפלא הזה באופן בלתי אמצעי. כמו כן, אומני חושים טובים יודעים להתאים את המופע שלהם לקהל הניצב מולם ולעשות את זה באופן שמצליח להדהים את כל מי שניצב מולם.

 

אומני חושים – לא מה שחשבתם

אומנות החושים היא אומנות שמתבססת את הגמישות של החושים שלנו ועל היכולת להפעיל אותם. בניגוד לקוסמים שנוטים לפעלולים מהעולם הפיזי, אמני החושים עוסקים במחשבה ובהנעה לפעולה. כמו כן, כל אדם בעל מוסר עבודה וכישרון בסיסי יכול למצוא את עצמו כאמן חושים מהשורה. אם עולם אומנות החושים מעניין אתכם, חפשו אמנים מקצועיים ותחוו זאת בעצמכם.

אמן חושים

אולי תאהבו גם את:

לקבוע מי מנצח בפוקר
איך קובעים מי מנצח בפוקר?

פוקר הוא משחק קלפים פופולרי מאוד שכבש מיליוני שחקנים ברחבי העולם. מרכז המשיכה של המשחק הוא הריגוש שבתחרות, קבלת ההחלטות האסטרטגית והאתגר של קריאת יריבים.

קרא עוד »