ביטול דוח משטרה? כך תפעלו

קיבלתם דו"ח משטרה? לא כדאי להיכנס ללחץ. דו"ח משטרה גורר עימו השלכות מתסכלות, כמו קנסות כספיים במקרה הטוב וגם נקודות תעבורה במקרה הרע, אך בעזרת פעולות שונות, ייתכן וגם אתם תוכלו לבטל את דו"ח המשטרה שקיבלתם. אילו פעולות יש לנקוט על מנת לבטל דו"ח זה? כל התשובות במאמר הבא שלפניכם.

 

נסו לבטל את הדו"ח במקום

ביטול דו"חות תנועה הוא לא עניין פשוט, אך ישנם מספר שלבים שניתן לבצע בעת ולאחר קבלת הדו"ח, על מנת לבטל אותו. חשוב לציין שקבלת דו"ח משטרה על הכביש היא לא דבר מופרך, שכן טעויות הן חלק מהחיים מצד אחד, אך מצד שני המשטרה רוצה לשמור על אכיפה גבוהה בכבישים על מנת לצמצם תאונות דרכים.

במידה ועצר אתכם שוטר בכביש, תוכלו לנסות לבטל את הדו"ח ולהמירו באזהרה. אם יש לכם וותק של מעל שבע שנות נהיגה, לא ביצעתם במשך חמש השנים שקדמו לקבלת הדו"ח עבירת תנועה, והעבירה שביצעתם אינה חמורה ולא בנסיבות חמורות, הודו בביצוע העבירה ובקשו מהשוטר להמיר אותה באזהרה, עקב התקיימות כל התנאים הללו.

 

המתינו עם תשלום הקנס

לא כל הנהגים יכולים לבקש מהשוטר להמיר את הדו"ח לאזהרה. כמו כן, ישנם דו"חות שאינם מתקבלים במקום משוטר, כמו דו"חות מהירות ממצלמות תנועה. במקרים כאלו, חשוב שתמתינו עם תשלום הקנס.

תשלום הקנס בגין עבירת תנועה כלשהי, מהווה הודאה באשמה. אחרי תשלום הקנס לא ניתן לערער ונקודות שהדו"ח גורר עימו יוטלו על משלם הקנס באופן מידי. יש לכם עד 90 ימים לתשלום הקנס, שבמהלכם תוכלו לפעול במספר מישורים על מנת לבטל את הדו"ח.

 

הגישו בקשה לביטול הדו"ח

על פי החוק, אזרח שקיבל דו"ח תנועה רשאי להגיש בתוך 30 ימים בקשה לביטול הדו"ח. הבקשה צריכה להיות מנוקמת, עם הסיבות השונות לביטול הדו"ח ולהכיל צילום של תעודת הזהות של מבצע העבירה, צילום של הדו"ח וחתימה.

את הבקשה ניתן לשלוח למשטרה באופן מקוון או באמצעות דואר רשום. על מנת לשכנע את המשטרה לבטל את הדו"ח שלכם, מומלץ לנסות להוכיח שלא התקיימה עבירה ושנעשה לכם עוול, או להוכיח כי חלק מרישום הדו"ח בוצע בצורה לא נכונה באופן משמעותי.

 

שיקלו הגשת בקשה להישפט

אופציה נוספת העומדת לרשותכם היא הגשת בקשה להישפט בעקבות הדו"ח. במידה ואתם מעוניינים בכך, תצטרכו להגיש בקשה למשטרה בתוך 90 ימים. דעו כי אם לא קיבלתם זימון לבית המשפט בתוך שנה מהגשת הבקשה, תחול על הדו"ח התיישנות.

 

נצלו את כלל האופציות

שימוש בכל האופציות החוקיות העומדות בפניכם הוא אחת מהזכויות שלכם בתור אזרחים. גם אם נעשה לכם עוול וגם אם לא, אתם זכאים לנסות לבטל את הדו"ח במקום, להגיש בקשה לביטול הדו"ח או להישפט, כדי להימנע מההשלכות של דו"ח משטרה.

ביטול דו"חות תנועה

אולי תאהבו גם את:

לקבוע מי מנצח בפוקר
איך קובעים מי מנצח בפוקר?

פוקר הוא משחק קלפים פופולרי מאוד שכבש מיליוני שחקנים ברחבי העולם. מרכז המשיכה של המשחק הוא הריגוש שבתחרות, קבלת ההחלטות האסטרטגית והאתגר של קריאת יריבים.

קרא עוד »