האם ניתן לבצע בדק בית בצורה עצמאית?

כל מי שנמצא לקראת שיפוץ נרחב, קנייה של דירה חדשה או קנייה של דירה מיד שנייה, צריך להכיר את המושג בדק בית. בדרך כלל לשם ביצועו של בדק הבית, יש להזמין בעל מקצוע מוסמך שיש לו הכשרה בתחום זה. אבל האם ניתן לבצע בדק בית בצורה עצמאית ומבלי לשכור את שירותיו של איש מקצוע? התשובות בכתבה הקצרה שלפניכם. 

 

הסבר קצר על בדק בית והשימושים שלו

בדק בית הוא בעצם בדיקה יסודית של בית כלשהו או דירה מסוימת. בדרך כלל מבצעים בדק בית על דירות שעומדות למכירה, או לשם בדיקה של איכות העבודה של בעלי מקצוע לאחר שיפוץ יסודי של דירה. במהלך בדק הבית, נבדקים נושאים רבים ושונים, החל מיציבות המבנה כולו וכלה באיכות הצבע ועבודות הפוליש השונות בבית.

הזמנה של בדק בית מקצועי תכלול בתוכה בדרך כלל גם דו"ח מקיף שיימסר למזמין העבודה בסוף הבדק. בדו"ח זה ייכללו כל הפגמים והליקויים שנמצאו על ידי בעל המקצוע, מה המקור להם וכיצד ניתן לתקן אותם אם בכלל.

בדק בית

איך עושים בדק בית בצורה עצמאית?

במרבית המקרים, בדק בית שמבוצע על ידי איש מקצוע, מבוצע על ידי מהנדס אזרחי שיש בידיו את הידע ואת כלי העבודה שנדרשים לשם בדיקה מקיפה של הבית. לכן לאדם מן השורה אין אפשרות לבצע בדק בית בצורה מקיפה לחלוטין.

למרות זאת ישנם מספר דברים שניתן לבדוק בצורה עצמית וללא עזרה של בעל מקצוע. בכדי לעשות זאת יש לעבור על כל החלקים השונים בבית, ולבדוק האם יש בהם ליקויים ותקלות שונות.

 

היתרונות של ביצוע בדק בית בצורה עצמאית

היתרון הגדול ביותר של עשיית בדק בית בצורה עצמאית הוא חיסכון בעלות השירות. עלותו של בדק בית נעה בדרך כלל בין 1,200 ל-2,000 שקלים בהתאם לגודלו של הבית המדובר. ביצוע של בדק הבית בצורה עצמאית יחסוך מכם את התשלום הנ"ל.

בדק בית

החסרונות של ביצוע בדק בית בצורה עצמאית

כפי שכתבנו בפסקאות הקודמות, לאדם מהשורה אין אפשרות לבצע בדק בית בצורה מלאה ומקצועית. זאת משום שבכדי לבצע בדק בית יש צורך בידע מקצועי נרחב ולעיתים גם בכלי עבודה מקצועיים שונים. לכן החיסרון הגדול של ביצוע בדק בית בצורה עצמאית הוא שהבדיקה שתיעשה לא תהיה מקיפה, ולכן יש סיכוי גדול שליקויים רבים לא יתגלו, ולא ניתן יהיה לתקן אותם בזמן או לבקש פיצויי בגינם.

 

בדק בית בכוחות עצמך – סיכום

בדק בית הוא בדיקה שבדרך כלל מבוצעת על ידי מהנדס אזרחי במטרה למצוא פגמים וליקויים בבית חדש או בכזה שעומד למכירה. בדק הבית כולל בדיקה של כל המתקנים והחלקים של הבית מהמסד ועד הטפחות. ביצוע בדק בית בצורה עצמאית חוסך כסף אבל עלול לגרום לכך שליקויים מסוימים לא יתגלו בבדיקה.

בדק בית

אולי תאהבו גם את:

בקרה ביולוגית
מה היא הדברה ביולוגית?

יש לכם מטע, פרדס או גינת ירק ואתם מעוניינים להרחיק ממנה מזיקים מבלי לפגוע בבריאותכם או בבריאות בעלי החיים האחרים? הדברה ביולוגית הינה הדברה באמצעות

קרא עוד »