מה היא הדברה ביולוגית?

יש לכם מטע, פרדס או גינת ירק ואתם מעוניינים להרחיק ממנה מזיקים מבלי לפגוע בבריאותכם או בבריאות בעלי החיים האחרים? הדברה ביולוגית הינה הדברה באמצעות טורפים טבעיים אשר מצמצמים משמעותית את נוכחות המזיקים, בדרך כלל מכרסמים וכנימות, אשר פגיעתם בתוצרת החקלאית הינה קשה. לצורך הדברה ביולוגית יש לדאוג לתנאי מחיה טובים עבור בעלי החיים המדבירים ויש להתייעץ עם מדביר מוסמך המתמחה בגידול ושיווק מדבירים ביולוגיים טבעיים. 

 

הדברה 100% טבעית

ריסוס שדות חקלאיים ברעלים ידוע לשמצה כמזיק מאד לשרשרת המזון של בעלי החיים החיים סביב השדות ואינם פוגעים בהם, אך כן אוכלים את פגרי החרקים והמכרסמים שמתו כתוצאה מהרעלה ומתים אף הם. בנוסף, מי התהום והתוצרת החקלאית שאותה אנו אוכלים סופגת לתוכה את הרעלים. כדי להמנע מכך ניתן להשתמש בהדברה ביולוגית, שכשמה כן היא, שימוש בבעלי חיים שהינם טורפים טבעיים לצרכים חקלאיים. הטורפים מצמצמים משמעותית את נוכחות המזיק ובכך מועילים גם לטבע, גם לאדם וגם לתוצרת הטבעית. למידע נוסף הכנסנו לאתר https://cobra1.co.il.

בקרה ביולוגית

בעלי חיים שהינם מדבירים טבעיים

יש לכם בעיית מכרסמים או בעיית כנימות? בין אם יש לכם שדה חקלאי הנפרש על דונמים רבים ובין אם יש לכם רק גינת ירק קטנה בפינת הגינה, רצוי שלא תשתמשו ברעלים. להלן רשימה חלקית בלבד של בעלי חיים שניתנים לגידול בסביבת המטע לצמצום מזיקים:

  • לילית וינשופים – הלילית והינשוף הינם קרובי משפחה ושייכים שניהם למחלקת דורסי הלילה. הם זוללים עכברים, חולדות ולטאות בעיקר, וניתן לפתות אותם לגור בסביבת השדה שלכם אם תבנו עבורם קינים במקומות נוחים שיאפשרו להם מקלט במשך היום ומסעדה פרטית במשך הלילה.
  • שועלים ותנים – על אף הפחד שהשרישו בנו מפני תנים ושועלים הגונבים תרנגולות ועלולים גם להתנפל על חתול בית או כלב קטן, התועלת שלהם לרוב עולה על הנזק. שועל או תן שקיבל חיסון נגד כלבת ואינו מוגדר מסוכן יכול לבצע עבודות ניקוי יסודיות בשדה שלכם ממכרסמים וחרקים שונים שהינם חלק מן התפריט שלו.
  • חיפושית פרת משה רבנו – החיפושית המוכרת לנו כל כך בצבעיה העזים והבוהקים היא למעשה טורף אכזר של כנימות. פיזור והפצת חיפושיות משה רבנו לא רק יספק לכם שפע של תמונות טבע נפלאות, אלא גם יצמצם בצורה דרסטית התפשטות נחילי כנימות על התוצרת החקלאית שלכם.
  • פרפרים ועשים – ישנם זנים שונים של פרפרים ועשים אשר אינם תוקפים אף אחד אבל הנוכחות שלהם מרחיקה מינים מזיקים של פרפרים ועשים אחרים, בבחינת מישהו אחר כבר גר כאן, תמצאו לכם מקום אחר בבקשה.

 

קוברה הדברות

קוברה הינה חברת הדברות מקצועית ומוסמכת המבצעת את כל סוגי ההדברות, חקלאיות כמו ביתיות, לכל צורך ולכל מטרה. להתרשמות ולקבלת המלצות אתם מוזמנים לבקר באתר.

בקרה ביולוגית

אולי תאהבו גם את: