כל הפרטים הנחוצים להגשת תביעה בגין תאונת רכב

תאונת רכב משמעה תאונת דרכים.

כשמדובר בנפגעים ניתן לתבוע פיצויים מביטוח הרכב הפוגע.

גם במקרה בו רק הרכב ניזוק, ניתן להגיש תביעה ישירה ללא הפעלת הפוליסה.

המאמר יפרט על אופן הגשת התביעה.

 

החוק לנפגעי תאונות הדרכים

כל אדם הנפגע כהולך רגל או כנהג בכל סוג של רכב או כנוסע ללא קשר אם הוא אשם או לא אשם, רשאי לתבוע את חברת ביטוח החובה של הנהג הפוגע ולקבל פיצוי עבור נזקי גוף, טיפולים רפואיים, ירידה בכושר השתכרות בעקבות הפגיעה, עוגמת נפש, ימי מחלה ועוד.

על מנת לקבל את כל הזכויות על פי החוק יש להגיש את התביעה באמצעות עורך דין תאונות דרכים המומחה בתחום.

לפרטים נוספים כנסו לעמוד https://fclaw.co.il/עורך-דין-תאונות-דרכים/. חברות הביטוח לא ששות לשלם את הסכומים הריאליים לנפגעים ומציעות סכומים מינימליים על מנת לסגור את התביעה מהר.

בעזרת עורך דין ניתן להשיג פיצוי גבוה יותר, מה גם שאת דמי הטרחה על פי החוק יקבל עורך הדין מחברת הביטוח אותה אתם תובעים.

לפיכך, ברגע שנפגעים ומקבלים סיוע רפואי יש לשמור את כל המסמכים הרפואיים, מסמכים וחשבוניות על טיפולים ותרופות, לדווח למשטרה ולקבל אישור שנפגעתם בתאונת דרכים.

 

מה עושים במקרה של פגיעת רכב?

במקרה של פגיעת רכב בלבד ללא נפגעים, ניתן לתבוע ישירות את חברת הביטוח של הנהג הפוגע למבוטחים בעלי ביטוח צד ג' שאינם אשמים בתאונה.
במקרים אחרים יש לתבוע את הפוליסה של הרכב על פי הביטוח המקיף.

כלומר, כל עוד אין נפגעים ומדובר רק ברכב ניתן להגיש את התביעה לבד ללא סיוע עורך דין ולקבל רכב חילופי במקרה של טוטאל לוס, תיקונים במוסך בהסדר וכיוצא בזה.

כאשר מדובר בתאונת דרכים עם נפגעים זה כבר סיפור אחר במיוחד אם הפגיעה משמעותית.

כאשר פונים לעורך דין הוא מפנה את תובע לרופאים מטעמו שיעריכו את דרגת הנכות שלו על מנת להגיש תביעה על פי הנכות המגיעה לנפגע.

פעמים רבות חברות הביטוח מתנגדות לתוצאות מסיבות שונות ואז בית המשפט ממנה רופאים אובייקטיבים מטעמו שקובעים את דרגת הנכות של הנפגע בין אם מדובר על פוסט טראומה כתוצאה מהתאונה ובין אם מדובר על פגיעות פיזיות כמו צליפת שוט, בקע בעמוד שדרה צווארי ופגיעות אחרות.

 

תביעה במקרה של פגע וברח

בישראל ישנם לא מעט מקרים בהם מתרחשת פגיעת רכב בתאונת פגע וברח.

כאשר בתאונה מסוג זה יש פגיעה פיזית ניתן להגיש תביעה על פי החוק לקרן של המדינה הנקראת קרנית ולקבל פיצוי.

גם במקרה הזה מומלץ להסתייע בשירותיו של עורך דין תאונות דרכים. לסיכום, על מנת להגיש תביעה בגין תאונת רכב צריך להוכיח שנזקי הגוף נגרמו כתוצאה מהתאונה ולכן הבדיקה הרפואית מיד לאחר התאונה משמעותית ביותר.

אולי תאהבו גם את: