הוגשה תלונה נגדי – מתי להתקשר לעורך דין?

רוב אזרחי ישראלי מעבירים את חייהם בנעימים וללא כל היתקלויות לא נעימות עם החוק או עם אזרחים אחרים במדינה. רוב האנשים מעבירים את כל חייהם ללא כל עיסוק משפטי כזה או אחר ובטח ובטח שללא הגשת תלונה נגדם, או אפילו לא הגשת תלונה לגורמים אחרים. העיסוק מול החוק, מערכת המשפט ועורכי דין היא מסורבלת, אורכת לרוב הרבה זמן וכן גם יקרה ולכן – השתדלו לא לסבך את עצמכם.

במידה וקמתם הבוקר לקבלת דואר בגין הגשת תלונה נגדכם נשמו עמוק, שתו כוס מים צוננים והחלו לחשב צעדכם. ישנם כמה חוקי אצבע שחשוב לעקוב אחריהם במידה ואתם עומדים בפני הליך משפטי. הוסיפו לקרוא וגלו את כל הפרטים הנחוצים לכם.

 

הוגשה נגדכם תלונה – כיצד ראוי להתנהל?

בין אם אתם אזרחים למופת שסתם קיבלו תלונה במשטרה, עיסוק עם בת זוג או בן זוג גרושים, או כל תלונה כזאת או אחרת חשוב שתחשבו צעדכם כיצד אתם מתכננים להתמודד עם התלונה שהוגשה לפניכם. ברגע הראשון שתראו את התלונה כבר תדעו עמוק בפנים האם אתם אשמים או לא, אך כך או כך עליכם לפעול נכון גם במידה ואתם בטוחים לגמרי שאין סכנה ואתם חפים מכל פשע. התנהלות נכונה יכולה להביא לסגירת התיק במהירות לעומת סיבוך שיכול להמשך חודשים רבים. לפניכם כמה כללים חשובים:

 

  1. לעצור לנשום ולא לפעול ישר – העובדה שנגדכם מוגשת תלונה שמה אתכם בעמדה נחותה ועליכם לפעול בזהירות.
  2. איפוק – התפרצויות רגשיות עשויות לפגוע ולחבל בסיכויי ההגנה שלך. ברור ומובן שבמצב בו מוגשת נגדך תלונה במשטרה, עלולים לצוף הרבה רגשים מורכבים וקשים שעשויים להשפיע על התפקוד הכלל שלכם. שמרו על איפוק, קחו עזרה נפשית אם צריך ופעלו מתוך הגיון.
  3. אסטרטגיה – גבשו אסטרטגיה. חשוב שתבינו כיצד ראוי וכדי לכם לפעול לפני כל פעולה שלכם.
  4. הישמרו מציטוטים! – בעידן של היום ניתן לערוך מעקבים כמעט על כל אדם מכל מקום. היזהרו ושימו לב איזה הודעות אתם שולחים באינטרנט וכמו כן וודאו היטב שלא מצוטטים לכם בשום שלב.
  5. ערכו חקירה בעצמכם – במידה ואתם בטוחים בחפותכם, אספו את כל ההוכחות שקיימות לכם בכדי להוכיח את זה. תמונות, הקלטות, מכתבים, הודעות וכדומה.

 

הזכות לשתיקה והזכות להיוועץ בעורך דין

ישנן שתי זכויות חשובות שיש להכיר במידה והוגשה נגדכם תלונה. הראשונה היא זכות השתיקה, ישנה לכם האפשרות לשתוק כל החקירה ולא לענות על אף שאלה. אך זכרו ששתיקה עשויה לפעול נגדכם במשפט הסופי. הזכות השנייה היא להיוועץ בעורך דין. קיימת הזכות להיוועץ בעורך דין באופן מידי. מומלץ להיוועץ עם עורך דין פלילי ישר ובאופן מידי, אין סיבה לחסוך כסף על פגישות כאלה כי הן יכולות להציל אתכם מעונש חמור.

 

פטיש של שופט מזהב

 

אולי תאהבו גם את: