יצירת לוגו – מהיכן שואבים רעיונות? איך עושים לוגו?

לוגו ניתן ליצור באמצעות מגוון רחב של תוכנות גרפיות. אבל למרות זמינות גבוהה של תוכנות מן הסוג הזה גם למחשב האישי, הדבר הנכון לעשות הוא להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו לוגו הוא כלי שבו משתמשים כדי להעביר מסר. בניגוד למסר טקסטואלי שמבוסס על תוכן ועל מילים, המטרה של הלוגו היא להביא לידי ביטוי את העיצוב הגרפי.

כאשר הלוגו מעוצב בצורה נכונה ולפי המסר שרלוונטי גם למוען וגם לנמען, הוא יכול לסייע למתג את העסק ולבדל אותו מהמתחרים. בנוסף, ללוגו טוב יש תפקיד משמעותי מבחינת הנעה לפעולה ואפילו הגדלת אחוזי הרווחים והמכירות.

 

למה קשה לעצב לוגו מוצלח?

זמינות גבוהה של תוכנות לעיצוב גרפי אמורה להקל על התהליך של יצירת לוגו גם לעסקים קטנים וגם לארגונים גדולים. אבל בפועל, הזמינות של תוכנת עיצוב גרפי כזו או אחרת היא ממש לא הפקטור היחיד שמשפיע על הצלחת התהליך. בשביל לעצב לוגו בצורה יצירתית, צבעונית ואפקטיבית, כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ויודעים מהו מיתוג.

 

מה הקשר בין לוגו לבין מיתוג?

הדרך לעשות וליצור לוגו היא לבדוק איך הוא תורם למותג. בשביל שהלוגו יהיה אפקטיבי ויניע לקוחות לפעולה, עליו להיות ייחודי – אבל גם לדבר בשפה שהם מבינים. בנוסף, לוגו טוב הוא כזה שמגלם בתוכו מאפיינים מובהקים של העסק, המוצר או השירות שהוא מייצג: בין אם בצבעים, בצורה, בגודל, באלמנטים הגרפיים וכן הלאה. רק בחיבור בין כל הנושאים הללו, הלוגו יעשה את העבודה מבחינת המיתוג.

 

מה התפקיד של חברה למיתוג?

הדרך לשאוב רעיונות מוצלחים לגבי עיצוב של הלוגו יכולה להיות פעולה עצמאית או התייעצות עם בעלי מקצוע. לחילופין, אפשר לשלב בין הדרכים: גם לפנות לחברה מקצועית שמתמחה במיתוג, אבל גם להישאר עם אצבע על הדופק לגבי השראה. בין היתר, השראה ללוגואים אפשר לקבל מאתרי אינטרנט, רשתות חברתיות או פרסומים בתקשורת המסורתית. לאחר מכן, התפקיד של חברה למיתוג יהיה לקחת את הרעיונות האלה ולהפוך אותם ללוגו מעוצב.

 

מה עושים עם הלוגו?

כדאי לנצל את ההזדמנות של שאיבת השראה לגבי סוגים שונים של לוגואים על מנת לבדוק כיצד משתמשים בהם. כך לדוגמא גם הלוגו הכי מעוצב ומושקע לא יצליח לעשות את העבודה מבחינת מיתוג, אם הוא לא מופיע במקומות המתאימים. הפתרון הוא להתאים את הלוגו לפלטפורמה ולא לשכוח להציב אותו במקום בולט עבור קהל היעד והלקוחות.

 

לוגו כהשקעה משתלמת

לוגו שמעוצב בצורה יצירתית ומתכתב עם המסר שאותו העסק רוצה להעביר יכול להיות השקעה משתלמת. נכון שמעורבות של חברת מיתוג דורשת הוצאה מסוימת, אבל היא מחזירה את עצמה מהר מאוד. בזכות הלוגו, העסק מביא עוד לקוחות.

יצירת לוגו

אולי תאהבו גם את:

רואה חשבון לחברות
רואה חשבון לחברות

בעלי עסקים, קטנים וגדולים כאחד, המעוניינים לראות את החלום שלהם, אותו הם פעלו להגשים בעשר אצבעותיהם, מצליח ומשגשג בעולם העסקי הקשוח, חייבים להיעזר בשירותי ראיית

קרא עוד »