האם כדאי לקחת יועץ משכנתא וכמה זה עולה?

משכנתא זה לא עניין של מה בכך ולקחת משכנתא זה רגע מלחיץ, ישנם בני אדם שאין להם בעיה עם הלוואות ולקיחת סיכונים והם לא נלחצים מביורוקרטיה, מכמות הטפסים והאישורים הנדרשים לביצוע התהליך. פקידי הבנק אינם מרשימים אותם והם נכנסים לתהליך במלא הביטחון העצמי.

לעומתם, ישנם אנשים שהמילה בנק כבר מכניסה אותם לחרדה והכניסה לבנק מייצרת אצלם רטט שלילי. הביורוקרטיה נראית להם כמו דרך ללא מוצא והניירת מזכירה להם ימים בהם למדו לבגרות בהיסטוריה ולכן, הדרך הטובה ביותר בשבילם לצלוח את תהליך לקיחת המשכנתא היא לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות. יועצים כאלה לא חסרים ובמאמר הבא ננסה לענות על השאלה שבכותרת.

 

האיש הנכון במקום הנכון

ברור שיועץ משכנתאות מקצועי מעודכן יותר מכם בכל הקשור בתחום המשכנתאות ויש לו ידע מקצועי שבעזרתו הוא יודע להתאים לכל זוג את המשכנתא שלו. כל יועץ משכנתאות מתעדכן כמעט מידי שבוע בכל שינוי בתקנות שמתקבל ונכנס לתוקף.

יועץ המשכנתאות ידע לומר לכם בדיוק מה עליכם לבקש ולעשות מול הבנק או כל גורם מלווה אחר לרבות, סכום המשכנתא שתבקשו, מספר השנים בהן תחזירו את המשכנתא ומאיזה גוף בהתאם למצבכם הכלכלי כדאי לכם לקחת את הלוואת המשכנתא. הנקודה האחרונה היא נקודה קריטית וכדאי להתעכב עליה רגע – ממי כדאי לקחת משכנתא?

 

משכנתא מהבנק

הבנקים הנם מוסדות שלהם מגרעות רבות וצורת העבודה שלהם מזכירה לעיתים התנהלות מעט חשוכה אבל, בכל הקשור למשכנתאות, הם בדרך כלל הגוף שמציע את ההלוואה הזולה והטובה ביותר. העובדה שהבנקים נמצאים תחת הפיקוח של בנק ישראל והמפקח על הבנקים מייצרת מציאות בה הבנקים נאלצים במקרים מסוימים כמו משכנתא, לגבות עמלות וריביות זולות יחסית לגופים אחרים חוץ בנקאיים. אין זו בחירתם אלא מגבלות שהרגולטור מציב.

 

גופים חוץ בנקאיים

לא כל הגופים החוץ בנקאיים קלים וכדאיים לשיתוף פעולה בנושא המשכנתא אולם, המיזם החברתי בשםבלנדר הוא ללא ספק אופציה מעניינת למי שלא יכול לקבל משכנתא מבנק. המיזם הושק בשנת 2020 במטרה לתת משכנתאות למי שסורבו על ידי הבנקים וחברות הביטוח החוץ בנקאיות.

בלנדר אינו הגוף המלווה, בלנדר מגייס כספים מאנשי עסקים פרטיים שמחפשים אפיקי רווח לא קונבנציונאליים בהם ניתן לעשות תשואות גבוהות במיוחד. כמו כן, מגייס בלנדר משאבים פיננסיים מבתי השקעות גדולים ומוכרים שרואים בהשקעות אלה עסק מניב וכדאי.

ברוב המקרים יאשרו לכם משכנתא באמצעות בלנדר וזה היתרון הגדול של המיזם אבל, קחו בחשבון שתנאי ההלוואה יהיו הרבה פחות טובים ממה שהייתם מקבלים מבנק. הסיבה לכך היא רמת הסיכון הגבוהה שבלנדר לוקח כשהוא מלווה לכם את הכסף. בבלנדר תוכלו לקבל משכנתא בגובה של עד 50 אחוזים מערך הנכס שאתם עומדים לרכוש.

 

אם כך יועץ משכנתאות כן או לא?

ההמלצה שלי הנה חד משמעית הצמידו אליכם יועץ משכנתאות בלתי תלוי, עצמאי, שילווה אתכם בכל תהליך איתור ולקיחת המשכנתא, הוא יוזיל לכם עלויות וידאג לאינטרסים שלכם https://www.mashcantainfo.com.אל מול העלות שהוא יגבה מכם שהיא בממוצע 1500 שקלים הוא עשוי לחסוך לכם הרבה יותר כסף לאורך שנות ההחזר.

משכנתא

אולי תאהבו גם את: