כך תדעו אם מצבכם מצריך עו"ד לענייני עבודה?

חוקי העבודה במדינת ישראל אמורים להסדיר את נושאי העבודה המורכבים והרבים, שיכולים לעלות בסיטואציות שונות, אולם, למרבה הצער, החוק לבדו אינו מספיק תמיד כדי להגן על העובדים ועל המעסיקים ולכן, במקרים רבים, יש צורך בשרותיו של עו"ד לענייני עבודה.

 

למה צריך עו"ד לענייני עבודה?

כפיר דיין דובב – עו"ד מומלץ בתחום התעסוקה, מציע הסבר פשוט:

קיימים אינספור חוקי עבודה, שתפקידם להגן על העובדים ועל המעסיקים ולהסדיר את התחום הרגיש הזה, אבל רוב העובדים וגם חלק ניכר מן המעסיקים, פשוט לא מכירים את החוקים האלה.

לכן, כאשר נתקלים בתחושות של חוסר הגינות, פגיעה אישית, או פגיעה כספית במקום העבודה, פעמים רבות לא יודעים אם מדובר בתחושה בלבד, או שמא נעשתה כאן עבירה על החוק.

 

מתי כדאי לפנות לשירותיו של עו"ד לענייני עבודה?

כאמור, חוקי העבודה בישראל אינם מוכרים על ידי רוב הציבור. משום כך, אם עובד נתקל במצב של חוסר אונים, שינוי חריג במקום העבודה, תחושה של פגיעה בזכויות, או חוסר בהירות לגבי הזכוכיות שלו, רצוי לפנות לעו"ד לענייני עבודה, אשר יכול להבהיר את המצב במהירות ולקבוע – האם יש כאן עילה לתביעה, או לצעד משפטי אחר.

למעשה, לעיתים קרובות די בפגישת ייעוץ קצרה עם עו"ד כדי למנוע פגיעה משמעותית – בהכנסות, במוניטין, בזכויות וכן הלאה.

 

מתי כדאי לוותר על פנייה לעורך דין?

במקרים רבים, פונים לעו"ד לענייני עבודה לצורך טיפול במקרה פעוט, כמו למשל מחיקה של יום חופשה בודד, או חוסר של כמה שקלים במשכורת החודשית.

במקרים מעין אלה, אין צורך לפנות לעו"ד לענייני עבודה וגם אין טעם, שכן שכר הטרחה של עורך הדין צפוי להיות גבוה בהרבה מהסכום שאתם מפסידים מול מקום העבודה שלכם.

לעומת זאת, במקרים רבים שדווקא אינם קשורים ישירות לנושאים כספיים, כמו יחס משפיל על ידי המעביד, פגיעה פיזית, או פגיעה נפשית שנותרו ללא מענה על ידי המעסיק, עשויים להיות עילה מספקת לתביעת פיצויים ואף ייתכן שבית המשפט יפסוק לטובתכם פיצויים נאים.

גם במקרה של התנהלות לא תקינה של עובד, אשר עשויה להביא לצעדים קיצוניים מצד המעביד, מומלץ להתייעץ עם עו"ד לענייני עבודה, שיעזור לעשות סדר בדברים, לברר את מהות הצעדים שננקטו על ידי העובד וכיצד ניתן להגן על העובד מפני השלכות קשות במקום העבודה.

 

לסיכום – למה חשוב לפנות לעו"ד לענייני עבודה?

עו"ד לענייני עבודה הוא משפטן בעל מיומנות גבוהה, ידע וניסיון רב בתחומו.

הוא מכיר על בוריים את חוקי העבודה, כמו גם את מערכת המשפט הישראלית ולכן הוא יודע מתי עובד נפגע בעיני החוק מהמעביד שלו, האם מדובר על עבירה, האם יש עילה למשפט, האם יש סיכוי לקבל פיצויים, מהו סכום הפיצויים הצפוי, כיצד להתכונן לקראת התביעה וכיצד להתמודד עם המצב.

אולי תאהבו גם את: