מה אם המעביד שלי התעלם מקרן הפנסיה הקיימת שלי

כל עובד המתחיל לעבוד במקום עבודה חדש, נדרש למלא טפסים שונים הכוללים את כל הפרטים הקשורים בעברו התעסוקתי. בדרך כלל, מדובר בטפסים המאפשרים למעביד להעביר כספים הקשורים בעובד למוסדות שאליהם העובד שייך. בין השאר, העובד מצהיר בפני המעביד על קופת החולים שבה הוא חבר ועל קרן הפנסיה וקרן ההשתלמות שלו, היכן הקרנות הללו מנוהלות והאם יש ברצונו להמשיך ולהפקיד לקרנות הללו. לעיתים העובד מתבקש להמציא למעביד מסמכים שונים שיקלו עליו או על מי שאמון על חישוב השכר של העובד לזהות את קופת הקמל, קרן ההשתלמות או קרן הפנסיה של העובד ולהמשיך לבצע הפקדות לקרנות הללו. עם זאת, לא אחת קורה שמסיבות שונות, בוצעה הפקדה שגויה לקרן הלא נכונה. זאת, למרות שהעובד ביקש מפורשות להעביר את ההפקדות לקרן שהוא בחר. מה מעמדה של קרן פנסיה נבחרת ביחס לעובדים חדשים? מה קורה אם המעביד התעלם מבקשת העובד והעביר כספים לקרן הלא נכונה? ספוילר – לא צריך להתרגש.

 

עובדים חדשים ובחירת קרן פנסיה

אחת הפריבילגיות שמהן נהנה כל עובד חדש שאין ברשותו קרן פנסיה פעילה, היא הזכות לבחור את קרן הפנסיה המתאימה ביותר עבורו. החוק מחייב את המעביד להיענות לבקשת העובד, גם אם היא נוגדת את כל מה שהוא יודע וגם אם ברור לו שאותו עובד בחר, מבין כל הקרנות האפשריות, דווקא את הגרועה ביותר לכאורה. למעביד עצמו אין שום זכות לנהוג אחרת ממה שהעובד הורה לו ואין לו הזכות לנסות ולשכנע את העובד לשנות את ההחלטה שלו. מדובר הן במעסיקים קטנים והם במעסיקים גדולים, ובמיוחד בכאלה שיש להם לכאורה קשרים כאלה ואחרים עם קרנות פנסיה מסוימות. אם העובד בחר להתייעץ ביועץ פנסיוני, היועץ אכן יכול לייעץ לעובד מה לעשות בכסף שלו. אמנם ברור וידוע כי קרן פנסיה נבחרת היא בדרך כלל עדיפה על פני קרנות אחרות, אבל עדיין העובד הוא, בסיכומו של עניין, המחליט הסופי.

 

מה קורה אם המעביד הפקיד לקרן שונה מזאת שהעובד ביקש

במרבית המקרים, המעביד אכן מפקיד את ההפרשות לפנסיה בקרן הפנסיה שהעובד הצביע עליה. עם זאת, קורה לעיתים שההפקדה מועברת לקרן אחרת. העברה שבוצעה בשוגג היא טעות, וכל טעות ניתן לתקן. אפשר, בהוראת העובד, להעביר את הכספים לקרן שעליה הצביע מלכתחילה. ואולם אם ההעברה בוצעה בכוונה תחילה, הרי שמדובר בעברה חמורה שהמעביד צריך לתת עליה את הדין. חלפו הימים שבהם המעביד החליט באשר לקרן הפנסיה של העובדים שלו. קרן פנסיה נבחרת היא לרוב עדיפה על קרנות אחרות. עם זאת, כפי שכבר הוזכר לעיל, העובד הוא שקובע וההפקדות יועברו לקרן הפנסיה שעליה הוא הצביע. אם העובד לא בחר, המעביד יכול לבחור עבורו את הקרן הטובה ביותר האפשרית מבין קרנות פנסיה המשמשות קרנות ברירת המחדל.

חוק ומשפט

אולי תאהבו גם את:

איך מתנהלים עם מס אמריקאי
איך מתנהלים עם מס אמריקאי?

ארצות הברית, ארץ ההזדמנויות הבלתי נגמרות, מושכת אנשים רבים, וביניהם ישראלים, לבצע בה השקעות, לפתח פעילות פיננסית, או להשיג כל הכנסה שמקורה בארצות הברית. לצד

קרא עוד »
מטבעות
4 יתרונות ברכישת מגרש להשקעה

לאחרונה יותר ויותר משקיעים פונים דווקא להשקעות נדל"ן, ודווקא להשקעה במגרש. ניתן לרכוש מגרש ולהשקעה המיועד לחקלאות ולהפשרה בהמשך, במקרה כזה ההשבחה היא משמעותית והמשקיע

קרא עוד »