מה ההבדל בין שטיח יוקרה לשטיח זול?

בכל פעם שאנו קונים שטיח לבית עולה השאלה – האם להשקיע בשטיח יוקרתי ויקר, או לקנות שטיח זול ולהחליפו בכל מספר שנים. אז מהם ההבדלים בין שני סוגי השטיחים? על כך נפרט במאמר הבא.

 

הוצאה גבוהה

כאשר אתם קונים שטיח יוקרתי אתם מוציאים סכום כסף גבוה מאוד וזהה כמעט לרהיט כמו ספה או שולחן. שטיחים אלו לרוב נשמרים שנים רבות, גם שנים לאחר שהחלפתם את העיצוב בבית והסדירו כולו השתנה. יתרה מזאת, סביר להניח שתעברו בבית לפני שתאבדו את השטיח.

לעיתים מוטב לקנות שטיח במחיר זול יותר ולהחליפו בכל מספר שנים, ועדיין הסכום הכולל לא יעלה על שטיח היוקרה. ניתן לקנות שטיחים במחיר הזול בישראל בחנות מוכרת לשטיחים ולחסוך מאות ואלפי שקלים.

 

איכות

קיימות איכויות שונות לשטיחים וישנו מגוון רחב מאוד של סוגי שטיחים, חלקם נחשבים יוקרתיים יותר וחלקם זולים. שטיחים שתקנו באלפי שקלים לרוב יגיעו עם אחריות ארוכת טווח מה שמצביע על איכות גבוה מאחר ולחברה יש בטחון בשטיחים שלה ובאיכותם. אין חברות רבות אשר מספקות שטיחים זולים בסכומים של כמה מאות שקלים ונותנים אחריות, אך רובן במקרה ותתגלה תקלה, יסכימו להחליף את השטיח.

 

סוג

שטיחי היוקרה הם מיוחדים, מיוצרים בעבודת יד ומיוצרות פחות חתיכות מכל סוג. אך עדיין ברוב החנויות השטיח שתרכשו יחזיק מספר שנים לפחות. לעיתים קרובות מוטב לוותר על שטיח יוקרה שיישאר איתכם למשך שנים וייקבע את סוג העיצוב של הבית ולרכוש שטיח במחיר נוח יותר שתוכלו להחליף בכל מספר שנים ולא תהיו מחויבים לסגנון עיצוב או סידור מסוים.

 

אחריות

במידה ואתם קונים שטיח יוקרה בסכום לא קטן, תוכלו לקבל אחריות למקרה בו השטיח ייפרם, יהיה בעל בלאי גבוה או תגלו כתם שלא ראיתם. חברה איכותית ומומחית בשטיחים תיתן אחריות למספר שנים מאחר והיא בטוחה במוצר שלה. כמו שקניתם ספה בכמה אלפים וקיבלתם עליה אחריות, לעיתים קרובות גם שטיחי יוקרה יעלו בסכומים דומים לשל ספה ולכן גם עליהם מגיעה אחריות.

 

חברה מקצועית

היום חנויות רבות מספקות מגוון רחב של אופציות ובניהן שטיחים זולים ושטיחי יוקרה. אך כאשר אתם מגיעים לחנות ומקבלים ייעוץ עבור השטיח המתאים לכם ביותר, תרצו לקבל חוות דעת מקצועית אודות עמידות השטיח וחומרי הגלם שלו כדי לוודא שאתם אכן מקבלים תמורה הולמת לסכום ששילמת. חברה שהיא מקצועית תספק מגוון של שטיחים יוקרתיים יותר או פחות אך כולם יהיו באיכות גבוה.

לא תמיד איכות ומחיר זול אלו שתי תכונות שמתנגשות. לעיתים עדיף לנו דווקא לבחור במחיר הזול מאשר להתחייב לפריט שלא בטוח שנרצה בעוד כמה שנים. ההבדלים בין השטיח היוקרתי לזול הם רבים, ולכן שקלו אותם לפני קניית השטיח הבאה.

שטיחים בזול ביותר

אולי תאהבו גם את:

לקבוע מי מנצח בפוקר
איך קובעים מי מנצח בפוקר?

פוקר הוא משחק קלפים פופולרי מאוד שכבש מיליוני שחקנים ברחבי העולם. מרכז המשיכה של המשחק הוא הריגוש שבתחרות, קבלת ההחלטות האסטרטגית והאתגר של קריאת יריבים.

קרא עוד »