מה המשמעות של תאונה ללא ביטוח מקיף או צד ג'

תאונות דרכים הן גורם משמעותי כאשר מדובר על פגיעות גופניות ונזקים לרכב.

לכן, לא סתם אנשים ממהרים לעשות ביטוח עבור הרכב וביטוח רפואי.

עם זאת, ישנם אנשים שלא עשו ביטוח מקיף או צד ג', מה המשמעות לכך? איך ניתן להתמודד במצב של תאונה? על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא

בכתבה שלפניכם.

 

תאונות עם הולכי רגל

לפי דיווחים של עמותת אור ירוק נכון לשנה הקודמת, יש כ- 3,265 הולכי רגל בישראל שנפגעים בתאונת דרכים, בכל שנה. זהו נתון גבוה מאד בהתחשב בזה שבחישוב הממוצע יש כתשעה הולכי רגל ביום שעלולים להיפגע במצב של תאונת דרכים. לכך יכולות להיות השלכות הרות גורל.

 

תאונות בין שני רכבים

ישנן תאונות שקורות גם בין שני רכבים, כאשר לרוב יש רכב אחד שאחראי על התאונה. במצב כזה הנהג יכול להיות מואשם ברשלנות במהלך הנהיגה. מקרים כאלה יכולים להיות קשורים בכך שהנהג האחראי לא התנהל לפי החוקים, נהג מעל מהירות מותרת, נכנס בכביש של אין כניסה, לא שם לב ועוד.

 

במצב אידיאלי

במידה ויש לכם ביטוח למצבים של תאונה, דעו כי הרכב הנפגע יכול לתבוע את האדם הפוגע וחברת הביטוח שלו. במצב של ביטוח של צד ג' חברת הביטוח של הנהג האחראי היא זו שתשלם עבור הנזקים לנהג שנפגע. במצבים של ביטוח מקיף, הנהג הנפגע יוכל לתבוע את חברות הביטוח שלו ולאחר מכן היא תתבע את חברת הביטוח של הנהג האחראי.

 

אין לכם ביטוח?

במצב של תאונה ללא ביטוח צד ג' או מקיף, כדאי מאד להסתייע בעורך דין המתמחה בתחום. ראשית, חשוב שתשמרו כל מסמך שקשור בכך שהנהג השני הוא האחראי על התאונה שמוכיח כי הוא התנהג בצורה רשלנית. לאחר כן, עורך הדין שתשכירו את שירותיו יוכל לתבוע את הנהג האשם שלב אחר שלב, עד לרגע בו תקבלו את הפיצוי שמגיע לכם על הנזקים שקרו בין אם לכם ובין אם לרכב שלכם.

 

המלצה

במידה ואתם אנשים בעלי רכב שנוהגים בו ביום יום, כדאי שכן תשקלו לעשות ביטוח למרות התשלומים. במידה ולא עושים ביטוחים יש סיכון כלכלי גם במידה ואתם הרכב הפוגע וגם אם אתם הרכב הנפגע. לכן, בחישוב כולל לפעמים יכול להיות יותר משתלם לשלם על ביטוח לרכב מאשר להסתכן בכך.

 

בסיכומו של דבר

ביטוחים לרכב הם דבר חשוב, בעיקר בישראל כאשר מדד התאונות לא מזהיר. ביטוח יכול לעזור לכם לקבל פיצויים עבור נזקים שנגרמו לכם או לרכוש, הרכב שלכם. כאשר יש ביטוח ניתן לתבוע את האדם האחראי על התאונה ולקבל מה שמגיע לכם. במידה ואין ביטוח, כדי להיעזר בעורך דין מוסמך שילווה אתכם בתהליך. כך או כך ההמלצה היא כן לעשות ביטוחים וכמובן להישמר כמה שניתן.

רכב הפוך

 

אולי תאהבו גם את: