הפרד ומשול: הכל על כלוב אילוף לגורים

כניסה של גור חדש לחיינו היא מרגשת ביותר אך בהחלט מצריכה מאיתנו מאמץ בכדי להבטיח שילוב נכון של הגור לאורח החיים בבית. אילוף גורים יכול להיות משימה מאתגרת, אבל למזלנו יש מספר כלים שיכולים לעזור לנו בתהליך חשוב זה, ביניהם – כלוב אילוף לגורים. כלוב זה מאפשר לכלב להרגיש בטוח ומוגן, ולנו לייצר שליטה בבית. אז איך להשתמש בכלוב בצורה הנכונה ביותר?

 

מה זה כלוב אילוף לגורים ולמה הוא טוב?

כלוב אילוף גורים הוא כלוב מתכת עם סורגים, שלמרות המראה המאיים שלו הוא לא נועד לכלוא את הכלב בפנים ולהעניש אותו. כלוב זה מנצל את האינסטינקטים הטבעיים של הכלב ומאפשר לו למצוא מקום שקט ובטוח כאשר הסביבה מלחיצה אותו.

גורים שמגיעים לבית חדש עלולים לפחד מרעש, מתנועות מפתיעות ומתקשורת עם בני אדם חדשים – ובאופן טבעי הם יחפשו לאן לברוח. כלוב אילוף לגורים יזמן להם את המקום הבטוח הזה.

הכלוב בעצם תוחם את שטח המחייה של הכלב לשטח התחום, ובכך גם עוזר לאלף אותו לצרכים. הוא עוזר להרגיע את הכלב בעת הצורך ולעזור לו בתהליך ההסתגלות שלו לבית. בנוסף, זהו כלי מצוין למנוע מהכלב לאכול חפצים ברחבי הבית, או לרוץ במקומות שהוא לא אמור לשהות בהם.

 

איך להשתמש נכון בכלוב?

כל כלב יתנהג מעט אחרת בכל הנוגע לכלוב, אבל כלל המפתח החשוב ביותר הוא לבצע את תהליך הרגלת הכלב לכלוב בצורה הדרגתית. צריך לגרום לו להרגיש בנוח ולוודא שהוא לא יחוש שהכנסתו לכלוב נעשית כעונש.

בהתחלה מומלץ לתת לגור להיות בכלוב עם דלת פתוחה ולזמן מועט, לאחר מכן להגדיל את זמן השהייה ולסגור את הכלוב. חשוב לתת לכלב חיזוקים חיוביים תוך כדי השהייה שלו בכלוב, ולהקפיד להוציא אותו לטיול לפני הכנסתו לכלוב. בנוסף,  יש להתמיד בשימוש בכלוב למען תוצאות מקסימליות.

 

איך לבחור את הכלוב הנכון לכלב שלך?

מבחינת גודל, חשוב שהכלוב יתאים לכלב. כלוב קטן מדי יהיה לו לא נוח וכלוב גדול מדי עלול לאיים על הכלב. מבחינת סוג הכלוב – מומלץ להתייעץ עם מאלף כלבים, כי לכל כלב יש צרכים מעט אחרים.

 

כלוב אילוף – גם לכלבים גדולים

שיטה זו טובה לא רק לגורים צעירים, והיא עובדת גם על כלבים מבוגרים יותר. אז אם בדיוק אימצתם כלב בוגר שמתקשה להסתגל לחיים בבית – ניתן לנסות להשתמש בכלוב ובכך לעזור לו.

 

לסיכום

כלוב אילוף גורים הוא כלי שיכול לעזור להרגיע חרדה, להרגיל לצרכים ולסגל התנהגות בריאה ונאותה לחיי בית. חשוב להרגיל את הכלב באופן הדרגתי לכלוב ולהתמיד בתהליך. לכל כלב יתאים סוג וגודל אחר של כלוב וחשוב ליצור את ההתאמה הזו ביניהם. הדבר המומלץ ביותר הוא להתייעץ עם מאלף כלבים בכדי שיכווין אתכם ויעזור לכם בתהליך זה.

אילוף גורים

אולי תאהבו גם את: