המאבק הקשה על זכויות ילדים עם מוגבלויות והחשיבות של עו"ד טוב

לעמוד מול וועדות רפואיות, בירוקרטיה, תביעת נכות או ניידות או להילחם מול זכויות אחרות המגיעות לכל אזרח כרוך לרוב במאבקי כוח מול הרשויות ועל

אחת כמה וכמה כשמדובר על ילדים עם מוגבלויות.

המאמר יעסוק בנושא זה ובצורך לקבל סיוע מעורך דין.

 

תביעה של הביטוח הלאומי בגין מוגבלות

אזרחים שעברו תאונת עבודה, תאונת דרכים או מחלות כרוניות מוצאים את עצמם לא אחת בוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי לצד עורך דין המייצג אותם. הם יודעים מראש שלא יקבלו את המגיע להם כאשר הם מגישים תביעת נכות והסיכוי לקבל את מירב הנכות יהיה רק עם עורך דין. במקרים מסוימים ישנם אזרחים הניגשים לוועדות ללא עורך דין ואחר כך שוכרים עורך דין לערעור וזוכים. כך גם כשמדובר בהורים לילדים בעלי מוגבלויות. למרות שהמוגבלות נראית לעין והילדים עוברים אבחונים, מגישים מסמכים רפואיים ומגיעים לוועדה הרפואית, הם לא תמיד יקבלו את דרגת הנכות המגיעה להם על מנת לקבל קצבה. כך גם כשמדובר בתביעת קצבת ניידות. כל התהליך יכול להיות הרבה יותר מהיר וקל עם ייצוג של עורך דין מקצועי ומומחה בתחום.

 

החשיבות של עורך דין לקבלת הזכויות

לילדים בעלי מוגבלויות ישנן זכויות רבות שניתן לקבל באמצעות קופות החולים והטבות למשפחות כמו הנחות בתשלומי חשבונות שוטפים ודרגות מס נמוכות. על כל הזכויות ניתן לקרוא באתר https://www.allrights.co.il. ביחד עם זאת, לעיתים יש צורך למלא המון טפסים, לרוץ למוסדות השונים, למלא פניות מקוונות, להשיג אישורים ולתבוע את הזכויות בהתרוצצות אין סופית שמפריעה לטפל בילד בעל המוגבלות. מדובר על מאבק שלוקח מהמשפחות הרבה אנרגיות וגוזל זמן. לפיכך, חשוב מאוד שיהיה אדם מקצועי איתו ניתן להתייעץ ולקבל ייצוג הולם. אפשר לקבל סיוע משפטי ללא עלות דרך עמותות הנותנות חסות למשפחות של ילדים עם מוגבלות או לקבל סיוע מהמדינה בהתנהלות מול הביטוח הלאומי או מול המעסיק בהתאם לעמידה בתנאים מסוימים. למרות זאת, משפחות בעלות יכולת כלכלית יכולות להרשות לעצמן לשכור עורך דין פרטי שיסייע להן במאבק.

 

כיצד בוחרים עורך דין טוב למאבק על הזכויות?

בין אם מקבלים מימון לעורך דין ובין אם שוכרים אותו באופן פרטי, חשוב לקבל סיוע מאדם המתמחה בתחום שעליו מגישים תביעה או מנהלים מאבק אחר. למשל, הורה שנעדר מהעבודה לצורך טיפול בילד בעל מוגבלות והמעסיק מפטר אותו מסיבות היעדרות, ניתן להסתייע בעורך דין לענייני עבודה ולהגיש תביעה. כאשר צריכים ייצוג במוסד לביטוח לאומי, מומלץ לבחור בעורך דין המתמחה בהגשת תביעת נכות ובוועדות הרפואיות. בנוסף לכך, בחירה של עורך דין בעל ניסיון עם אמפתיה ותודעת שירות תהיה בחירה נבונה, כיוון שמדובר בנושא רגיש שחייב להיות עם תמיכה מתאימה.

 

איש משפט

אולי תאהבו גם את: