מתי נצטרך בורר מומחה בתחום הנדל"ן?

אחד הנושאים המדוברים ביותר בעולם, ובפרט במדינת ישראל, הוא נושא הדיור. האינפלציה המתגברת, שבתורה הביאה לעלייה במחירי הנדל"ן, הזניקה את שוק הנדל"ן למחוזות שטרם נראו בעבר. עסקאות נדל"ן הולכות וגדלות ויחד איתן מגיעים גם סכסוכים על הרקע הזה.

בשנים האחרונות מסתמנת מגמה של מעבר לפתרונות  סכסוכי נדל"ן באמצעות בוררות, זאת במקום הפתרון המשפטי הסבוך והיקר. אז באילו מקרים נצטרך בורר מומחה בתחום הנדל"ן?

 

בוררות – מאיפה זה הגיע?

נוצר והתבסס מתוך צורך פנימי של החברה הישראלית. מערכת המשפט הישראלית היא מהעמוסות ביותר בעולם, לעיתים משפטים שרמת מורכבותם מצריכה זמן מועט משתרכים על פניי שנים ארוכות. בוררות עסקית המתבצעת על ידי גוף כמו המוסד הישראלי לבוררות עסקית עונה על הצורך בפתרון סכסוכים, ומהווה ציר עוקף למערכת המשפטית.

באופן הזה, ניתן להגיע לפתרון הסכסוך בצורה שמקובלת על הצדדים ובלי צורך בהמתנה ארוכה ובזבוז משאבים רבים על הוצאות משפטיות כאלו ואחרות.

 

מה זה בעצם בוררות נדל"ן?

באופן כללי, הליך של בוררות נדל"ן מתרחש כאשר שני צדדים מעורבים בסכסוך נדל"ן, לא מצליחים ליישב את הבעיה בעצמם, וממנים גורם חיצוני שיסייע בכך. הליכי בוררות נפוצים בתחומי חיים רבים כמו למשל גירושין, משפחה, עסקים ועוד, השוני בין הליך בוררות להליך משפטי נוגע לדמות שמביאה לסוף הסכסכוך. במקרה של סכסוך על רקע נדל"ן, בוררות נדל"ן תתקיים על ידי בורר מומחה מתחום הנדל"ן.

 

מי הוא בורר מומחה נדל"ן?

כדי להבטיח שהליך הבוררות יתבצע באופן הוגן, מקצועי וכזה שמכבד את שני הצדדים, קיים צורך מהותי בגורם מקצועי שיקבל החלטה עניינית. לצערנו, ישנם כאלו העוסקים בבוררות בתחומים שהם לא באמת מבינים בהם, באופן הזה הם לא יכולים החלטה שמבוססת על עקרונות מקצועיים.

בורר מומחה נדל"ן הוא איש מקצוע אשר מבין את תחום הנדל"ן לעומק, מתעדכן באופן שיטתי בשינויים מתוך עולם הנדל"ן וקשור לתחום באופן אישי. בהתאם, ההחלטות שהוא מקבל במסגרת בוררות נדל"ן יתקבלו תוך ידע מקצועי וענייני בנושא.

 

באילו מקרים נצטרך בורר מומחה נדל"ן?

כאמור, בורר נדל"ן הוא איש מקצוע מעולם הנדל"ן שתפקידו ליישב סכסוכי נדל"ן. בהתאם, בכל מקרה בו קיים סכסוך נדל"ן, אשר לא נפתר דרך הידברות בין הצדדים, ניתן לגשת להליך של בוררות. כמו כן, הגעה להליך שכזה בדרך כלל מגיעה גם מתוך צורך לפתור את הסכסוך, אך לא פחות חשוב מכך גם מתוך צורך לפתור את הסכסוך במהירות האפשרית.

בוררות נדל"ן על ידי מומחה מהתחום מבטיחה פתרון מהיר עד כמה שניתן, אך לא על חשבון ההעמקה אמיתית במקרה וניסיון להגיע לפשרה ההוגנת ביותר.

 

לסיכום – אל תתלבטו

במידה ואתם מצויים בעיצומו של סכסוך נדל"ן, אל תבזבזו זמן יקר ותיגשו להליך בוררות בהקדם. באופן הזה תבטיחו חסכון משמעותי במשאבים ובזמן יקר. בהצלחה!

בורר מומחה בתחום המקרקעין

אולי תאהבו גם את: