חמישה סימנים לכך שיש לכם קייס להגשת תביעה

עברתם פרוצדורה רפואית משמעותית? נותר אחריה פגם משמעותי שנוצר כתוצאה מהתרשלות הצוות הרפואי? סבורים שניתן היה לטפל בכם בצורה מקצועית יותר? המידע הניתן לכם אודות טיפול רפואי לוקה בחסר? יתכן ואתם עומדים בפני מקרה של רשלנות רפואית המצדיק הגשת תביעה לבית המשפט. בשורות הבאות נפרט מספר סימנים המאששים את העובדה כי בידכם תיק חזק מספיק.

 

התרשלות כתוצאה מטיפול רפואי

טיפולים רפואיים מסתיימים לפעמים גם בהתממשות סיכונים להסתבכות ולהחמרה במצב הרפואי. כמו כן, בעת הליך רפואי אתם חשופים לתופעות לוואי שונות. לא תמיד מדובר דווקא ברשלנות רפואית. על מנת להוכיח רשלנות רפואית יש צורך להוכיח קשר בין ההתרשלות של הצוות הרפואי לנזק שנגרם לכם כתוצאה ממנו. על מנת להשיב על שאלה זו, מומלץ להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית.

 

טיפול רפואי ללא מתן הסכמה מפורשת מטעם המטופל

האוטונומיה של הפרט בטיפול רפואי, קיבלה מעמד גבוה בחוק זכויות החולה. חוק זה מסדיר את חובת קבלת ההסכמה בטרם קבלת טיפול רפואי. הסכמה כזאת ניתנת לפני טיפול רפואי ומביאה בחשבון גם הליכים מורכבים שיבוצעו במטופל גם כשהוא איננו בהכרה. כלומר, צריך לקבל הסכמה מראש ולקבל הסבר מתאים. אם בוצע בכם הליך רפואי ללא הסכמה, יתכן ומדובר במקרה של רשלנות רפואית.

 

התביעה הוגשה בסמוך לגילוי הפגם בהליך הרפואי

כמו בכל תביעה, גם בתביעה שנושאה רשלנות רפואית יש להביא בחשבון את רכיב ההתיישנות. בדרך כלל מדובר בשבע שנים מרגע ביצוע הפרוצדורה רפואית ועד סיום מועד ההתיישנות. יחד עם זאת, בחלק מהמקרים הפגם נודע למטופל בשלב מאוחר יותר וניתן להאריך את מועד ההתיישנות גם בחלוף שבע שנים. מומלץ להתחיל בהליכים לצורך הגשת תביעה מיד עם גילוי הרשלנות, כדי להימנע מהתיישנות.

 

בידיכם מסמכים מתאימים להוכיח את תביעתכם

טרם תוגש תביעת רשלנות, יש צורך באיסוף של כלל המסמכים המעידים על הטיפול הרפואי שעברתם ובאמצעותם ניתן יהיה להוכיח את טענותיכם באשר לרשלנות רפואית. בכל הליך רפואי אותו אתם עוברים חשוב לשמור על כלל המסמכים הרפואיים הניתנים לכם. זאת ועוד, יש מקום לדרוש מסמכים כאלה, במידה ולא נתקבלו על ידי הצוות הרפואי בסמוך לביצוע הטיפול. אם יש בידיכם את המסמכים המתאימים, הדרך להגשת תביעה מתקצרת באופן משמעותי.

 

קיבלתם ייעוץ משפטי מעורך דין מומחה בתחום

הבחינה הטובה ביותר כדי לדעת אם בפניכם מקרה של רשלנות רפואית, הוא התייעצות עם עורך דין המומחה בתביעות רשלנות רפואית. הניסיון יכול ללמד האם מדובר במקרה מוכר בבית המשפט, לסייע באיתור מומחה, לוודא כי בידכם כלל המסכים הדרושים ולאחר מכן לנהל את ההליך המשפטי ביעילות. היוועצות מתאימה ומקצועית תקצר את משך ההליך לקבלת פיצויים.

עורך דין רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את: