בחינת הלוואות כנגד הון עצמי קיים לרכישת דירה

רכישת דירה היא ללא ספק עסקה יקרה. גם לאחר שהצלחנו לגייס את כל ההון העצמי העומד לרשותנו, סביר להניח כי נצטרך לפנות אל הבנק בבקשה לקבלת הלוואת משכנתא להשלמת הסכום החסר. כיצד אם כן משפיע ההון העצמי על הלוואת המשכנתא? הנה לפניכם כל מה שחשוב לדעת בנושא

 

באיזה שלב ניתן לקבל את הלוואת המשכנתא?

הלוואת משכנתא היא אחד השלבים המרכזיים בתהליך רכישת הדירה וזאת לאחר שהצלחנו לגייס את כל ההון העצמי שלנו. את כספי הלוואת המשכנתא ניתן לקבל רק לאחר מיצוי ההון העצמי שלנו, כלומר, את המשכנתא נקבל רק כתשלום אחרון בעסקה, מלבד במקרים חריגים, כמו למשל רכישת דירה להשקעה.

 

כמה הון עצמי נדרש כדי לקבל משכנתא?

למעשה, הדרישה להון עצמי כתנאי לקבלת המשכנתא מעוגנת בחוק, כך שלא ניתן לקבל מהבנק 100% מימון לרכישת הדירה. שיעורי הון עצמי לרכישת דירה הם:

דירה ראשונה

הון עצמי בשיעור של לפחות 25% מערך הדירה הנרכשת

החלפת דירה

הון עצמי בשיעור של לפחות 30% מערכה של הדירה החדשה

דירה נוספת

הון עצמי בשיעור של לפחות 50% מערך הדירה הנרכשת

דירה במסגרת 'מחיר למשתכן'

הון עצמי בגובה 60,000 ₪ – 100,000 ₪.

 

בחינת הלוואות כנגד הון עצמי קיים – כדאי לדעת

מלבד סוגיית שיעור ההון העצמי הנדרש בכדי לקבל הלוואת משכנתא, כדאי לקחת בחשבון עוד מספר פרמטרים בהם כדאי להתחשב כאשר מחשבים את ההון העצמי הנדרש:

הכנסה חודשית

אחד השיקולים המרכזיים בבניית תמהיל הלוואת המשכנתא הוא גובה ההחזר החודשי, אותו מקובל לחשב לפי ערך של עד שליש מההכנסה החודשית. כמו כן, כאשר לוקחים בחשבון את ההון העצמי הקיים, תמיד כדאי להשאיר אצלכם סכום מסוים להוצאות שוטפות ו/או בלתי מתוכננות.

הון עצמי בשיעור גבוה

ככל שנצליח לגייס הון עצמי בשיעור גבוה יותר, כך נוכל לקבל הלוואת משכנתא בתנאים נוחים יותר ועם ריביות אטרקטיביות.

 

כיצד נוכל לקבל את הלוואת המשכנתא בתנאים הטובים ביותר?

שיעור ההון העצמי הוא אמנם מרכיב חשוב בבניית תמהיל המשכנתא, אך גיוס ההון העצמי הנדרש הוא השלב הראשון בתהליך. על מנת להבין כיצד ההון העצמי ישפיע על תנאי קבלת הלוואת המשכנתא ברכישת הדירה המיועדת ובכדי לנהל משא ומתן מיטבי מול הבנקים השונים, כדאי להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות מקצועי ומומחה בתחום, שיכוון וילווה אתכם לאורך כל התהליך.

 

לסיכום

הון עצמי הוא תנאי הכרחי לקבלת הלוואת המשכנתא, כאשר שיעור ההון העצמי המינימלי משתנה בהתאם לסוג העסקה הנדונה. מלבד שיעור ההון העצמי, כדאי לקחת בחשבון גם את נושא ההכנסה החודשית וגיוס הון עצמי בשיעור גבוה ככל האפשר, בכדי לקבל תנאי הלוואת משכנתא אופטימליים, אותם תוכלו למקסם בעזרת ייעוץ משכנתאות מותאם אישית.

הון עצמי במשכנתא

אולי תאהבו גם את: