חדלות פירעון עסקים קטנים מול גדולים

עסקים קטנים נמצאים בסיכון רב יותר למצב של חדלות פירעון, בין היתר בגלל שיש להם מנוף כלכלי פחות משמעותי מזה של העסקים הגדולים, וגם משום שהתקנות עלולות להחמיר איתם. מצד שני, צריך גם להבין שעסקים קטנים נחשבים מסוכנים יותר למשל מעסקים גדולים, ולכן חשוב לבחון כל מקרה לגופו

חדלות פירעון היא מצב שבו העסק למעשה כבר לא יכול לעמוד בהתחייבויות שלו. במקרים כאלה, הדבר החשוב ביותר הוא לפנות אל איש מקצוע שמכיר את התחום ובקיא בו. מטבע הדברים, איש המקצוע המתאים הוא הוא עורך דין שיש לו ניסיון ולקוחות מרוצים. אם מתלבטים בין שירותי עריכת דין, אפשר לפנות אל מקורות אמינים כגון אלו https://mkadv.co.il/עורך-דין-חדלות-פירעון ולתאם פגישת היכרות.

 

מה ההבדל בין חדלות פירעון של עסקים קטנים מול גדולים?

יש המון הבדלים בין עסקים קטנים לבין עסקים גדולים, אך אין ספק שאחד הבולטים שבהם קשור לנושא של חדלות פירעון. בפועל, עסקים קטנים נמצאים במצב של סיכון רב יותר. היות והתזרים, המחזור וההכנסות של עסקים קטנים נמוכים משמעותית מזה של עסקים גדולים, זה אומר שיש להם פחות מרווח גמישות. יתרה על כך, עסקים גדולים מקבלים הלוואות בתהליך אישור מהיר יותר מעסקים קטנים – מה שמאפשר להם להימנע מחדלות פירעון או לכל הפחות לדחות את הקץ.

 

איך הרגולטור מגן על חדלות פירעון?

מצב של חדלות פירעון אינו בריא למשק. המשמעות של חדלות פירעון היא שעסק מסוים מפסיק לעבוד, מפסיק לשלם מיסים ומפסיק לספק שירותים או להעסיק עובדים. כפועל יוצא מכך, למחוקק יש אינטרס למנוע ככל האפשר מצבי חדלות פירעון כאלה ואחרים. מצד שני, אי אפשר להתעלם מהעובדה שעסקים קטנים נמצאים בסיכון גדול יותר. מטבע הדברים, יש סיבה לכך שעסק מסוים גדל – כאשר זה קורה, המשמעות היא כנראה שהוא יציב, מוכח ואמין ולכן הלקוחות נותנים בו אמון.

 

כך מונעים חדלות פירעון

החדשות הטובות הן שגם בעלי עסקים קטנים וגם בעלי עסקים גדולים יכולים לפעול בצורה אקטיבית על מנת למנוע מצב שבו הם נכנסים להליך של חדלות פירעון. מלבד התייעצות עם עורך דין שמכיר את התחום ומבין גם את המשמעות המשפטית שלו, צריך למשל לדאוג כל הזמן לשפר את ההתייעלות ולהעסיק עובדים רק ברף משכורות מתאים ורלוונטי. לאחר מכן, חשוב מאוד להיות ערניים לקשיים כלכליים שבפניהם ניצב העסק ולא לחכות שיהיה מאוחר מדי על מנת להכריז על פשיטת רגל.

 

החשיבות של חדלות פירעון

חדלות פירעון היא כאמור לא מצב רצוי, אבל יש לו חשיבות. גם אצל עסקים קטנים וגם אצל עסקים גדולים, הליך כזה יהיה לעיתים קרובות הדרך היחידה להגן על הנושים ולדאוג שכל החובות שלהם ימולאו על ידי בעלי העסקים.

 

איש קורא

אולי תאהבו גם את: