האם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בעקבות סרטן לא אלים?

פטור ממס הכנסה הוא אחד מהטבות המס הגדולות ביותר שאתם יכולים לקבל מהמדינה. בין שאר הנסיבות לקבלת הפטור הזה נמצאת מחלת הסרטן. יחד עם זאת, לא כל חולה סרטן זכאי לקבל את הפטור, ואחוזי הנכות שאותם תקבלו בעקבות המחלה ישפיעו על השאלה הזו. כאן נספר לכם את כל מה שחשוב לדעת על קבלת פטור ממס בגין התמודדות עם מחלת הסרטן.

 

פטור ממס בעקבות מחלה

מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה כוללות בין השאר את הסרטן. לעיתים סרטן פוגע בגוף בצורה לא מאוד אלימה, מה שמעלה את השאלה האם גם אז נהיה זכאים לפטור ממס.

פטור ממס בעקבות מחלה

מתי יש פטור

כאמור, מחלת הסרטן היא עילה לקבלת הפטור הזה. כדי לקבל פטור מלא ממס הכנסה עליכם לקבל אחוזי נכות בעקבות המחלה. את אחוזי הנכות קובעת וועדה של הביטוח הלאומי, וכדי לקבל את הפטור המלא האחוזים צריכים להיות בשיעור של לפחות 90 אחוז. בנוסף, התקופה שבה נפסקו לטובתכם אחוזי הנכות צריכה להיות יותר מחצי שנה.

מתי יש פטור

הגשת בקשה

גם אחרי שאתם עומדים בכל התנאים לקבל את הפטור, הוא לא ניתן לכם באופן אוטומטי. כדי לממש אותו עליכם להגיש בקשה לרשות המיסים, שבה מפורטות הסיבות שמעניקות לכם את הפטור. הרשות תבחן את הבקשה שלכם ותקבל החלטה בהתאם לתנאים המפורטים בחוק. לעיתים יכול לחלוף הרבה זמן בין הגשת הבקשה לבין האישור שלה, אבל אל דאגה, אתם לא אמורים להפסיד.

 

החזר רטרואקטיבי

ברגע שניתן לכם פטור בגין מחלה, הפטור חל מהרגע שבו הייתם זכאים לקבל אותו גם אם עוד לא קיבלתם אותו בפועל. הסיבה לכך היא שיכול לחלוף זמן רב בין השתיים, ולכן רשות המיסים מעניקה לכם החזר מלא על התקופה הזו. עם זאת, אל תחכו יותר מידי עם הגשת הבקשה לקבלת פטור לאור העובדה שההחזר הרטרואקטיבי הוא לתקופה שלא עולה על 6 שנים.

 

ייעוץ מקצועי

לא משנה מה המצב הרפואי שלכם, מימוש זכויות הוא עניין מורכב, ואם אתם לא רגילים להתמודד מול רשויות המדינה הוא עלול להרגיש לכם כמו משהו בלתי אפשרי. זו בדיוק הסיבה שאנחנו ממליצים לכם לפנות לייעוץ למימוש זכויות שבו יעזרו לכם לקבל את כל מה שמגיע לכם. גם אם הסרטן שלכם לא אלים, מלבד פטור ממס הכנסה יש עוד כמה הטבות שמגיעות לכם.

 

לסיכום

פטור ממס בעקבות מחלת הסרטן אמור לעודד אתכם להמשיך לעבוד, ומאפשר לכם להגדיל את ההכנסה בלי לעבוד שעות נוספות. את הפטור לא מקבל כל חולה סרטן באופן אוטומטי, אלא רק מי שמחזיק באחוזי נכות בשיעור מסוים. כדי לקבל את הפטור הזה עליכם להגיש למס הכנסה בקשה. הבקשה אמורה להכיל את כלל המסמכים שמאשרים את המצב שלכם, והיא תעניק לכם את הפטור.

האם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בעקבות סרטן לא אלים

אולי תאהבו גם את:

לקבוע מי מנצח בפוקר
איך קובעים מי מנצח בפוקר?

פוקר הוא משחק קלפים פופולרי מאוד שכבש מיליוני שחקנים ברחבי העולם. מרכז המשיכה של המשחק הוא הריגוש שבתחרות, קבלת ההחלטות האסטרטגית והאתגר של קריאת יריבים.

קרא עוד »